Prajitura Tosca

vineri, 16 octombrie 2009

Prajitura Tosca este o prajitura foarte buna si cu un aspect demn de toate "wow-urile". :))) Se va incadra cu succes in orice meniu de sarbatoare si va lua ochii la orice masa festiva.


Prajitura Tosca


# Pentru blatul 1 avem nevoie de:

# 6 albusuri
# 150 g zahar
# 50 g mac
# 2 linguri nuca de cocos
# 3 linguri faina
# 1/2 lingurita praf de copt

Albusurile le batem spuma tare cu un praf de sare. Adaugam zaharul treptat si mixam in continuare pana bezeaua devine lucioasa. Adaugam macul si nuca de cocos,



iar la sfarsit faina amestecata cu praful de copt.

Compozitia o turnam intr-o tava ( 20/30 cm) tapetata cu hartie de copt si dam la cuptor la foc mic pana se rumeneste usor deasupra.

# Pentru crema avem nevoie de:

# 6 galbenusuri
# 8 linguri zahar
# 3 linguri amidon
# 225 ml lapte
# 200 g unt
# vanilie

Galbenusurile le frecam cu 6 linguri de zahar pana devin albicioase. Adaugam amidonul si amestecam bine sa nu se formeze cocoloase. Desfacem totul cu latele rece si punem pe aragaz la foc mic. Amestecam incontinuu pana se ingroasa compozitia. Lasam la racit.

Intre timp batem untul spuma cu cele 2 linguri de zahar ramase si cu vanilia si-l adaugam cate putin in crema de galbenusuri bine racita.

Crema obtinuta se repartizeaza uniform pe blatul cu mac.



# Pentru sirop avem nevoie de:

# 100 ml apa
# 100 g zahar
# 1 lingura lichior de ciocolata

Zaharul il caramelizam, apoi il "stingem" cu apa rece. Atentie la aburi! Lasam la racit si din cand in cand amestecam sa se topeasca zaharl caramel. Dupa racire adaugam si lichiorul.

# Pentru blatul 2 avem nevoie de:

# 150 g biscuiti obisnuiti

Biscuitii ii insiropam,



apoi ii aliniem frumos peste stratul de crema.



# Pentru glazura avem nevoie de:

# 100 g ciocolata amaruie
# 50 ml frisca lichida
# 50 g unt

Ciocolata o topim impreuna cu untul si frisca lichida. Se aduce compozitia pana la punctul de fierbere apoi se omogenizeaza. Se lasa la racit.

Cand a ajuns la consistenta unei smantani mai groase se toarna peste blatul de biscuiti.

Se da la frigider pentru cateva ore, apoi se portioneaza.





by Diamond

Share This Post

52 de comentarii:

  1. Foarte reusita prajitura, imi lasa apa in gura, trimite-mi cu prasitia o bucatica direct in balcon la mine :))

    RăspundețiȘtergere
  2. MIHA CE SA MAI ZIC ....:0 FACI NISTE PRAJITURI EXCELENTE ...FELICITARI!!!
    FF REUSIT SI SIGUR E BUN LA GUST
    MERSI PT, COMENTRII :) (SI NOU NE-A PLACUT NUAMI CA E IUTEEEEE :) )

    RăspundețiȘtergere
  3. arata minunat!
    mai Miha!
    tu faci prajiturile perfecte,pe cuvant!:))

    RăspundețiȘtergere
  4. Ce bine arata si dupa ce contine trebuie sa fie tare de buna!
    Te pup,un weekend placut!

    RăspundețiȘtergere
  5. mai ,esti o sursa inepuizabila de dulcegarii,te pup si un week-end minunat,nu mai ma uit la praji ca ma ademeneste rau!

    RăspundețiȘtergere
  6. Arata super si imi inchipui ca e la fel de delicioasa! Felicitari! Te asteapta la mine 2 premii!Week-end placut!

    RăspundețiȘtergere
  7. am lipsit aseara de la chef, asa ca iti trimit un premiu. vino sa-l ridici. te puppp!

    RăspundețiȘtergere
  8. Prajitura asta mi-a atras atentia de cand am vazut-o la Diamond, o voi face cu siguranta, vad ca tu mi-ai luat-o inainte!
    La mine pe blog te asteapta un premiu, cand poti si ai timp te astept sa-l ridici!

