Prajitura cu jeleu de cafea

joi, 22 septembrie 2011

Imi place cafeaua! Nu stiu daca mai mult decat ciocolata, dar imi place. :)) Si pentru ca-mi place si pentru ca n-am putut sa ma decid daca prajitura sa fie ori cu ciocolata ori cu cafea, le-am combinat.

Imi zicea o prietena...se cunoaste ca nu prea ai copiii pe acasa, ca ai inceput sa faci prajituri care-ti plac tie. :))) Asta apropo de prajitura cu cafea ce-am facut-o nu demult si de un tort cu cafea la care va voi invita curand. Hi hi...

Deci...va invit... Ori la mine, ori in bucatarie sa va faceti. :)))



 Pentru blat:

3 oua
3 linguri zahar
3 linguri faina
1 lingura ulei
1 lingura nuca macinata
1 lingura bilute de ciocolata
1 lingura cafea solubila (ness)

Ouale se separa. Se toarna uleiul peste galbenusuri si se omogenizeaza. Albusurile se bat spuma tare cu un praf de sare. Se adauga zaharul si se mixeaza pana se obtine o spuma tare si lucioasa. Se toarna galbenusurile si se omogenizeaza usor. La sfarsit se incorporeaza faina amestecata cu nuca macinata, ness-ul si bilutele de ciocolata, amesteand usor cu o spatula.

Se toarna compozitia intr-o tava (24 cm diametru) tapetata cu hartie de copt si se da la cuptor la foc mediu pentru cca 25-30 minute. Blatul se aureste usor si se desprinde de pe marginea tavii. Se scoate blatul pe un gratar si se lasa la racit.

Pentru crema:

200 g ciocolata amaruie
50 ml cafea preparata tare
200 ml smantana pentru frisca
1 intaritor de frisca (doar daca este absolut necesar)

Ciocolata rupta bucatele se pune intr-un vas impreuna cu smantana si cafeaua. Se topeste la foc mic, avand grija sa nu dea in clocot. Se da deoparte si se omogenizeaza, apoi se pune la frigider pentru cel putin 1 ora, cat crema se raceste si se intareste. Mai apoi se mixeaza pana se obtine o crema pufoasa.

Daca nu se intareste suficient, daca refuza cu desavarsire sa se intareasca, adaugati 1 intaritor de frisca.

Punem crema peste blatul racit. Uniformizam si dam la rece pana pregatim jeleul de cafea.


Pentru jeleul de cafea:

240 ml cafea preparata tare si indulcita dupa gust
10 g gelatina

Gelatina o hidratam in cateva linguri cu apa rece.

Dupa ce preparam cafeaua, o lasam sa se racoreasca si o strecuram printr-o sita fina (daca o preparati la filtru sariti peste aceasta etapa). Adaugam gelatina si omogenizam. Dam la frigider pana se raceste bine si incepe sa prinda consistenta.

In jurul blatului punem inelul de la tava detasabila in care am copt sau confectionam unul dintr-o bucata de folie de aluminiu. Turnam deasupra compozitia pentru jeleu, care este inca lichida, apoi dam la rece pana se intareste foarte bine.

Se scoate inelul din jurul blatului si se portioneaza dupa dorinta.







Share This Post

41 de comentarii:

  1. cafeaaaaa.vreau si eu.super arata si cand ma gandesc ca e cu cafea deja salivez.pup

    RăspundețiȘtergere
  2. Si mofturosii ar fi incantati de asa bunatate!Pupici!

    RăspundețiȘtergere
  3. Ah! Ce bunatate!
    Parca ziceam ca vin la Iasi, nu?:d:))))))

    RăspundețiȘtergere
  4. Pur şi simplu fantastic!
    mil besossss

    RăspundețiȘtergere
  5. Daca-i cu cafea, o feliuta e a mea... adica imi place cafeaua mai mult decit ciucalata... yamiii... buna, merge linga cafeluta mea...

    RăspundețiȘtergere
  6. De multe auzisem da' de jeleu de cafea nu am auzit pana acum. Interesanta idee!

    RăspundețiȘtergere
  7. Foarte frumos arata, am sa o incerc si eu cat de curand.

    RăspundețiȘtergere
  8. Dai si mie Miha ,sau ... tre' sa-mi fac , asa cum ne-ai sugerat
    Pupici de la Onesti si wk. frumos !

    RăspundețiȘtergere
  9. Eu nu consum cafea,dar parca tot as vrea o feliuta de prajitura.Pup!

    RăspundețiȘtergere
  10. Eu vin la tine, ca la mine in bucatarie nu prea am chef :D.

    RăspundețiȘtergere
  11. Nu consum cafea dar imi plac la nebunie dulciurile cu cafea! Ciudat, nu?! :d Iar daca e combinat cu ciocolata si putina nuca , e de vis pentru mine! Imi place cea ce a iesit! Pup!

    RăspundețiȘtergere
  12. O idee fantastica jeleul de cafea! Arata super si îi simt parfumul pîna aici!
    Pupici si we frumos!

    RăspundețiȘtergere
  13. Mama, ce idee cu jeleul de cafea, super!

    RăspundețiȘtergere
  14. auzi,jeleu de cafea ! super !ma pui la munca !

    RăspundețiȘtergere
  15. Sarah, draga mea... cu drag te-as servi cu o felie de prajitura. Dar nu pot din 2 motive...esti prea departe si nu mai am. :)))
    Te pup!

    RăspundețiȘtergere
  16. Pupici Flory!
    Mofturosul cel mare a fost satisfacut. :)) Cei mici n-au papat, pentru ca "e prajitura pentru oameni mari" :)))

    RăspundețiȘtergere
  17. E buna prajitura Amoush, e buna...;)

    RăspundețiȘtergere
  18. Cuscra, sa trimit o portie cu avionul? :))))

    RăspundețiȘtergere
  19. Alice...daaa...hop si tu! :))))
    Pup de nu te vezi! :))

    RăspundețiȘtergere
  20. Minoki, sa mai vii pe la mine... poate mai inveti cate ceva. :)))

    RăspundețiȘtergere
  21. PS, iti doresc spor la treaba. Si sper sa revii cu impresii. ;)

    RăspundețiȘtergere
  22. Diana, draga mea... pentru tine ma apuc de treaba oricand, la orice ora. :))) Pupici si week-end frumos.

    RăspundețiȘtergere
  23. Dia, daca nu-ti place cafeaua...dai jeleul deoparte. :)))

    RăspundețiȘtergere
  24. Eiii...Ancuto...si pe tine te loveste lenea? Credeam ca numai pe mine. :)))

    RăspundețiȘtergere
  25. Adela, te inteleg foarte bine. Desi eu una sunt o devoratoare de ciocolata, nu pot manca ciocolata amaruie decat in prajituri. Simpla nu-mi place.
    Pupici si multumesc!

    RăspundețiȘtergere
  26. Multumesc Maya! Week-end frumos si tie!

    RăspundețiȘtergere
  27. Ai dreptate Alinuta, e delicioasa! ;) Pup!

    RăspundețiȘtergere
  28. Pansy, eu ma bucur ca te pun la treaba! :))))
    Pupici cu lipici!

    RăspundețiȘtergere
  29. Wow , wow , wow , am rosit toata de emotie si placere , draga mea draga ... muah , muah , muah ...
    Onestiul te imbratiseaza .

    RăspundețiȘtergere
  30. Tot Onestiu' draga? Chiar tot? :))))

    Muah muah...:* :*

    RăspundețiȘtergere