Tort cu mousse de portocale

miercuri, 26 ianuarie 2011


 Pentru blat:

6 oua
6 linguri zahar
3 linguri ulei
6 linguri faina
1 praf de copt
esenta de vanilie

Albusurile se bat spuma tare cu un praf de sare, adaugand treptat jumatate din cantitatea de zahar. Se mixeaza pana se intareste spuma si devine lucioasa.

Galbenusurile se bat cu zaharul ramas pana se albesc si devin ca o crema. Se adauga vanilia. Faina se cerne in galbenusuri, se adauga albusurile batute si se omogenizeaza cu atentie.

Aluatul obtinut se imparte in 4 si se coc 4 foi in tava (18 cm diametru) tapetata cu hartie de copt. Se coc in jur de 10-15 minute, pana incep marginile sa se rumeneasca, iar foaia e aurie.

Se scot pe un gratar si se lasa la racit, fara a le suprapune.

Pentru mousse de portocale:

2 galbenusuri
100 g zahar
2 linguri amidon
250 ml lapte
sucul de la 1 portocala (~100 ml)
10 g gelatina
250 ml frisca lichida

Galbenusurile se mixeaza cu zaharul pana se albesc. Se adauga amidonul si se amesteca bine, sa nu ramana cocoloase.

Laptele se da in fiert, apoi se toarna incet in compozitia de mai sus. Se muta totul in apoi in vasul in care a fiert laptele si se pune pe foc mic, amestecand continuu, cateva minute, pana la ingrosarea compozitiei (fara a se aduce la fierbere).

Se ia budinca de pe foc, se acopera cu o folie, ca sa se evite formarea pojghitei si se lasa sa se raceasca.

Gelatina se dizolva in sucul rece de portocala si se lasa sa se umfle, apoi se fliudizeaza cateva secunde la microunde. Se adauga in budinca usor racita. Se omogenizeaza si se da la rece. Se bate frisca apoi se incorporeaza usor in budinca racita.

Pentru uns blaturile:

150 g ciocolata amaruie
50 g unt
50 ml frisca lichida

Ciocolata o topim cu untul si frisca la foc mic, fara a fierbe. Se da deoparte si se omogenizeaza, apoi se lasa la racit. Se imparte in 3.

3 blaturi din cele 4 se ung cu ciocolata racita si usor intarita.

In tava in care am copt blaturile tapetata cu folie alimentara se pune un blat, o parte din mousse-ul de portocale. Se repeta operatiunea cu toate celelalte blaturi si parti de crema.

Se da la rece pentru cateva ore, de preferat peste noapte. Se rastoarna pe un platou si se orneaza cu frisca, felii de portocale si carlionti de ciocolata.


Tortul l-am papat in vizita la niste prieteni dragi noua si nu am sectiune. Pe furis am reusit sa fac cateva poze :))) , dar n-au iesit bune. Poate data viitoare. ;)

Share This Post

44 de comentarii:

  1. Ce ai in cana aia, sa nu-mi zici ca e ceai! :)))
    Faina de tot poza! E facuta cu aparatul nou?

    RăspundețiȘtergere
  2. Natali...eiii, ceai!? E cafea draga. Ceaiul e bine mersi in dulap. :)))

    Da, pozele-s facute cu aparatul nou. Inca mai butonez la el, ca nu l-am descalcit. :)))

    RăspundețiȘtergere
  3. Deci Mino...nu pot sa cred...chiar nu mai ai nimic de obiectat? :))))

    RăspundețiȘtergere
  4. Superb tortul! Si foarte frumoase pozele, felicitari pt aparatul foto :)

    RăspundețiȘtergere
  5. Realmente maravillosa esta receta, que arte.

    Saludos

    RăspundețiȘtergere
  6. ce bine l-ai decorat,i-mi vine sa-l mananc si cu ochii!pup!

    RăspundețiȘtergere
  7. ce frumos e!
    vreau si eu.
    pupici >:d<

    RăspundețiȘtergere
  8. Miha, e absolut superb!! :X
    Iti da o anume stare de bine.:)

    RăspundețiȘtergere
  9. Deci Miho, am descoperit ceva de comentat. Tortuletul tau e cam mic. Si ce te faci daca ai musafiri inopotuni? Asa ca mine de ex?