    RăspundețiȘtergere
  9. Am un premiu pentru tine!Iti doresc o saptamina frumoasa!XXX

    RăspundețiȘtergere
  10. Vicky, multumesc!
    Unde gasesc prastie? :))

    RăspundețiȘtergere
  11. Anca, multumesc!
    Intr-adevar o prajitura f buna si fina. Merita incercata. Si daca n-aveti pitici pofticiosi in jur poti face varianta lui Diamond, insiropata cu cafea. ;)

    RăspundețiȘtergere
  12. Gaby, ti-am mai zis ca esti o draguta? :)
    Multumesc! Pup!

    RăspundețiȘtergere
  13. Carmen, o saptamana buna si tie! Pup!

    RăspundețiȘtergere
  14. Alison, o saptamana buna si tie! :)
    Lista de asteptare cu dulciuri e luuungaaa...:))

    Pup!

    RăspundețiȘtergere
  15. Eldivenlerim, thank you!

    Nice name! :)

    RăspundețiȘtergere
  16. Mimita, multumesc de premii. Indata voi trece sa le ridic!

    O saptamana buna!

    RăspundețiȘtergere
  17. Flori, n-ai pierdut nimic! :))

    Vin imediat! Multumesc! Pup!

    RăspundețiȘtergere
  18. miha, ce frumoasa a iesit prajitura, acush a vazut!:D zi-mi repede ti-a placut? pe mine m-a dat pe spate cu totul!:D te pup, o zi faina!:D

    RăspundețiȘtergere
  19. Norocul meu a fost concursul de pe bucataras.ro, ca sa remarc aceasta prajitura. Numai ca am ramas salivand la tine pe blog admirand si multe alte preparate. Sunt la dieta, deci dulciuri cu moderatie. Am remarcat insa cat de deosebite sunt unele de aici si cat de bine prezentate. Sigur o sa mai trec, sa-mi clatesc ochii si sa ma mai inspir atunci cand fac dulciuri la ziua de Carbohidrati. Felicitari!

    RăspundețiȘtergere
  20. Elena, multumesc tare mult de aprecieri.
    Si mai ales pentru votul de pe bucataras, daca mi-l vei da. :)))
    Te mai astept pe la mine si sper sa gasesti aici intotdeauna ceea ce-ti doresti.
    Pup si zi buna!

    RăspundețiȘtergere
  21. Diamond, dragamea, nu stiu cum se face de-am omis sa-ti raspund. N-a fost cu intentie. Iarta-ma.

    Da, ne-a placut tare mult prajitura. O combinatie reusita! :)

    RăspundețiȘtergere
  22. Am facut si eu prajitura asta de Paste si a iesit delicioasa! Am avut mare succes cu ea! Crema e foarte fina si pufoasa si excelent combinata cu glazura de ciocolata! Yummyyy!

    RăspundețiȘtergere
  23. Lavida, sa o papati sanatosi. Ma bucur tare mult ca v-a placut. E intr-adevar o prajitura foarte buna si aspectuoasa. :)

    Paste fericit!

    RăspundețiȘtergere
  24. cine poate sa mi spuna cu ce as putea inlocui amidonul?multumesc

    RăspundețiȘtergere
  25. Am incercat reteta si victorie,a fost un cadou frumos pentu fica mea Andreea,iti multumesc din suflet.Felicitari pentru retete divine

    RăspundețiȘtergere
  26. Violeta, ma bucur mult pentru reusita ta! Pupici!

    RăspundețiȘtergere
  27. servus miha,am si eu o intrebare;DACA AS FACE BLATURILE CU CATEVA ZILE INAINTE AR FI BUNE?

    RăspundețiȘtergere
  28. Sincer, n-am incercat niciodata sa fac blaturile cu cateva zile inainte. Dar ma gandesc ca 2-3 zile, pastrat la loc racoros si uscat, nu e bai.

    RăspundețiȘtergere
  29. Super praji!!! O aveam de ceva vreme in plan si acum i-a venit randul. Mi-a placut tare mult. Mi-ar fi placut sa insiropez biscuitii in cafea, dar na, asa e cu pitici :) Pupici si un Craciun linistit!

    RăspundețiȘtergere
  30. E absolut fabuloasa. Am facut-o si de Revelion si de ziua sotului, si absolut toata lumea a fost cucerita de ea ! Mi-a iesit reteta din prima, de obiecei nu-mi ies retele noi, dar aceasta este minunata!
    Felicitari, si multumesc pt reteta!

    RăspundețiȘtergere
  31. Ancuta, pupici! Mai aveam putin si ajungeam aici la Craciunul celalalt. :))) N-a fost cu rea intentie, te rog sa ma scuzi.

