Gogosi cu iaurt si ciocolata

joi, 27 mai 2010



* Pentru gogosi:

* 100 ml lapte
* 350 g iaurt
* 2 oua
* 50 g zahar
* 50 g unt
* 10 g drojdie uscata
* ~800 g faina
* esenta de vanilie

* Pentru umplutura:

* 100 g ciocolata amaruie
* 50 ml frisca lichida

Ciocolata o topim impreuna cu frisca lichida, la foc mic, fara a da in clocot. Se omogenizeaza, apoi se da la rece, pana se intareste si este gata de dospit aluatul .

Drojdia o dizolvam in laptele caldut. Ouale se bat bine cu zaharul si un praf de sare. Adaugam pe rand untul topit si racit, iaurtul si esenta.

Faina o punem in cuva masini de paine, apoi adaugam amestecul de oua, apoi drojdia dizolvata in lapte. Se selecteaza programul de framantare+dospire.

Aluatul se rastoarna pe masa infainata si se imparte in 2, fiecare bucata o intindem intr-o foaie groasa de cca 0.5 cm grosime.

Pe una din foi punem cate o lingurita de ciocolata, din loc in loc,



apoi acoperim cu cealalta foaie. Taiem cu o forma rotunda de biscuiti in asa fel incat sa prindem gramajoara de ciocolata in mijloc.

Se pun la prajit in ulei incins, la foc mic.



Se scot pe un prosop absorbant, apoi se pudreaza cu zahar. Se servesc calde.






Share This Post

20 de comentarii:

  1. wauuuu,ce pofta mi-ai facut....usor de facut si nemaipomenit de bune

    RăspundețiȘtergere
  2. Yaya...is bune bune. Neaparat sa le incerci. ;)

    RăspundețiȘtergere
  3. Mami, procedeul e acelasi doar ca framanti cu mana, apoi lasi la dospit, acoperit, la loc caldut. :)

    RăspundețiȘtergere
  4. Mai am o problema care ma framanta de cand am inceput sa aplic retetele tale. De care ciocolata amaruie folosesti si aici si la prajituri? Eu am facut si cu Poiana si cu Novatini si am diferenta maaare. Am dreptate?

    RăspundețiȘtergere
  5. Arata senzational!!Uitate-te la ele..asa rotunjoare,parca astepta sa fie mancate!

    RăspundețiȘtergere
  6. Realmente se ven deliciosos. Que receta más interesante. Me la apunto. Un saludo

    RăspundețiȘtergere
  7. Mami, de obicei iau Kandia. sau primola, depinde de care gasesc. Novatini n-am folosit niciodata, nu stiu cum e.

    RăspundețiȘtergere
  8. Kitti, au iesit atat de rotunjoare de se rostogoleau in ceaun la prajit, de pe-o parte pe alta. :)))

    RăspundețiȘtergere
  9. BUNEEE RAU...ADOR ALUATURILE DULCI, CHIAR SI NECOAPTE:)))

    RăspundețiȘtergere
  10. Miha draga, nu am mai blogarit de ceva vreme si acum intru si vad bunatate de gogosi.... miam, ce faine!
    Maine le incerc si eu pentu Davidu meu, ca tare mult ii plac.
    Hai te pup si multam de asa reteta!

    RăspundețiȘtergere
  11. Asta da!!!!!Trebuie sa fac si eu ca.....prea mare pofta mi-ai facut!!!
    Noapte buna!!!

    RăspundețiȘtergere
  12. Buna mea imi facea gogosi...ce amintiri mi-ai rascolit. Se lega cu baticul "dinapoia" si stiam de la distanta cu ce s-a indeletnicit...
    ohhhhhhhhhhh.........

    RăspundețiȘtergere
  13. Just me...daaa...si eu mai fur cate o bucatica de aluat crud. :)))

    RăspundețiȘtergere
  14. Gabi, multumesc tare mult draga mea de aprecieri, iar faptul ca vrei sa faci gogosile pentru Davidul mic si scump, ma umple de bucurie.
    Sper din inima sa va fi placut. :)

    RăspundețiȘtergere
  15. Judy, spor la treaba si la papat. :)

    RăspundețiȘtergere
  16. Rodica, frumoase amintiri...:)

    RăspundețiȘtergere