Paine de secara cu masline

luni, 6 februarie 2012

De o vreme am descoperit painea fara framantare. Imi place foarte mult rezultatul, asa ca am incercat-o in mai multe variante. Una dintre acestea fiind aceasta paine cu masline, inspirata fiind de Laura. Este absolut delicioasa, cu o coaja crocanta grozava.



350 g faina alba
150 g faina secara
10 g drojdie uscata
1 lingurita sare
1 lingurita zahar
~400 ml apa calduta
100 g masline negre

Intr-un castron amestecam cele 2 tipuri de faina, drojdia uscata, zaharul si sarea. Facem o gropita in mijloc si turnam apa putin cate putin, amestecand bine cu un tel, pana obtinem un aluat moale, dar consistent (care curge/cade de pe tel) . Incorporam si maslinele taiate, apoi acoperim catronul cu folie alimentara si lasam la dospit pentru 2 ore.

Rasturnam aluatul pe masa bine infainata si ii dam forma rotunda. Intre timp, cratita in care vom coace painea o punem in cuptor sa se incalzeasca. Punem painea in cratita si dam la cuptor la foc mediu spre mare, pentru cca 40-50 minute, pana se rumeneste.


Share This Post

16 comentarii:

  1. Il est superbe ce pain, très bon travail, Bravo!

    Bisous

    RăspundețiȘtergere
  2. super delicioasa painica cu masline ♥
    te pup

    RăspundețiȘtergere
  3. Paine fara framantare? Hmmm....nu iese caramida?

    RăspundețiȘtergere
  4. Mmm, ce bine arata, n-am facut niciodata paine cu faina de secara! Si eu de cand am descoperit metoda fara framantare mereu fac, mai ales ca masina de paine n-am si urasc sa bag mainile in aluat !
    Te astept si la provocare cu mare drag.De ce nu chiar cu painica asta ! Pupici !

    RăspundețiȘtergere
  5. Trimite si la mine vreo jumate de piine... Si mie imi place piinea fara framintare...

    RăspundețiȘtergere
  6. cu dantura stau verry good,asa ca ....tare-mi place :)))))
    Kamy

    RăspundețiȘtergere
  7. Cred ca-mi place, dar trebuie sa o incerc prima data :D

    RăspundețiȘtergere
  8. Si eu vreau o felie.Arata tare bine!

    RăspundețiȘtergere
  9. uuu..ce curioasa m-ai facut! mai ales ca sunt innebunita dupa maslinute!

    RăspundețiȘtergere
  10. E foarte gustoasa,am facut-o si eu astazi!
    Ai copt-o fara capac sau ai cuptor electric?

    RăspundețiȘtergere
  11. Arata extraordinar!!!!!!!!!!!!!!!pup o zi frumoasa sa ai!!!!!

    RăspundețiȘtergere
  12. Mihaela, am copt-o fara capac. Nu am decat capace de sticla si mi-a fost teama sa nu faca poc. :))

    RăspundețiȘtergere
  13. Minoki, ia incerca si vezi...iese caramida? :))

    RăspundețiȘtergere
  14. Violeta, multumesc de invitatie. Voi participa cu drag! :*

    RăspundețiȘtergere
  15. Multumesc tuturor de aprecieri. Va pup!

    RăspundețiȘtergere