Prajitura cu blat de biscuiti

miercuri, 5 octombrie 2011

Vorbeam intr-o zi cu sotul meu si ii spuneam ce dor imi este de un ceai cu biscuiti. Stiti voi...cum faceam in copilarie. :))) Si nu va spun ca a doua zi imi vine dragul de el acasa cu o sacosa de biscuiti, de parca m-ar fi napadit toate poftele pamantului. :))))

Am baut un ceai, am baut doua... dar mi-au ramas o gramada de biscuiti. Na dilema acum...ce sa ma fac eu cu ei? :)) Ma gandeam sa fac un salam de biscuiti cu ciocolata, dar tocmai cand sa ma apuc de treaba am primit un telefon de la niste prieteni cum ca "venim intr-o ora, sa fii acasa". :))Asa ca am schimbat oarecum directia.

Dupa o inspectie scurta prin frigider si dulapul cu minuni din bucatarie am decis sa fac aceasta minunata prajitura cu blat de biscuiti. E absolut senzationala, neaparat sa faceti si voi. ;)



Pentru blatul de biscuiti:

300 g biscuiti obisnuiti
150 g ciocolata amaruie
50 g cacao neagra
100 g zahar
100 g unt
200 ml lapte
50 g nuca
50 g migdale macinate
esenta de rom

Biscuitii se rup cu mana bucati potrivite si se amesteca cu nuca taiata bucati si migdalele macinate.



Topim ciocolata impreuna cu untul intr-un vas la foc mic. Cacao o amestecam cu zaharul, apoi o "desfacem" cu laptele rece. Sosul obtinut se amesteca cu ciocolata topita. Se omogenizeaza si se lasa la racit. Cand s-a racorit se aromeaza cu rom.

Sosul se toarna peste biscuiti si se amesteca bine, pana compozitia se imbiba  cu sosul de ciocolata.

Cand compozitia a devenit oarecum "legata" se rastoarna intr-o tava tapetata cu hartie de copt si se niveleaza cu lingura.


 Pentru crema:

1 plic Creme Ole de la Dr Oetcher de vanilie
250 ml smantana pentru frisca
150 ml lapte

Crema salvatoare de la prajitura Krem a la Krem. :)

Se pun intr-un bol frisca, laptele si budinca. Se bate cu mixerul pana crema se intareste bine. Se pune crema peste blatul de biscuiti, se niveleaza si se da la frigider cateva minute, pana pregatim glazura.

Pentru glazura:

100 g ciocolata amaruie
50 g unt
50 ml smantana pentru frisca

Topim ciocolata intr-un vas la foc mic, cu smantana si unt. Cand ajunge la punctul de fierbere dam deoparte si omogenizam. Lasam la racit si cand a ajuns la temperatura camerei se toarna peste prajitura. Se da la rece pana in momentul servirii.



Share This Post

29 de comentarii:

  1. Am cafeaua pregatita, dar imi lipseste prajitura :)
    Pup!

    RăspundețiȘtergere
  2. Arata foarte bine. E o idee interesanta!
    Pupici, Miha!

    RăspundețiȘtergere
  3. super praji...vreau si eu o feliuta...nu fi!

    RăspundețiȘtergere
  4. MMMMMMm...cu siguranta o sa fac aceasta retetaaaaa!!!!Arata deliciooos!!mersic si spor la treaba!!pupici

    RăspundețiȘtergere
  5. Miho mai pastreaza o felie si pentru marti. Stiu ca abia am fost ieri la tine dar vreau si eu o bucatica!

    RăspundețiȘtergere
  6. vai ce super idee !!!!! ... ma gandeam acum la blatul asta de biscuiti si la o crema cu mascarpone ;) ....

    RăspundețiȘtergere
  7. Stiu ca-i seara , dar ma risc.. vreau si eu o feliuta la cafeau de seara ;) Tare bine mai arata!! pupici

    RăspundețiȘtergere
  8. arata super! trebuie neaparat s-o incerc!Pup

    RăspundețiȘtergere
  9. Buna dimineata fete dragi! Cine da prajitura? Ca eu am facut cafeaua. :)) Sau trebuia invers? :)))

    RăspundețiȘtergere
  10. gata,plec,nu mai intru pe aici...din 10 retete pe care le-am vizualizat,10 am salvat sa le fac.in ritmul asta,ma tii numai in bucatarie...demisionez!!!!!
    draga mea,eu acum ti-am descoperit blogul si m-ai uimit.felicitari maxime.te pup.mariana.

    RăspundețiȘtergere
  11. Mariana, iti multumesc mult si ma bucur ca ti-a placut aici la mine. Te mai astept, chiar daca exista riscul sa intri mai apoi la bucatarie. :))))

    Te pup!

    RăspundețiȘtergere
  12. de cand am vazt prajit mi-am zis ca musai treb s-o fac... este fffff buna si usor de facut felicitari miha

    RăspundețiȘtergere
  13. pana la urma baiatului meu i-am facut cam acest tort.blatul tau,iar deasupra i-am trantit o crema ganache din 4 ciocolate si 400 frisca.mai mult de atata ciocolata,nici nu se putea!!!!!!!si ieri,am facut acest blat ca un salam de biscuiti.asta pe la 6 seara.e 2 juma si eu deja nu mai am nici o felie!!!!!!!!!bataie ca la turci pe el!!!pup,mariana.

    RăspundețiȘtergere
  14. Eheee Mariana...ce de ciocolata...mmmm...bun bun... ;)

    Nu stiu tu, dar eu ma bucur ca l-ati terminat. :)) Inseamna ca intr-adevar a fost bun si poate vei mai trece pe la mine cat de curand.

    Te pup!

    RăspundețiȘtergere
  15. Mi-a spus ieri Edith ca a vazut la tine reteta asemanatoare cu a mea, asa ca am venit sa vad si spun clar ca imi place mult si ce ai facut tu! Pup cu drag!

    RăspundețiȘtergere
  16. Multumesc Cristina! :*

    Si varianta ta e... mmm... super!

    RăspundețiȘtergere
  17. Eu încă n-am făcut-o, dar salivez de pe acum, mai ales că "diabetoloaga" mea n-ar fi foarte încântată dacă ar afla ce mă preocupă... SPER SĂ IASĂ BINE, ALTFEL ,NU ŞTIU CE-O SĂ FAC !

    RăspundețiȘtergere
  18. Eu iti tin pumnii sa iasa bine si prajitura si intrevederea cu "diabetoloaga". Daca ai nelamuriri, nu ezita sa-mi scrii. ;)

    RăspundețiȘtergere