Savarina cu pesmet

duminică, 12 iunie 2011

savarina este o prajitura ce-mi aduce aminte de copilarie si careia nici macar un ciocoholic inrait ca mine :)) nu-i poate rezista. Moale, pufoasa, insiropata...mmmm... Aceasta este o varianta mai rapida a savarinelor cu drojdie, dar la fel de delicioasa.


Avem nevoie de:

4 oua
4 linguri de zahar
4 linguri de pesmet
1 lingura faina


Separam albusurile de galbenusuri si le batem spuma tare cu un praf de sare. Adaugam zaharul si mixam bine in continuare, pana capata o consistenta ca de bezea. Inglobam si galbenusurile, pe rand. La sfarsit pesmetul amestecat cu faina.

Se pune compozitia in forme si se coace in cuptorul incins la 180 de grade pentru 30 de minute. Sau pana trece testul scobitorii. :)

Eu nu am forme speciale de savarine,asa ca le-am copt in cele de briose. :))

Pentru sirop avem nevoie de:

400 ml apa
200 g zahar

Zaharul se caramelizeaza, apoi se "stinge" cu apa rece. Atentie la aburi! Se lasa la racit. Mai amestecam din cand in cand pana se dizolva caramelul.

Pentru umplutura:

500 ml smantana pentru frisca
1 lingura zahar (sau mai mult, in functie de cat preferati de dulce)
1 intaritor de frisca

Smantana foarte rece se mixeaza la viteza medie pana incepe sa capete consistenta, moment in care adaugam zaharul si intaritorul de frisca. Mixam pana devine pufoasa si se intareste.

Savarinelor racite li se taie partea de deasupra, capacelul. Luam cate o savarina si o scufundam in sirop. Le lasam cat sa se imbibe foarte bine cu sirop si le scoatem pe un platou si le umplem cu frisca. Capacelele le ungem cu dulce de leche si le asezam peste "motzul" de frisca.

O poza mai veche a savarinelor cu pesmet

Share This Post

17 comentarii:

  1. Mmm, e una din prajiturile mele preferate! Dar nu le fac, ca is capabila sa le maninc pe toate, fara sa ma opresc. :))))

    RăspundețiȘtergere
  2. buna mihaela arata faine savarinele si gustoase .....daca doresti sa incerci o reteta nou pt ele poti sa urmaresti situl meu http://anca-retetedelicioase.blogspot.com eu le am putin mai diferite la reteta(de ex siropul eu il termin cu esenta de rom si asa le insiroez si au un gust deoisebit ...pa

    RăspundețiȘtergere
  3. Buna Anca!

    Foarte frumos la tine si apetisant! :)

    Problema ar fi ca la mine se deschide foarte foarte greu blogul tau, nu-mi dau seama de ce.

    O zi buna!

    RăspundețiȘtergere
  4. Daca ai copt in tava de briose aluatul acesta ai mai pus si hartiute?

    RăspundețiȘtergere
  5. Cristina, pentru reteta asta am folosit niste forme de silicon, individuale. Arata intocmai ca si hartiutele pentru briose. Acelea nu necesita ungere sau hartiute speciale.

    RăspundețiȘtergere
  6. Felicitari draga mea,arata delocioase..spune-mi te rog cite bucati iti ies din compozitie?
    Pupici

    RăspundețiȘtergere
  7. Cantitatile sunt pentru 12 bucati. ;)

    RăspundețiȘtergere
  8. Superbe savarinele!...Nu am mai mancat de o vesnicie.

    RăspundețiȘtergere
  9. Pfffffffffffffffffff , desertul care era preponderent in preferintele mele , pe cand costau 1,85 lei ... excelente !
    Diana

    RăspundețiȘtergere
  10. Multumesc Licuta!
    Ia sa faci, ca-s usor de facut. :)) Pupici cu lipici.

    RăspundețiȘtergere
  11. Diana, atat costau? Habar nu mai am...uita baba! :))))

    RăspundețiȘtergere
  12. Asa e Alina...is foarte bune. Pup! :*

    RăspundețiȘtergere
  13. Blatul l-am facut dupa alte cantitati ca sotul meu nu se satura cu 12 savarine :)) insa siropul l-am facut asa ca tine si a iesit fenimenal! O idee e sa pui si putina dulceata (pt aspect) deasupra pe savarina... n sirop eu am pus si niste lamaie stoarsa... mi-au iesit vreo 25 de bucati da nu stiu daca mai am vreo 4 in frigider! :) bune savarinele astea! :)

    RăspundețiȘtergere
  14. Rhoda, la momentul la care am facut savarinele nu aveam dulceata in casa, asa ca am inlocuit cu dulce de leche. A fost...buuuun... :)))

    Da, ai dreptate, sunt foarte bune.

    RăspundețiȘtergere
  15. Minunate!!!imi plac tare mult dar nu am facut niciodata..Acum sigur o sa le fac...te pup!!

    RăspundețiȘtergere