    RăspundețiȘtergere
  10. Wow what a elegant and delicious cake! Compliments!

    RăspundețiȘtergere
  11. Cum adica pozele "n-au iesit bune"? te referi la astea? Sunt de vis! Pana sa citesc ca ai aparat foto nou, ceea ce se vede cu ochiul liber, am crezut ca ai angajat un fotograf culinar...Si ce decor...excelent!Pfuuu...ce-mi arde buza dupa o sectiune...astaaa, o felie! pup

    RăspundețiȘtergere
  12. Super tortu ,ca de altfel toate retete tale

    RăspundețiȘtergere
  13. Arata minunat tortul, ia sa faci bine sa tai o felie si sa o gasesc pe masa la mine cind ma intorc de la cumparaturi, da ???
    Pupici la ciocholatosii familiei...

    RăspundețiȘtergere
  14. Lena, multumesc. Sper sa invat si sa-l folosesc. :)))

    RăspundețiȘtergere
  15. Gabriela scumpa, esti tare draguta cu mine. Multumesc!

    RăspundețiȘtergere
  16. Gabi, multumesc.
    Te-as chema la mine, dar nu mai am. :)))
    Pup!

    RăspundețiȘtergere
  17. Mariana, multumesc!
    Sper ca filmul e unul cu happy end. :))) Pup.

    RăspundețiȘtergere
  18. Alina, multumesc draga mea! Pupici!

    RăspundețiȘtergere
  19. Liana, multumesc! Esti tu o draguta...de unde atata fotograf culinar? As vrea eu...:))

    RăspundețiȘtergere
  20. Mino, de ce eram eu sigura ca vei gasi ceva pana la urma? :)))

    RăspundețiȘtergere
  21. Medi, draga mea...pentru tine...oricand...oricate felii doresti. Iti dau si la pachet. :)))

    RăspundețiȘtergere
  22. Cusca, ai gasit feliuta pe masa? Sau a mancat-o pisica? :)))
    Pupam si noi cu drag!

    RăspundețiȘtergere
  23. Miha iubita a iesit minunat pozica , ce sa mai zic de reteta ca ploua si iar ploua la mine in gura! sa stapanestu sanatoasa aparatul nou si sa faci fotografii inspirate cu el! pupicei!*****

    RăspundețiȘtergere
  24. miha, scumpo! de ce nu mai faci poze cu etapele sau pasii retetei? nu e o acuzatie,e doar o inrebare de la o admiratoare care de abia asteapta retete noi! te felicit!

    RăspundețiȘtergere
  25. E minunat draga mea Miha! Arata superb!

    RăspundețiȘtergere
  26. Arata extraordinar,iar pozele...Super tari ! Se vede ca ai schimbat aparatul.Sa il stapanesti sanatoasa si sa pozezi multe minunatii dulci. Mie mi-a luat un pic pana l-am descalcit bine,e mereu ceva nou de invatat. :)) Pupici!

    RăspundețiȘtergere
  27. Dana, multumesc frumos! Ma bucura nespus aprecierile voastre, dar cand vin de la tine ma bucura si mai mult. Pupici!

    RăspundețiȘtergere
  28. Roberta, multumesc! Asa sa fie! ;) Pup si eu!

    RăspundețiȘtergere
  29. Anonim, nu reusesc de fiecare data sa fac poze pe etape, desi mi-as dori. Se intampla sa fiu foarte aglomerata... grabita si atunci sar peste poze. Sau sa nu am lumina buna...sau bateriile incarcate...:)))
    Multumesc! Si ma voi stradui mai mult pe viitor. ;)

    RăspundețiȘtergere
  30. Iulia draga, iti multumesc frumos! :*

    RăspundețiȘtergere
  31. Ana Maria, mai am de descalcit...Sper sa nu ma descurajez si sa ma intorc la cel vechi. :))
    Pupici si multumesc!

    RăspundețiȘtergere