Inghetata in straturi

joi, 14 octombrie 2010


* 2 galbenusuri
* 2 linguri zahar
* 1 lingura amidon
* 250 ml lapte
* 200 g ciocolata alba
* 250 g mascarpone
* 250 ml frisca lichida
* 3 linguri cacao
* esenta de vanilie
* 50 g mix de fructe uscate ( mango, papaya, stafide, nuca de cocos...)
* 1 foaie de napolitana


Galbenusurile se freaca bine cu zaharul, pana devin ca o crema. Se adauga amidonul si se omogenizeaza. Se desface cu putin lapte rece, apoi se pune la fiert impreuna cu restul de lapte fiert. Se amesteca incontinuu pana incepe sa se ingroase. Punem ciocolata rupta bucatele si amestecam pana aceasta se topeste. Lasam la racit.

Cand compozitia s-a racit foarte bine o amestecam cu mascarponele si frisca batuta. Impartim totul in 3 parti egale. In una din ele vom pune esenta de vanilie, in una cacaoa si in cealalta fructele uscate.

Foaia de napolitana o taiem la dimensiunea tavii cu inel detasabil pe care o vom folosi. Eu am folosit o tava mica de 17 cm.

Punem un cerc de napolitana in tava si o parte de inghetata. Dam la congelator pentru cca 30 de minute. Repetam operatiunea cu fiecare parte de inghetata. Acoperim cu cealalta foaie de napolitana, cu folie alimentara si dam la congelator, pana la congelarea completa.

Se scoate din congelator cu 15-20 de minute inainte de servire si se rastoarna pe platou.


Share This Post

8 comentarii:

  1. Zici ca-i o felie de tort.....delicioasa trebuie sa mai fie.
    O seara placuta!

    RăspundețiȘtergere
  2. Fataaa, eu mananc mai multa inghetata iarna decat vara ;-)suntem pe aceeasi lungime de unda.Vezi ca-ti sparg usa ;-))))

    RăspundețiȘtergere
  3. ce bunatate ai facut tu aici! parca am fi vara ! imi place asta.

    RăspundețiȘtergere
  4. wow ce bine arata,ma autoinvit la o portie!pup!

    RăspundețiȘtergere
  5. Maria...a fost foarte buna. Parca as mai manca si eu o portie. :))

    RăspundețiȘtergere
  6. Liana, reteta asta am facut-o pe cand inca mai era cald afara :)) Dar mananc si iarna inghetata fara nici o retinere. ;)

    RăspundețiȘtergere
  7. Gabriela, nu mai este, dar mai fac daca vii. :))

    RăspundețiȘtergere