Tort cu ciocolata si bezea

duminică, 29 mai 2011

Aceasta este cea de-a 2-a reteta cu care voi participa la concursul organizat de Laura Laurentiu. Daca prima reteta, preluata de pe site-ul Laurei, asa cum prevede regulamentul, a fost cu nuca de cocos, aceasta nu putea fi decat cu ciocolata. Evident, as spune!!! :)))

Blat pufos de pandispan cu cacao, blat crocant de bezea, crema de frisca si nuca, ciocolata... Stiu, are un car de calorii... dar nu-i poti rezista. :)))


Pentru blat de cacao:

50 g cacao neagra
150 ml apa
6 oua
250 g zahar
120 ml ulei
280 g faina
1 lingurita praf de copt
esenta de rom


Punem cacaoa intr-un vas si turnam apa clocotita, amestecand continuu. Amestecam pana dispar toate cocoloasele si obtinem o compozitie de consistenta uleiului. Lasam la racit.

Separam albusurile de galbenusuri. Albusurile se bat spuma tare cu un praf de sare. Adaugam jumatate din cantitatea de zahar si mixam pana obtinem o bezea lucioasa. Galbenusurile se freaca pana devin ca o crema cu cealalta jumatate din cantitatea de zahar. Adaugam treptat uleiul, esenta de rom, apoi compozitia cu cacao racita. Amestecam usor, ca la maioneza. Incorporam faina amestecata cu praful de copt si la sfarsit (in cateva reprize) bezeaua.


Turnam compozitia intr-o tava (26 cm diametru) tapetata cu hartie de copt. Lovim apoi cu palma in masa de cateva ori, sa eliminam exceasul de aer din compozitie si dam tava la cuptor la foc mediu pentru cca 40 de minute. Facem proba cu scobitoarea. Scoatem blatul pe un gratar si-l lasam la racit.

Pentru blat de bezea:

200 g zahar
250 g albus (~6 albusuri)
esenta de vanilie

Albusurile se bat spuma tare cu un praf de sare. Se adauga zaharul si se mixeaza in continuare pana compozitia devine lucioasa si face turturi.


Se adauga si esenta de vanilie. Turnam bezeaua intr-o tava tapetata cu hartie de copt si dam la cuptor la foc mic, cu usa cuptorului deschisa. Il scoatem cu atentie pe un gratar si-l lasam la racit.

  • Blatul trebuie sa fie uscat, nu copt. Cand este gata suna a gol atunci cand il lovim cu degetul.

Pentru crema:

500 ml smantana pentru frisca
4 linguri zahar pudra
5 linguri nuca macinata
esenta de vanilie
2 plicuri intaritor de frisca

Smantana foarte rece se bate cu mixerul la viteza mica pana se face ca o spuma, cu basicute mici deasupra. :) Se adauga zaharul pudra si intaritorul si se mixeaza pana se intareste.

  • Atentie, nu insistati cu mixarea, riscati sa se "taie".

Adaugam nuca macinata si amestecam usor cu o spatula.


Dam la rece pana in momentul asamblarii.

Blatul de bezea il vom unge pe ambele parti cu cate un strat de ciocolata, pentru a-si pastra textura crocanta. Si pentru un gust intens de ciocolata, evident. :)))


Vom folosi:

200 g ciocolata amaruie
60 g unt
4 linguri lapte

Ciocolata o topim pe baie de aburi impreuna cu untul si laptele. Omogenizam si lasam la racit. Ungem cu jumatate din cantitate o parte a blatului de bezea si dam cateva minute la congelator, pana se intareste. Il intoarcem pe partea cealalta si ungem cu restul de ciocolata si dam din nou la congelator pana se intareste.

Blatul de pandispan racit il taiem in 2. Fiecare parte o insiropam usor cu sirop de zahar, apa si coniac.


Punem primul blat pe un platou, turnam jumatate din cantitatea de crema de frisca, acoperim cu blatul de bezea uns cu ciocolata, cealalta jumate din crema de frisca si blatul al 2-lea de cacao. Dam la rece pana pregatim frisca pentru ornat si banda de ciocolata.

