Tort Barbie

joi, 30 septembrie 2010


* Pentru blat:

* 8 oua
* 4 linguri ulei
* 200 g zahar
* 8 linguri faina
* 3 linguri cacao
* 1 praf de copt
* esenta de rom


Se separa albusurile de galbenusuri si se bat spuma tare cu zaharul si un praf de sare,ca la bezea. Galbenusurile se amesteca cu uleiul si esenta de rom. Se toarna totul peste albusul batut, apoi se pune cacaoa si faina amestecata cu praful de copt. Compozitia se imparte in 2 parti.

Prima parte am copt-o intr-un ceaun bine uns cu ulei si tapetat cu faina. Cea de-a 2-a parte intr-o cratita cu diamentrul putin mai mare decat ceaunul, de asemenea bine unsa cu ulei si tapetata cu faina. Blaturile se coc la foc mediu, in jur de jumatate de ora. Se face proba cu scobitoarea. Se lasa la racit pe un gratar.


* Pentru crema:

* 400 g ciocolata cu lapte
* 600 ml frisca

Ciocolata se topeste impreuna cu frisca pe foc mic. Se aduce totul la punctul de fierbere, nu se da in clocot. Se omogenizeaza si se da la rece pentru cateva ore, apoi se mixeaza pana vom obtine o crema pufoasa.


* Pentru sirop:

* 150 g zahar
* 200 ml apa

Zaharul il caramelizam, apoi il stingem cu apa. Se lasa deoparte pana se topeste caramelul si se raceste.

* Pentru decor:

* 400 ml frisca
* bombonele pt decor
* 1 papusica Barbie

Blaturile racite se taie in 2 sau 3, in functie de cat au iesit de inalte.

Intr-un castron tapetat cu folie alimentara vom asambla tortul, cate un blat insiropat si un strat de crema. Se acopera cu folie si se da la rece pentru cateva ore, de preferat de seara pana dimineata.


Se rastoarna tortul pe un platou si in mijloc vom face o gaura, in functie de grosimea papusii, pe care o invelim in folie de la talie in jos. Daca sunteti mai sadici ii puteti rupe picioarele si sariti peste etapa aceasta. :)))

Se orneaza cu frisca, dupa preferinta si imaginatie.

Share This Post

8 comentarii:

  1. Foarte frumos tortul. Tare as face si eu un tort Barbie, dar n-am pentru cine. Nu merge la baiat. :)

    RăspundețiȘtergere
  2. Cristina, multumesc.
    Tortul l-am facut pentru fetita unei prietene. A mea nu e amatoare de papusi. Ea vrea masinute si trenulete, exact ca frate-su. :))

    RăspundețiȘtergere
  3. cred ca a iesit tare bun! iar de cum arata ce sa mai spun ?!

    RăspundețiȘtergere
  4. si eu care credeam ca numai fiica-mea se joaca cu masini...dar ai avut de munca,nu gluma la ornat!ai rabdare....si rezultatul e pe masura!foarte frumos!

    RăspundețiȘtergere
  5. Pansy, multumesc!
    Despre cum arata...sper ca e de bine. :)) Glumesc!
    Pupici!

    RăspundețiȘtergere
  6. Geta, altceva in afara de "moatze" nu stiu sa fac. :))
    Multumesc!

    RăspundețiȘtergere
  7. Foarte frumos tortul Miha... felicitari... si eu vreau sa fac un tort barbie... si am emotii.. daca nu iese bine si nu o sa ii placa fetitei???

    RăspundețiȘtergere