Minciunele

luni, 21 martie 2011

De la mama aveam o alta reteta de aluat pentru minciunele. O voi face si pe aceea cat de curand (sper! :)) ). De data aceasta am pastrat doar forma, folosind un aluat simplu de gogosi.


1 ou
2 linguri de zahar
1/2 lingurita sare
250 ml lapte
50 g unt
500 g faina
10 g drojdie uscata
esenta de vanilie

Se amesteca drojdia cu o lingura de zahar si un putin de lapte. Faina se pune intr-un castron, se face o gaura in mijloc si se toarna maiaua, amestecandu-se cu putina faina. Se adauga oul batut putin, restul de zahar, sarea,esenta de vanilie,untul topit si racit si laptele caldut cate putin. Se framanta un aluat elastic, care nu se lipeste de maini. Se lasa la dospit pana isi dubleaza volumul.

Pe masa presarata cu faina se intinde aluatul in foaie groasa de un deget, foaie care se taie mai apoi in benzi dreptunghiulare. Fiecare bucata de aluat se cresteaza pe mijloc, apoi unul din capetele benzii se trece prin crestatura, rasucindu-se.

Se pun la prajit in ulei foarte bine incins. Dupa ce s-au prajit se scot pe un prosop absorbant, apoi se tavalesc prin zahar pudra.

Share This Post

13 comentarii:

  1. Vreau si eu!!!!
    Sa stii ca bag si io niste gogosi ca prea mi-e pofta :D
    URATO:p :)))

    RăspundețiȘtergere
  2. Pai clar esti Miha. Arata super... vreau si io ;))

    RăspundețiȘtergere
  3. Cu drag te-as servi Antonina. :*

    RăspundețiȘtergere
  4. Que masa tan curiosa y distinta.

    Saludos

    RăspundețiȘtergere
  5. Elena Apostol-Filimon22 martie 2011 la 03:41

    Tu Miha tot ma intreb cum te mentii cu toate bunatatile astea pe care le faci ?

    RăspundețiȘtergere
  6. Felicitari pentru blogul tau. E super tare.
    Te asteapta un premiu la mine pe blog.

    RăspundețiȘtergere
  7. Nu-ti pot zice cum le zicea o vecina... ca suna vulgar :))
    Dar cu siguranta pot sa-ti zic ca a bunicii sunt cele mai bune ;)) ... ca doar e a mea
    Oricum, pofta mi-ai facut!

    RăspundețiȘtergere
  8. Ie-te ca chiar ma faci sa-mi fie ciuda ca nu am venit azi pe la tine.

    RăspundețiȘtergere
  9. Arata tare apetisant...mai, mai k as baga labutza prin monitor:D!Pupici Miha draga!

    RăspundețiȘtergere
  10. ISPITO !!!!!!!!!!!!!!!!!!! Ce ma-nerezi , am inundat tastatura ............

    RăspundețiȘtergere
  11. Imi aduc aminte de copilarie. Niste premii te asteapta pe blogul meu

    RăspundețiȘtergere
  12. chiar imi era dor de niste minciunele,maine am sa incerc reteta ta!

    RăspundețiȘtergere