Banda de ciocolata am facut-o dupa modelul Lissei. E o idee excelenta! Voi spune de-acum adio marginilor de tort rau finisate sau neregulate. :)))

Pentru decor vom folosi:

500 ml smantana pentru frisca
2 linguri zahar pudra
2 pliculete zahar vanilat
2 intaritoare de frisca

400 g ciocolata amaruie
100 g unt
50 ml lapte

1 fasie de punga de ambalat (din aceea cu buline :))) nu stiu exact cum ii zice)

Smantana foarte rece se bate cu mixerul la viteza mica pana se face ca o spuma, asa cum am procedat si la prepararea cremei. Se adauga zaharul pudra, zaharul vanilat si intaritorul. Se mixeaza pana se intareste. Cu jumatate din cantitate vom unge tortul, cu restul vom orna. Dupa preferinta si mai ales pricepere. :))

Ciocolata o topim pe baie de aburi cu untul si laptele. Omogenizam si lasam la racit.

Pe fasia de punga de ambalat, taiata dupa dimensiunea tortului, turnam ciocolata si nivelam foarte bine cu o spatula. Lasam putin sa se intareasca, atat cat sa nu curga, apoi o punem de jur imprejurul tortului. Dam din nou la rece, cat sa se intaresca foarte bine ciocolata, apoi dezlipim cu atentie fasia de ceolofan.


Uhahaaa...cat am scris. Am muncit mai mult la scris decat la facut tortul. :))) Nu este greu de facut, doar ca necesita timp si putina rabdare la dezlipit fasia de ceolofan. :)))

  • Merge facut si intr-o tava mai mare, mie mi-a iesit foarte inalt.

Share This Post

52 de comentarii:

  1. Vaya lujo de tarta, maravillosa. Saludos

    RăspundețiȘtergere
  2. pffff, cred ca e super delicos tortul. Eu sunt mare fan al torturilor, as manca non stop, doar ca e o problema kg.... super ingenioasa idea cu celofanul, chiar ma gandeam cum ai facut :)))este un tort de 5 stele :*

    RăspundețiȘtergere
  3. o idee geniala cu folia aceea!

    RăspundețiȘtergere
  4. Un tort la care nu pot sa refuz o feliuta! arata foarte bine! Imi place idea cu ciocolata pe margine! O seara placuta!

    RăspundețiȘtergere
  5. Mamaaaaaaa,ce bine arata!Super.Vreau si eu.

    RăspundețiȘtergere
  6. M_am prezentat la o feliuta, gata... m-am indulcit, pot dormi satisfacuta... Trebuie sa incerc si eu, varianta asta cu ciucalata topita pe punga cu gaurele...(as spune pocnitori, dar suna urit ...hi, hi...=

    RăspundețiȘtergere
  7. 8-> super!
    zi-mi, te rog, folia aceea nu o ungem cu nimic? asezam ciocolata pe uscat si se va deslipi pur si simplu dupa ce se raceste?

    RăspundețiȘtergere
  8. Cred ca e delicios !! Bafta . Arata taaaare bine.. Pupici

    RăspundețiȘtergere
  9. Miha, mai exact cate oua inseamna ''250 gr albus''? Cu aproximatie...Multumesc!

    RăspundețiȘtergere
  10. Anonim, cred ca avem aceeasi pasiune. :)))
    Ideea ii apartine Lissei, nu mie.

    RăspundețiȘtergere
  11. Oana, multumesc!
    Asa cum ziceam, ideea ii apartine Lissei. Am adoptat-o pentru ca mi-a placut si mie f mult. :)

    RăspundețiȘtergere
  12. Adela, multumesc!
    O saptamana minunata sa ai! :*

    RăspundețiȘtergere
  13. KaBea, multumesc tare mult. Ma bucur ca ti-a placut! ;)

    RăspundețiȘtergere
  14. Cuscra... pocnitori... da da... =)) =))

    Te astept si azi la o feliuta, sa iti mearga bine toata saptamana. :)) Pup!

    RăspundețiȘtergere
  15. Junona, nu se unge cu nimic folia. Trebuie doar sa folosesti ciocolata amaruie si sa lasa la frigider sa se intareasca bine. Apoi, asa cum ziceam si in postare, cu rabdare, incet incet dezlipesti folia. ;)

    RăspundețiȘtergere
  16. Antonina, multumesc draga mea! Te pup! :*

    RăspundețiȘtergere
  17. Anonim... un ou de marime medie are 65 g ( cu tot cu coaja). Din care albus 40 g si galbenus 15 g.

    Asta inseamna cam 6 albusuri. :)

    RăspundețiȘtergere
  18. Super tort!!! Nu-ti cer pentru ca esti cam departe :D. Mi-a placut si mie ideea Lissei.
    Bafta multa! O saptamana frumoasa!

