Chocolate Cheesecake (2)

luni, 15 noiembrie 2010



 * Pentru blat:

* 150 g biscuiti obisnuiti
* 50 g nuca
* 100 g unt

* Pentru umplutura:

* 400 g branza Fagaras
* 100 g branza de vaci
* 2 oua
* 150 g zahar
* 3 linguri amidon
* esenta de vanilie
* 100 g ciocolata amaruie
* 100 g ciocolata alba

* Pentru glazura:

* 120 g ciocolata amaruie
* 100 ml frisca lichida
* frisca pentru decor


Biscuitii se piseaza foarte fin sau se rasnesc la robot. Se adauga untul topit si nuca macinata. Se va obtine o compozitie ca niste firimituri. Se pune compozitia rezultata intr-o tava (17 cm diametru) cu pereti detasabili si cu ahutorul unui pahar tasam pana obtinem un blat compact. Dam la frigider pana este gata umplutura.

Cele 2 tipuri de branza se mixeaza cu zaharul si esenta de vanilie. Adaugam ouale unul cate unul, mixand bine dupa fiecare. Adaugam amidonul si omogenizam. Impartim compozitia in 2 parti egale. In una vom pune ciocolata amaruie topita, in cealalta ciocolata alba, de asemenea topita.

Punem o lingura de compozitie neagra fix in mijlocul blatului, apoi o lingura din cea alba fix in capul celei negre. :)) Continuam operatiunea alba-neagra :)) pana terminam compozitia.

Sfat: pentru ca straturile sa fie mai mari si distincte folositi un polonic.

Dam tava la cuptor la foc mediu pana se rumeneste usor deasupra si apar ceva crapaturi. Se lasa la racit in cuptor cu usa cuptorului deschisa. Cand s-a racit se acopera cu glazura de ciocolata ( ciocolata topita la foc mic impreuna cu frisca) si se transfera in frigider pentru cateva ore. Este foarte bun a doua zi. ;)

Se orneaza cu frisca si se portioneaza.

Share This Post

8 comentarii:

  1. Super bine arata ! Imi plac tare mult toate retetele de pe acest blog. Felicitari !

    RăspundețiȘtergere
  2. Trebuie sa fie tare bun. si de aici vreau o felie!!! Pentru ca sunt tare suparata pe banci,si nu-mi face bine sa le vad,imi voi confectiona singurica tortul.
    Paaa, ma duc la vot!!!

    RăspundețiȘtergere
  3. Ah, Miha cheesecake-ul asta arata demential. Vreau si eu sa-l incerc. Da zi-mi si mie: cam cat il lasi la cuptor? O ora cum am citit eu prin alte parti sau mai putin? Pup.

    RăspundețiȘtergere
  4. Brandusa, cred ca in jur de 1 ora. Depinde de fiecare cuptor in parte cred.

    Eu am un cuptor vechi pe gaz si e saracul de el ca dupa vorba aia "cuptor ca al meu nu mai are nimenea" :))) De asta prefer sa dau detalii gen "pana se rumeneste usor deasupra si apar ceva crapaturi " Cred ca asa e mai usor de...localizat momentul final. :)

    Pup si eu.

    RăspundețiȘtergere
  5. Abia astept sa-ti vad ciocolatosul. ;)

    RăspundețiȘtergere