Chec cu branza si ciocolata

joi, 4 februarie 2010

Ideea acestui desert mi-a venit din necesitate. :)) Aveam niste ciocolata de la Mos si nu stiam ce sa fac cu ea.

Dupa o scurta, dar minutioasa cautare prin frigider, am decis sa fac un chec cu branza, pe care l-am imbunatatit :)) cu crema de ciocolata.



Avem nevoie de:

* 100 g unt
* 150 g branza Almette
* 200 g zahar
* 3 oua
* 220 g faina
* 1 praf de copt
* esenta de vanilie

Untul moale la temperatura camerei l-am mixat bine impreuna cu crema de branza. Am adaugat 100 g zahar (pudra) si am mixat pana am obtinut o crema fina.

Ouale le-am separat, galbenusurile adaugandu-le in crema de branza, unul cate unul, mixand bine dupa fiecare. Faina am amestecat-o cu praful de copt si am adaugat-o la crema, mixand usor.

Albusurile le-am batut spuma tare cu un praf de sare. am adaugat restul de zahar si esenta de vanilie si am mixat pana am obtinut o bezea lucioasa. Am turnat peste amestecul cu branza si am omogenizat.

Am copt in tava de chec tapetata cu hartie de copt, la foc mediu,pana s-a rumenit deasupra.

* Pentru umplutura:

* 100 g ciocolata
* 150 g frisca lichida
* Pentru decor:
* 100 g frisca lichida
* bilute de ciocolata

Ciocolata



se topeste impreuna cu frisca, se omogenizeaza si se da la rece. Cand incepe sa se intareasca se mixeaza pana obtinem o crema pufoasa.

Checul racit il taiem in felii potrivit de groase. Tava in care am copt se tapeteaza cu folie alimentara.

Ungem fiecare felie de chec cu crema de ciocolata si reconstruim checul in tava.



Se acopera cu folie si se da la frigider pentru minim 1 ora.

Se orneaza cu frisca si bilute de ciocolata.

Portionarea se va face oblic, astfel incat dungile de crema vor fi paralele. ;)

Share This Post

11 comentarii:

  1. Foarte fromos Miha! Nu te-am mai vizitat de mult si acum deja poftes la tot ce vad! Mari complimente! xo

    RăspundețiȘtergere
  2. Multumesc Nina draga! Ma bucur ca ai trecut in vizita! Te pup!

    RăspundețiȘtergere
  3. Hi Miha,

    foarte originalä Idee cu succes mare. Compliment

    Salutäri Jacob

    RăspundețiȘtergere
  4. FOARTE INTERESANT, FELICITARI, CRED CA ESTE SI FORTE BUN.

    RăspundețiȘtergere
  5. Ce reţetă ingenioasă! Ştiam eu că pe blogul tău o să găsesc ceva deosebit! Felicitări!

    RăspundețiȘtergere
  6. Draga mea, te asteapta un premiu la mine pe blog ! Un weekend minunat iti doresc ;)

    RăspundețiȘtergere
  7. Miha, 3 saptamini de retete am de uitat pe la tine. O idee minunata cu checul. Un sfirsit de saptamina minunat! Cami

    RăspundețiȘtergere
  8. Bună, felicitări pentru blog! Rețeta asta mi-a amintit de una din copilărie, mama mea pregătea un chec alb și unul cu cacao, alterna feliile și le umplea cu creme de frișcă, ciocolată, vanilie, etc. Ea tăia blatul checului pe orizontală ca la tort, sau bastonașe lungi, apoi după ce-l umplea cu cremă tăia felie de chec normală și arăta exact ca o felie de tort. Când tăia bastonașe din blaturi, felia arăta la final ca o tablă de șah. Mi-am amintit cât de bunuț era...

    RăspundețiȘtergere
  9. marilena, am si eu o reteta asemanatoare cu ceea ce spui tu si chiar mi-am propus de cateva zile sa o fac. Sa vad cand voi gasi ceva vreme...:)

    O zi buna si multumesc de vizita si aprecieri!

    RăspundețiȘtergere