    RăspundețiȘtergere
  19. conform asteptarilor: SENZATIONAL! o sa-l execut negresit, nu pare dificil deloc. si inca ceva: felicitari pt textul atat de bine explicat, e cea mai bine explicata reteta din punctul meu de vedere ( fac referire la toate blogurile)

    RăspundețiȘtergere
  20. Dai si tu o felie? Sau am ajuns prea tarziu?

    RăspundețiȘtergere
  21. Salut!
    Cam cat timp ai tinut bezeaua la "uscat"?Usa cuptorului era deschisa sau intredeschisa ?
    Multumesc mult!

    RăspundețiȘtergere
  22. aoleu...ploua pe tastatura mea....arata delicios.

    RăspundețiȘtergere
  23. Alice, dau fata draga.. cum sa nu? Deocamdata virtual. :)) Pup!

    RăspundețiȘtergere
  24. Ancuta, multumesc! La fel si tie! :*

    RăspundețiȘtergere
  25. Multumesc Laurici! Pupici cu lipici! :*

    RăspundețiȘtergere
  26. Anonim, multumesc mult de laude si aprecieri. :*

    RăspundețiȘtergere
  27. Dau Minoki, dau...virtual. :)))

    RăspundețiȘtergere
  28. Andra, am pus tava in cuptor, la foc mic, cu usa cuptorului deschisa. Cred ca vreo 4 ore l-am tinut acolo.

    Stiu, pare mult...dar il pui acolo si uiti de el... :))

    RăspundețiȘtergere
  29. Oana, ai groja sa nu strici tastatura. :))) Pupici si multumesc! :*

    RăspundețiȘtergere
  30. Mi se par dementiale torturile tale, insa mi-as dori sa fii mai "generoasa" cu detaliile. O zi buna!

    RăspundețiȘtergere
  31. Anonim, multumesc.

    Detalii referitoare la ce? Intotdeauna am incercat sa fiu cat mai explicita. Daca ceva mi-a scapat nu ma supar daca cineva ma intreaba sau imi atrage atentia.

    Sunt aici pentru oricine, sa rezolvam orice nelamurire. :)

    RăspundețiȘtergere
  32. Nu era chiar un repros. Si ma refeream asa, in general. Mi se intampla sa citesc diverse retete pentru tort si sa nu-mi fie foarte clar, dar nici nu am intrebat pana acum, caci nu am avut timp sa ma apuc sa fac ceva dulce :D

    RăspundețiȘtergere
  33. Oricand voi raspunde la orice nelamurire apare. Orice comentariu de la voi ma ajuta sa imbunatatesc o reteta. Chiar daca mie mi se pare ca "vorbesc" cam mult totusi, :))) voi adauga in reteta orice precizare ce se cere facuta.

    O zi frumoasa!

    RăspundețiȘtergere
  34. ce idee nastrusnica pentru decorare ! esti grozava!

    RăspundețiȘtergere
  35. Am ajuns prea tarziu,oricum toate complimentele sant scrise...pot sa-ti urez doar din inima BAFTA la concurs!!!!
    O saptamana minunata sa ai!!!

    RăspundețiȘtergere
  36. Premiul I, nici nu se putea altfel, tortul tau arata de milioaneeeeeeee, felicitari!

    RăspundețiȘtergere
  37. Multumesc Laura! :* Inca sunt emotionata, nu mi-am revenit! :)))

    RăspundețiȘtergere
  38. Petronele, multumesc din suflet! Urarile tale mi-au adus noroc! Te pup! :*

    RăspundețiȘtergere
  39. Pansy, multumesc! Ideea nu-mi apartine, dar e grozava. ;) Pupici!

    RăspundețiȘtergere
  40. Bucate apetisante, multumesc! :)

    RăspundețiȘtergere
  41. Multumesc de urare Miha, mi-ai luat-o inainte, Si tie din inima felicitari pentru premiu. Pup!

    RăspundețiȘtergere
  42. Ai dovedit Indeminare mare de tot cu Schoko Folia.
    Si eu am turnat pe asa o Folie si stiu cum se lucreazä. Compliment

    RăspundețiȘtergere
  43. Felicitari Mihaela !! la cat mai multe premii ! pupici

    RăspundețiȘtergere
  44. Felicitari Mihaela! Ma bucur pt voi! :)

    RăspundețiȘtergere