Prajitura cu crema de ciocolata

marți, 18 octombrie 2011

Intotdeauna cand sunt in viteza si vreau sa fac ceva bun, blatul de la prajitura Amandina imi este de mare ajutor. Se face foarte usor si rapid si se preteaza la aproape orice fel de crema.

Astfel se face ca saptamana trecuta cand am fost invitati la niste prieteni dragi noua, am facut repede repede aceasta prajitura cu crema de ciocolata, ca doar nu era sa le cumpar de la cofetarie. :)))






Pentru blat:

6 oua
6 linguri zahar
3 linguri ulei
3 linguri sirop de zahar ars
6 linguri faina
1 lingurita praf de copt
3 linguri cacao
esenta de rom

Pentru siropul de zahar ars vom carameliza 2 linguri de zahar. Caramelul il "stingem" apoi cu putina apa rece. Lasam la racit, pana se dizolva caramelul.

Albusurile se bat spuma tare cu zaharul si un praf de sare, ca la bezea.  Galbenusurile se mixeaza cu uleiul, esenta de rom si siropul de zahar ars. Se toarna totul peste bezea si se omogenizeaza usor.

Amestecam faina cu praful de copt si cacaoa, apoi turnam peste compozitia de mai sus. Omogenizam, amestecand usor cu o spatula.

Compozitia se toarna in tava (25/35 cm) tapetata cu hartie de copt si se coace la foc mediu pentru aproximativ 30 de minute. Blatul se scoate pe un gratar si se lasa la racit.

Pentru crema:

200 g unt
200 g crema de ciocolata gen Finetti, Nutella
100 g ciocolata amaruie
50 ml smantana pentru frisca
2 linguri coniac

Se topeste untul, dar nu complet, sa mai ramana bucati netopite, apoi se mixeaza pana se ingheaga din nou. Se adauga crema de ciocolata, ciocolata amaruie topita impreuna cu smantana pentru frisca si coniacul. Se mixeaza pana la omogenizare.


Blatul copt si racit se taie in 2. Se pune crema pe unul din blaturi, se niveleaza si se acopera cu cel de-al doilea blat. Se da la rece pana se intareste crema, apoi se portioneaza cuburi.

Pentru glazura:

100 g ciocolata amaruie
50 g unt
50 ml smantana

Ciocolata se topeste la foc mic cu smantana si untul. Se aduce la punctul de fierbere, se da deoparte si se omogenizeaza. Se lasa la racit apoi se toarna peste cuburile de prajitura. Se da din nou la rece, apoi se orneaza cu moate de frisca batuta.


Share This Post

42 de comentarii:

  1. Te invit si eu la mine :D.
    Si mie imi place blatul de Amandina. Pupici!

    RăspundețiȘtergere
  2. ce bune trebuie sa fie ... ador ciocolata ;)

    te pup cu drag

    RăspundețiȘtergere
  3. Da' la mine de ce nu vii? ca doar te-am invitat de atatea ori1

    RăspundețiȘtergere
  4. Este o prajitura foarte solicitata iara crema este perfecta pentru acest blat. Felicitari.

    RăspundețiȘtergere
  5. Si Maya zicea ca sunt eu setata pe dulciuri!delicioasa prajitura ta,nu mai zic de ce :)

    RăspundețiȘtergere
  6. toata lumea se invita sau te invita...mie ce-mi ramane de facut?Imi place mult prajitura asta pentru ca seamana cu amandina...si ce poate fi mai bun decat o amandina?????
    Pupici si o seara placuta!!!

    RăspundețiȘtergere
  7. Daca-ti spun ca ma enervezi, nu ma crezi... Cum poti face atitea dulciuri si in plus sa le maninci si sa nu te ingrasi ?! Ia sa mai trimiti si la mine, chiar cu riscul de a pune citeva kg, da ?!

    RăspundețiȘtergere
  8. si eu as vrea sa imi fii oaspete ,hihi ,dar cred ca nu ai chef sa te dai cu barca si la noi sunt inundatii.super prajiturica.pupici

    RăspundețiȘtergere
  9. Eu vreau sa o fac sub forma de tort, pentru o fetita speciala. Poti sa-mi dai sfaturi, Miha? Multumesc!

    RăspundețiȘtergere
  10. Cristina, eu n-am insiropat blatul. Le-am facut mici, sa poata fi mancate cu mana si n-am mai pus sirop. Dar daca faci sub forma de tort merge insiropat, intocmai ca si prajitura Amandina. ;)

    Pup!

    RăspundețiȘtergere
  11. Demult nu am facut ceva ciocolatos ...ar cam fi cazul :)iar ma chinui!!

    RăspundețiȘtergere
  12. Miha... ma topesc dupa dulciurile tale!!!!!!!!!!!!

    RăspundețiȘtergere
  13. cand le vad asa frumos aranjate si scaldate de soare , parca sunt in fata mea pe farfurie ;) ... oricum , faci niste dulciuri extraordinare , bravooo!!!!!

