Prajitura Negresa

sâmbătă, 22 ianuarie 2011

Asa cum zice si Natalia, autoarea retetei, este o reteta foarte reusita de negresa, cu un blat compact si o aroma intensa de ciocolata.


100 g unt
200 g zahar
150 g ciocolata amaruie
2 oua
250 ml frisca lichida (smantana dulce pentru frisca)
250 ml lapte
280 g faina
1 praf de copt

Pentru glazura:

100 g ciocolata amaruie
50 g unt
50 ml frisca lichida

Untul moale la temperatura camerei se bate cu zaharul, pana devine pufos. Ciocolata se topeste la microunde si se adauga cate putin in crema de unt. Urmeaza ouale, unul cate unul, mixand bine dupa fiecare. Turnam frisca lichida si laptele, apoi incorporam faina amestecata cu praful de copt.

Compozitia obtinuta se toarna intr-o tava (25/35 cm) tapetata cu hartie de copt si se da la cuptor la foc mediu in jur de 30-40 de minute. Se face proba cu scobitoarea. Se scoate blatul pe un gratar si se lasa la racit.

Pentru glazura topim ciocolata impreuna cu untul si frisca lichida, la foc mic pe aragaz sau la microunde. Se omogenizeaza si se lasa la racit. Glazura racita se toarna peste blat, se niveleaza si se da la rece, pana se intareste glazura. Se orneaza cu carlionti de ciocolata si se portioneaza.

Share This Post

37 de comentarii:

  1. Ohhh madre mía, todo chocolate, esto me lo apunto

    RăspundețiȘtergere
  2. Asta este prajitura pe care am mancat-o cand am fost la tine!!! Am recunoscut-o! Buna !
    Tin-te bine ca urmatoare postare e cu mancare la mine pe blog!
    http://armoniasimturilor.blogspot.com/

    RăspundețiȘtergere
  3. trebuie neaparat sa copiez reteta asta! ca mie nu-mi iese asa niciodata.
    Cum de ies 3 straturi in blat? Le-ai suprapus ceva sau asa e ea?
    Te pup

    RăspundețiȘtergere
  4. miha,tu ne-ai pus gand...ciocolatos !!!!!!!!!

    RăspundețiȘtergere
  5. mă îngraş doar cât mă uit la ea... buuuunăciune

    RăspundețiȘtergere
  6. Buna buna, asa e, mori mincind, cum era o vorba! :))
    Imi place cum ai facut cirliontii de ciocolata.

    RăspundețiȘtergere
  7. Multumesc mult tuturor de aprecieri!

    Va imbratisez cu drag si va doresc o primavara frumoasa.

    RăspundețiȘtergere
  8. trebuie sa fie delicioasa dsr sm o intrebare: in fotografie apre si o crema intre blaturi, cel putin asa se vede de la mine.. asa-i??
    numai bien si spor dulce!!!

    RăspundețiȘtergere
  9. Sorina Luiza, asta este consistenta blatului, nu am pus crema deloc. Blatul e ciocolatos si umed, probabil ca la portionat s-a format dunga aceea ce pare a fi crema. Dar nu e. :)
    Multumesc!

    RăspundețiȘtergere
  10. savurez aceasta prajitura...ce pot sa zic e bestiala, sunt la a treia felie si trebuie sa ma opresc, dar nu pot...ma bucur sa am descoperit aceasta reteta

    RăspundețiȘtergere
  11. Naty, ce bucurie poate fi mai mare cand reteta prezentata e incercata si incununata de succes?
    Te pup si ma bucur ca-ti place. Mai papa o felie si pentru mine. :))

    RăspundețiȘtergere
  12. pfff azi mai fac o portie ca a avut mareee succes

    RăspundețiȘtergere
  13. hei...o fac azi...ca m-a apucat febra negreselor. prima reteta incercata e a ta. pup

    RăspundețiȘtergere
  14. Alice, spor la treaba. Si sa-mi dai si mie, daaa? :))))

    RăspundețiȘtergere
  15. Arata superb la tine, la mine din pacate nu arata asa. E ca o negresa normala, blatul cel putin, si nu imi dau seama de ce ca doar am urmat intocmai reteta.Blatul e pufos si nu umed, cum speram sa fie si sa arate asa, in straturi. E la racit acum, astept gustul final.

    RăspundețiȘtergere
  16. E posibil sa fi copt blatul prea mult si atunci si-a pierdut consistenta umeda. Sper ca macar gustul final sa nu te dezamageasca. :)

    RăspundețiȘtergere
  17. Da, cred ca trebuia sa il las mai putin, cand inca era lucios insa mi-era teama sa nu fie nefacuta la mijloc. Si ciocolata a contat cred, cea din blat. Am folosit una de menaj din pacate si am pastrat-o pe cea ''buna''pentru glazura. Felicitari pentru blog, am inceput sa il urmaresc constant:-) ,prezentarea este apetisanta, cred ca iti fericesti familia cu toate bunatatile astea:-) Eu de cativa ani sunt in febra prajituritului, nu apuc sa termin retetarul meu(mi-ar mai trebui o viata pentru asta) pentru ca mai vad ceva yummi la tine si uite asa reusesc sa ii ingras pe cei din jurul meu:-) .Cu drag, Roxana

    RăspundețiȘtergere
  18. Buna Roxana.
    Slava Domnului ca macar a fost buna, pana la urma.
    La prajitura asta tocmai ceea de ce te temeai este tot farmecul, nu trebuie lasata prea mult, trebuie sa fie, asa cum zici tu, "nefacuta". :) Data viitoare va fi mai buna, cu siguranta. ;)

    Pupici si multumesc!

    RăspundețiȘtergere
  19. sunt mery este fuoarte buna

    RăspundețiȘtergere
  20. am facut-oodata si mi-a placut foarte mult,acum o refac si dau si la alti sa guste,stiind ca imi iese perfecta :))))))

    RăspundețiȘtergere
  21. Ma bucur tare mult sa citesc asta. Multumesc!

    RăspundețiȘtergere
  22. Magie intr-o farfurie ...am facut prajiturica Miha...super superba ...te imbratisez cu dor! Si...multumesc!

    RăspundețiȘtergere
  23. Oooo...despre negresa asta era vorba draga Ruxy? Ce ma bucur de surpriza ce mi-ai facut-o! Pup cu drag!

    RăspundețiȘtergere