Eclere cu crema de vanilie si frisca

sâmbătă, 7 aprilie 2012

Pentru meniul de maine va propun aceste eclere cu crema de vanilie si frisca dulce si pufoasa. Va garantez ca se vor topi repede din farfurie. :))




Pentru cojile de eclere:

250 g faina
100 g unt
100 g ulei
500 ml apa
1 lingurita de sare
1 lingura zahar
6 oua


Apa se pune la fiert impreuna cu untul, uleiul, zaharul si sarea. Cand incepe sa clocoteasca se pune faina, toata deodata si se amesteca energic cu un tel, pana se desprinde aluatul de pe fundul vasului. Lasam putin sa se raceasca, apoi adaugam ouale unul cate unul amestecand bine dupa fiecare.

Aluatul se spriteaza in tava tapetata cu hartie de copt. Se da tava la cuptor la foc mare pentru 15 minute, apoi inca 10 minute la foc mediu. Primele 15-20 de minute nu se deschide usa cuptorului.


 Pentru crema:

3 galbenusuri
3 linguri zahar
1 lingura zahar vanilat
2 linguri amidon
500 ml lapte
200 g unt

Galbenusurile se freaca cu zaharul si zaharul vanilat, pana se albesc si devin ca o crema. Se adauga amidonul si se omogenizeaza. Se toarna laptele, putin cate putin amestecand mereu. Se pune vasul pe foc mic si se fierbe pana se ingroasa ca o budinca. Adaugam untul si amestecam pana se topeste si compozitia se omogenizeaza. Lasam la racit pana crema se intareste.   

Pentru ornat:

200 ml smantana lichida pentru frisca
1 lingura zahar vanilat
1 intaritor de frisca

Smantana rece se mixeaza pana incepe sa capete consistenta. Se adauga zaharul vanilat si intaritorul si se mixeaza pana frisca devine pufoasa si ferma.

Cojile de eclere se taie in 2. Se umplu cu crema de vanilie, se orneaza cu frisca. La sfarsit se pudreaza cu zahar.



Share This Post

21 de comentarii:

  1. am sa incerc rteta asta,ca arata foarte bineeeeeee

    RăspundețiȘtergere
  2. Arata ca de obice: de revista!!... Felicitari!!

    RăspundețiȘtergere
  3. arata super bine eu nu reusesc sa fac nu imi ese bine

    RăspundețiȘtergere
  4. Minunate poze, Miha!!! De eclere nu mai zic nimic, ca-mi plac maxim!! Pup

    RăspundețiȘtergere
  5. Prajiturele ce-mi plac mie cel mai mult..clar vin la o portioara!!pup!!

    RăspundețiȘtergere
  6. Preferatele mele!Mmm, ce bine arata!Pup!

    RăspundețiȘtergere
  7. Ador eclerele! arata minunat ! pup

    RăspundețiȘtergere
  8. Sunt minunate! Daca n-ar fi asa o ora trzie, m-as apuca chiar acum sa le fac! :)

    RăspundețiȘtergere
  9. In primul rand, felicitari pentru retetele ce le creati. Imi permit niste sugestii: La reteta sa fie trecut marimea tavii de copt si temperatura cuptorului. Este esential. Si nu in ultimul rand sa fie posibilitatea unui print al retetelor, avand in vedere ca exista f.multe foto la fiecere reteta. Este dificil? In rest. la cat mai multe retete savuroase. Christos a inviat si Pasti fericit.

    RăspundețiȘtergere
  10. Foarte bine arata eclerele! Sunt prajiturile mele preferate... mai ales cele cu vanilie! yummy!

    RăspundețiȘtergere
  11. Multumesc tare mult de sugestii si aprecieri. Va imbratisez cu drag pe toti.

    Cand o sa ma eliberez nitel cu treburile si o sa am nitel timp liber o sa vad ce pot face si cu posibilitatea de print a retetelor.

    RăspundețiȘtergere
  12. Cat de bine pot sa arate!!!! Baietii mei le adora, le voi face si eu dupa sarbatori.

    RăspundețiȘtergere
  13. Cate ecleruri iasa din cantitatile de mai sus? Vreau sa fac si eu pt Pasti, si sa am idee. Multumesc!

    RăspundețiȘtergere
  14. Depinde foarte mult si de marimea pe care le-o dai. Le poti face mai mici..mai mari... Eu le-am facut potrivite ca marime. Bine, au fost unele mai mari, altele mai mici...nu le-am facut pe masuratelea. :)) Au fost cred ca undeva la 35 de bucati.

    RăspundețiȘtergere
  15. felicia mangalia20 aprilie 2012 la 14:20

    Miha...........ai avut mare dreptate se topesc foarte repede din farfurie,am facut portie dubla si crede-ma nu au fost de ajuns(7 persoane). Te pupam dulce si iti multumim multttttttttttttttt!!!!!

    RăspundețiȘtergere
  16. felicia mangalia20 aprilie 2012 la 14:22

    Am uitat sa-ti spunem sarut mana si pentru rulada cu biscuiti super buna si foarte usor de facut si la reteta asta tot pe dublu am mers.....pupici!!!

    RăspundețiȘtergere
  17. Arata mai bine ca la cofetarie... cred ca sunt super bune. Pe zi ce trece descopar bloguri super. Si al tau imi place foarte mult. Nu cred ca voi mai posta nimic dupa cate bunatati am vazut aici.
    Felicitari!

    RăspundețiȘtergere
  18. Multumesc frumos Carol de aprecieri.

    Ceea ce ai gasit aici si pe alte bloguri nu trebuie sa te descurajeze...ba dimpotriva, as zice. :)

    RăspundețiȘtergere
  19. Esti draguta Mihaela.
    Si ma bucur ca esti din Iasi... locul studentiei mele. Abia astept sa ajung si eu acolo.
    Felciitari pentru premiul din februarie... abia aseara am citit despre el.
    Sincer multumesc de incurajari... esti prea draguta. Am ceva planuri pe care sa le pun in aplicare dupa ce revin in tara. Sa vedem ce va iesi.
    O vara frumoasa si multe bucurii.

    Carolina

    RăspundețiȘtergere
  20. Eu iti tin pumnii sa iasa asa cum iti doresti!

    Multe bucurii si tie! :*

    RăspundețiȘtergere