    RăspundețiȘtergere
  32. Irina, ma bucur tare mult pentru reusita ta. Este intr-adevar o prajitura delicioasa, usor de facut si foarte aspectuoasa.
    Te imbratisez si te mai astept pe la mine. :)

    RăspundețiȘtergere
  33. Minunata.Totusi intreb,50 g mac sau 100,in imagine pare mai multicel.Astept un raspuns.Multumesc,o zi buna!

    RăspundețiȘtergere
  34. Mikaela, e exact cat am scris in reteta, 50 g. Pare multicel, dar macul fiind usor intra destul de mult in cele 50 g.
    Daca ti se pare prea putin sau prea mult poti ajusta cantitatea in functie de preferinta. ;)
    Daca mai ai si alte nelamuriri nu ezita sa ma intrebi.
    O zi mununata.

    RăspundețiȘtergere
  35. E foarte bun reteta! Am facut-o de curand si s-a terminat intr-o zi , ceea ce e de apreciat pt niste "fitosi" la mancare !! Multumesc nespus pt reteta si pt multe altele depe acets blog >:D< !

    RăspundețiȘtergere
  36. Andra, sa va fie de bine. Ma bucur tare mult ca ti-ai impresionat mofturosii. Am si eu mofturosii mei acasa si stiu ce bucurie te incearca atunci cand ii vezi infulecand. :)))

    RăspundețiȘtergere
  37. Cat reprezinta 1 lingura faina in grame? Eu am o masura de la MP si are 6 g faina. La aceasta reteta considerand 6g/lingura mi se pare prea putin. N-as vrea sa gresesc reteta.Deci cat?

    RăspundețiȘtergere
  38. 1 lingura de faina=25 de grame

    Aici gasesti un tabel care poate fi util si in alte cazuri: http://dulciurifeldefel.blogspot.com/2010/12/unitati-de-masura-in-bucatarie.html

    RăspundețiȘtergere
  39. Buna.
    M-ar interesa legat de glazura, pentru un tort cu diamentrul de 28 cm, cu un blat undeva la vreo 10 oua, cantitatile trebuie sa le dublez, sau imi ajunge cu cantitatile scrise de dvs . ? Si pe margini pot aranja glazura cu o racleta, un cutit, sau isi pierde consistenta ? Si, in final, o ultima intrebare..ar mai fii necesar sa acopar tortul cu crema inainte de glazura, sau nu ? Tin sa precizez, daca este necesar, ca am crema ganache.
    Va multumesc mult.
    O zi frumoasa in continuare!

    RăspundețiȘtergere
  40. Issa, daca vrei sa pui glazura si pe margini va trebui sa dublezi cantitatile.
    Cat este inca lichida torni peste tort incepand din mijlocul blatului si lasi sa curga peste margini. E ok sa te ajuti de un cutit cu lama lata.
    Nu este necesar sa ungi tortul cu crema. Glazura fiind moale cand o torni peste tort se lipeste bine de blat.

    Daca mai ai ceva nelamuriri nu ezita sa ma intrebi. Aici sunt! :)

    RăspundețiȘtergere
  41. prajitura arata minunat si cred ca are un gust foarte bun

    RăspundețiȘtergere
  42. prajitura arate f bine si cred are un gust minunat

    RăspundețiȘtergere
  43. as avea o intrebare in legatura cu crema de ciocolata. frisca lichida e crema pe care o bati pana se face frisca? la fierbere nu se taie? multumesc frumos. prajitura e senzationala
    Raluca

    RăspundețiȘtergere
  44. Raluca, frisca lichida este crema pe care o bati si se face frisca, da. Exista varianta vegetala (Hulala, Meggle...) si varianta naturala (La Dorna, Viam din Kaufland...)

    Multumesc si iti doresc spor! :*

    RăspundețiȘtergere
  45. Reteta asta o am si eu de la mama mea soacra..numai k e putin..ff putin diferita..si anume la cantitati...iar biscutii iau picnik k absoarbe mult mai repede decat cei obisnuiti....si in loc sa ma chinui cu crema,k se mai prinde de fund,fac o budinca de vanilie..si totul iese k la carte..arata fff bn si gustul mmm..Yami YAmi ..nu te mai opresti.pe cuvantul meu

    RăspundețiȘtergere
  46. Biscuitii pot fi de oricare pana la urma, e chestie doar de preferinta. Mie nu-mi plac pentru ca se inmoaie prea tare, dar...repet...e chestie doar de gust.

    Multumesc de vizita si te mai stept!

    RăspundețiȘtergere
  47. am facut o si eu ieri prajitura asta,e superr buunnnaaaaa!!!bravo Miha!felicitari!!

    RăspundețiȘtergere
  48. Felicitari! Ma bucur tare mult ca ti-a placut!

    RăspundețiȘtergere