Sufleu de ciocolata

luni, 11 aprilie 2011

Mai zilele trecute rasfoiam colectia cu retete de prajituri de pe blogul lui Gabi. Si mi-a sarit in ochi aceasta reteta, ce mi s-a lipit de suflet instant. :))) E lesne de inteles motivul, nu? Pentru ca e pliiiin de ciocolata!!!! :))))




4 albusuri
2 galbenusuri
200 g ciocolata amaruie
2 linguri lapte
50 g zahar
putin unt (pentru uns forma)

Albusurile se bat spuma tare, apoi se adauga zaharul si se mixeaza pana se obtine o spuma tare si lucioasa.

Ciocolata o topim impreuna cu laptele. Omogenizam si lasam sa se racoreasca, apoi adaugam galbenusurile unul cate unul, amestecand bine dupa fiecare.


Incorporam apoi cateva linguri din spuma de albusuri. Turnam apoi peste restul de albusuri si amestecand usor cu o spatula, amestecand de jos in sus.

Ungem foarte bine un vas termorezistent cu unt (daca aveti forme mici de sufleu e ideal) si turnam compozitia. Punam vasul intr-o tava in care am pus apa (apa trebuie sa ajunga pana la jumatatea vasului) si dam la cuptor la foc mic, pentru aproximativ 25 de minute, fara a deschide usa cuptorului.

Se lasa sa se racoreasca, se portioneaza si se serveste cu frisca batuta, tinuta 30 minute la congelator.


O nebunie de desert, crocant la exterior, umed la interior, ce nu te induri sa-l lasi in tava si nu te lasa pana nu-l dai gata. :)) Crusta aceea ce se formeaza la suprafata, va crapa in momentul cand portionati.

Share This Post

23 de comentarii:

  1. toata ziua am salivat pe langa blog :) pozele sunt atat de sugestive.. mi se face pofta instantaneu

    RăspundețiȘtergere
  2. mai miha, dar tu cand respiri? bucatareala necesita foarte mult timp! felicitari pt toate bunatatile pe care le faci si iti multumesc pt ca imi esti de mare ajutor ( astept nerabdatoare sa adaugi cate o noutate)! un salut calduros, mihaela!

    RăspundețiȘtergere
  3. Vreau si eu, Mihuleeee!
    Ti-a iesit perfect!!
    Sufleul dupa ce-l scoti, se lasa, si chiar citeam despre acest aspect.Ala ce ramane "tzeapan" e copt prea mult :D.
    Pup si noapte buna.

    RăspundețiȘtergere
  4. Que delicia, esto es para no parar.

    Saludos

    RăspundețiȘtergere
  5. In clipa asat nu am ciocolata amaruie in casaaaaaaaaaaaaaa, tre sa ies sa cumpar, uite ce imi faci tu mie....

    RăspundețiȘtergere
  6. Ce bunnnn...Iar pozele sunt minunate si ele. Pupici, ispita ciocolatoasa ! :))

    RăspundețiȘtergere
  7. vai ce bine arata.
    Daca ma apuc iar sa consum ciocolata...apai numai matale, Miha, esti vinovata :))

    RăspundețiȘtergere
  8. O doamne...ce mai inghit in sec yumi,yumi, ma omori cu zile Mihaaaaaaaaaaaaa!

    RăspundețiȘtergere
  9. De mult as vrea sa fac ceva asemanator, de cand am vazut la NIGELLA LAWSON ceva asemanator, dar mi-e frica de caloriile care le are.
    Totusi am avut o portie de salivat, numai privind fotografiile tele.
    Te pup.

    RăspundețiȘtergere
  10. Sophie, multumesc de aprecieri.
    Chiar daca ti se face pofta, sper sa mai revii. :)

    RăspundețiȘtergere
  11. Mihaela, multumesc.
    De obicei, prefer sa fac chestii usurele si cu timp scurt de preparare. Si astfel ma incadrez in timpul cat sunt copiii plecati la gradinita sau cat dorm la pranz.

    RăspundețiȘtergere
  12. Multumesc Gabi! De laude si mai ales de inspiratie. :*

    RăspundețiȘtergere
  13. Lia draga mea...te rog eu sa nu mori. :))) Pup! :*

    RăspundețiȘtergere
  14. Daniela, multumesc.
    E atat de bun sufleul asta incat macar o data merita sa incerci sa uiti de calorii. :)))
    Pup! :*

    RăspundețiȘtergere
  15. hello! o sa incerc aceasta reteta, n-am facut-o niciodata.

    o intrebare am, nu am inteles partea cu vasul si tava. deobicei vasul (ce contine compozitia, in cazul nostru) este mult mai inalt decat o tava, si-atunci ma intreb cum sa pun apa in tava pana la jumatatea vasului?!?...

    deci, in cuptor se afla o tava cu apa. in tava pun vasul cu compozitia, si practic apa din tava inconjoara tot vasul, da? inteleg bine sau...? apa sa aiba temperatura normala?

    astept raspunsul dumneavoastra! va multumesc! ;)
    Mircea

    RăspundețiȘtergere
  16. Vasul acesta rosu in care am copt sufleul de ciocolata are 6 cm inaltime. Am fost acum la bucatarie si l-am masurat. :))
    Exista si tavi mai inalte. A mea e cam de aceeasi inaltime cu vasul termorezistent. Dar daca nu ai o tava de inaltimea potrivita, poti folosi un alt vas sau cratita, oala...ce ai la indemana. Ideea e sa se formeze in cuptor efectul de sauna.

    Da, ai inteles bine. Pui vasul cu compozitia de sufleu intr-o tava/cratita/oala apoi torni apa (rece, de la chiuveta) atat cat sa ajunga la inaltimea vasului pentru sufleu.

    Daca mai ai orice alte nelamuriri...iti raspund cu drag. :)

    RăspundețiȘtergere
  17. iti multumesc!
    am cumparat tot ce trebuie, insa acum e prea tarziu sa m-apuc. maine e o noua zi :)...
    ciao ;)
    Mircea

    RăspundețiȘtergere