    RăspundețiȘtergere
  14. Miha , cu dulciurile tale de mare exceptie , cuceresti si femeile , ce sa mai zic de masculi ...
    Mi-ai facut o pofta nebunaaaaaaaaaaa , dar nici n-o pot incerca in varianta ta , crema e mult prea dulce ptr diabetul meu ... mda , raman cu pofta , sper sa nu mi se umfle ceva ... hihihi
    Zi insorita ca la Onesti !

    RăspundețiȘtergere
  15. Uffff...Diana...imi pare rau ca nu te "coafeaza" :)) prajitura mea, dar pe de alta parte ma bucur ca te-am cucerit. :)) Pup!

    RăspundețiȘtergere
  16. Cat, acus vine iarna si gata cu prajiturile scaldate de soare. :)))
    Pup si multumesc!

    RăspundețiȘtergere
  17. Oana, multumesc! Si nu pot decat sa ma bucur ca-ti plac! Te pup!

    RăspundețiȘtergere
  18. Aziz-ule drag sa-mi dai si mie din ce faci bun! :)) Pup degetul ranit! :*

    RăspundețiȘtergere
  19. Sarah, chiar nu mi-e a plimba cu barca. :))) Dar poate vrei tu sa vii pana la mine? :)) Te pup!

    RăspundețiȘtergere
  20. Cuscra, daca te enervezi iti dau un pup si-ti trece.. :)))

    RăspundețiȘtergere
  21. Petronela, daca vrei sa vii si tu, cu draga inima te astept. :) Pupici si multumesc!

    RăspundețiȘtergere
  22. Teo, suntem de aceeasi parte a baricadei. :)) Pup, ciocolatoasa mica. :)) :*

    RăspundețiȘtergere
  23. Amoush, pupici! De 2 ori, ca esti de-a mea. :)))

    RăspundețiȘtergere
  24. Draga Miha, tu intotdeauna faci BUNNNNN:)) Cum apare o reteta dulce noua, repede o add la favorite:)) Sunt exceptionale, nemaivorbind de pozele profi:) Iti multumesc din suflet pentru ele:) Multi pupiciXXXXX
    Monica,

    RăspundețiȘtergere
  25. Multumesc Monica! :* M-am inrosit pana-n varful urechilor de emotie. :)))

    :* :* :*

    RăspundețiȘtergere
  26. Miha draga mea...oare care e secretul untului topit si apoi inchegat din nou ai vreo idee? Pup arata minunat si vreau sa o probez!

    RăspundețiȘtergere
  27. Ruxy, secretul e ca se obtine o crema mult mai pufoasa si fina decat daca l-am bate moale, la temperatura camerei. Dureaza mai mult, ce-i drept, dar rezultatul e...yummy. :))

    RăspundețiȘtergere
  28. Am inteles...si iti multumesc pup cu mare drag...diseara pap o prajiturica fina by MIha...si ma uit la Dansez!!! Inimioare pentru tine...

    RăspundețiȘtergere
  29. Pupici Ruxy! Multumesc din suflet! :*

    RăspundețiȘtergere
  30. Gata-i prajiturica...MINUNATIEEEEEE...ce sa mai spun...multumesc din toata inima...pup cu drag si o seara minunata!

    RăspundețiȘtergere
  31. Este super buna prajitura.Tocmai a terminat-o mami si am mancat o bucatica si te lingi pe degete de buna ce este.Felicitari!!!!!

    RăspundețiȘtergere
  32. Sa o papati cu placere! Craciun fericit!

    RăspundețiȘtergere
  33. Draga mea Miha, iata ma din nou pe blogul tau minunat, eram in pana de idei si acum nu stiu ce reteta sa incerc mai intai:)) Din pacate mie nu mi a iesit acest gen de blat(: Nu stiu de ce iese batut. Cel mai bine imi reuseste cel in care se adauga albusurile batute la sfarsit. Amestec usor totul, arata pufos dar.....cand il scot este batut, chiar daca l insiropez nu e bun. Ai vreo idee de ce? Ar fi mai simplu de facut.
    Tot ce este cu crema ma omoara hehehe, sunt topita dupa ele. Am dat iama in retetele tale (ca de obicei) Iti multumesc din suflet pentru ele, multi pupcici:) o_o
    Diana

    RăspundețiȘtergere
  34. Buna Diana! :*

    Albusurile trebuie batute foarte bine, pana bezeaua e lucioasa si are un aspect gras. Atunci cand torni galbenusurile amestecate cu ulei, acestea vor ramane la suprafata, nu se vor lasa la fund. Apoi totul se omogenizeaza cu o spatula, cat mai usor, sa nu iasa aerul din albusuri.

    Daca ai respectat acestea si totusi blatul iese la fel e posibil sa fie din cauza cuptorului, sa trebuiasca un timp mai scurt de coacere. Fa proba cu scobitoarea mai devreme de cele 30 de minute.

    Te imbratisez si sper ca data viitoare sa iasa totul perfect. :)

    RăspundețiȘtergere