Prajitura cu mousse de nuca si caramel

marți, 17 ianuarie 2012

Va spuneam la Tortul Chitara ca mi-a ramas o bucata de blat ce a trebuit valorificata... Am facut un mousse de ciocolata alba pe care m-am gandit apoi sa-l imbunatatesc cu niste nuca. A fost o idee inspirata, zic eu...hi hi... Si pentru ca ansamblul sa fie complet... un caramel curgator...mmm... numa' bun de lins degetele. :))))





 Pentru blat:

100 g ciocolata cu lapte
100 g unt
6 oua
100 g zahar
150 g faina
2 linguri cacao neagra
1 praf de copt
pudra de portocale

Ciocolata se rupe bucatele si se topeste impreuna cu untul la foc mic. Se mixeaza compozitia pana devine cremoasa. Se adauga zaharul si se mixeaza pana acesta se topeste. Urmeaza apoi ouale unul cate unul, mixand bine dupa fiecare. La sfarsit incorporam faina amestecata cu cacaoa, praful de copt si pudra de portocale.

Compozitia obtinuta o turnam in tava (25/35 cm) tapetata cu hartie de copt si dam la cuptor la foc mediu pentru cca 40 de minute. Blatul copt se scoate pe un gratar si se lasa la racit.

Pentru mousse de ciocolata alba:

200 g ciocolata alba
350 ml smantana pentru frisca
3 foi de gelatina
100 g nuca macinata
1 plic zahar vanilat

Gelatina o punem la inmuiat in apa rece.

Ciocolata o topim la foc mic cu 200 ml smantana pentru frisca. Omogenizam si lasam sa se racoreasca si cand a ajuns la o temperatura suportabila la deget adaugam gelatina bine stoarsa de apa si amestecam pana la dizolvarea acesteia. Dam la frigider pana la racirea completa.

Restul de smantana il batem cu zahatul vanilat pana obtinem frisca pufoasa. Dupa ce crema de ciocolata s-a racit foarte bine si s-a intarit putin, incorporam frisca batuta si nuca macinata, usor, cu miscari de jos in sus.

Pentru caramel:

100 g zahar
40 g unt
75 ml frisca lichida

Zaharul se caramelizeaza intr-o craticioara. Cand a devenit auriu si lichid, se da deoparte si turnam frisca lichida. Punem din nou pe foc si amestecam continuu pana se topeste caramelul si compozitia incepe sa se ingroase, apoi punem si untul. Mai fierbem cateva minute pana caramelul ajunge la consistenta smantanii, amestecand continuu. Se da deoparte de pe foc si se lasa la racit.

Peste blat turnam uniform mousse-ul de ciocolata alba cu nuca.  Dupa preferinta, se poate turna caramelul deasupra prajiturii sau dupa ce se portioneaza, pe fiecare portie in parte.



Share This Post

30 de comentarii:

  1. Moama cum arata caramelul ala !!! mi-as linge si eu degetele!

    RăspundețiȘtergere
  2. Uauuuu! Cred ca e super buna: ciocolata, nuci...si caramel pe deasupra. O trec si asta pe lista! ;) Pupici!

    RăspundețiȘtergere
  3. Mmmmm...nici nu vreau sa ma gandesc ce gust poate sa aibaaaa.......!!!!!VREAU SI EUUUU!!!!

    RăspundețiȘtergere
  4. Doamne Miha, ca de cate ori intru aici, imi faci o pofta cu bunatatile tale! Cat e de aratoasa prajiturica ta!
    Spor la bucatarit, ca inspiratia este mereu cu tine, te pupic.

    RăspundețiȘtergere
  5. Wooooow, cat de buna trebuie sa fie!!!

    RăspundețiȘtergere
  6. Orice cu caramel e un deliciu pentru mine!

    RăspundețiȘtergere
  7. Pe mine m-ai ademenit cu aceasta prajitura.

    RăspundețiȘtergere
  8. Arata foarte bine prajitura ,iar caramelul ooaauu!Eu as manca toata ziua caramel.Felicitari pentru toate retetele.

    RăspundețiȘtergere
  9. Nuci, caramel... arata super delicioasa!

    RăspundețiȘtergere
  10. Faci niste grozavii de dulciuri , felicitari!!

    RăspundețiȘtergere
  11. Tu ma bagi pe mine in boale !ingredientele care sunt printre preferatele mele.

    RăspundețiȘtergere
  12. Doamne, cat de buna trebuie sa fie!!! O am pe wishlist!:)

    RăspundețiȘtergere
  13. E buna Ilda, e buna. :) Abia astept sa vad daca-ti place! :*

    RăspundețiȘtergere
  14. Ti-am mai spus ca esti regina prajiturilor!!!

    RăspundețiȘtergere
  15. Miha, nucile cand se adauga la mousse? Eu le-am pus la final cand am incorporat frisca in crema.
    Prajitura este ffffoooooarteeeee gustoasa!

    RăspundețiȘtergere
  16. Ai facut bine Alina.
    Din neatentie, am uitat sa scriu de nuca. Multumesc de atentionare. :*

    RăspundețiȘtergere
  17. arata super!caramelul este suficient pt intreaga prajitura?adica ajunge sa fie pus pe fiecare bucata de prajiturika?va pup

    RăspundețiȘtergere
  18. Raluca, daca ti se pare putin, poti dubla cantitatile. caramelul niciodata nu este prea mult. :))

    RăspundețiȘtergere
  19. da am facut prajitura asta azi si "prajitura cu cafea si ciocolata" dar la aceasta reteta ati omis sa scrieti ca e o nebunie de crema:D eu am prajit nucile in prealabil si e delicioasa.Si caramelul l-am dublat:)) ca niciodata nu e prea mult:P Va pup!O zi buna!

    RăspundețiȘtergere
  20. Ma bucur tare mult Raluca draga ca ai facut prajitura si ca ti-a placut! Ideea cu nuca prajita e super! Asa voi face si eu data viitoare.

    Pupici!

    RăspundețiȘtergere
  21. buna miha,vreau sa fac azi prajitura aceasta,dar zi mi un pic cu gelatina asta,deci foile dupa ce stau la inmuiat in apa,nu se topesc la microunde?si dupa se adauga in crema.zi mi te rog cum trebuie sa procedez cu ea.mersi mult.pupici

    RăspundețiȘtergere
  22. Buna Natasa.

    Gelatina se inmoaie in apa rece, apoi se pune in crema de ciocolata calda. Se va topi/dizolva in crema, nu mai este necesar sa o pui la microunde.

    Pup si spor sa ai. Daca mai ai nelamuriri, sunt aici. :)

    RăspundețiȘtergere
  23. mersi draguta,mi a iesit prajitrua super!!!toate care le am incercat de la tine,au iesit bune bune,multumim pentru retetele delicioase.

    RăspundețiȘtergere
  24. Si eu multumesc Natasa! Te astept oricand cu drag!

    RăspundețiȘtergere