Chifle cu usturoi

sâmbătă, 14 ianuarie 2012

Niste chifle delicioase si aromate ce va vor umple casa de un miros sublim.

Multumesc Ana de ispiratie...de tentatie...si de faptul ca mi-ai adus aminte de chiflele Ancutei. :)) Data viitoare voi incerca si cu ierburile aromatice, neaparat.



1 capatana usturoi
500 g faina alba
100 ml apa
150 ml lapte
30 ml ulei de masline
10 g drojdie uscata
1 lingurita sare
1 lingurita zahar
1 lingurita miere

Pentru uns:

2 linguri lapte
2 linguri ulei de masline
sare de mare
fulgi de ardei iute

Usturoiul pisat il punem la infuzat in laptele fierbinte. Il lasam pana se racoreste si ajunge la o temperatura suportabila la deget.

Am preparat aluatul la masina de paine, programul de framantare + dospire.

In cuva masinii de paine se pun faina si sarea. Drojdia amestecata cu zaharul si mierea, se dizolva in putina apa calduta. Se toarna peste faina, adaugam restul de apa, laptele cu usturoi si uleiul. Se framanta un aluat elastic si omogen.

Dupa ce aluatul a crescut il rasturnam pe masa infainata si-l impartim in 8 bucati aproximativ egale. Formam chiflele tragand de aluat inspre partea inferioara, formand un soi de bocceluta. Le punem in tava tapetata cu hartie de copt, la distanta unele de altele.

Le lasam la crescut inca 15-20 de minute, apoi le ungem cu laptele amestecat cu ulei. Presaram cu sare si fulgi de ardei. 


Dam la cuptor la foc mediu, pana se rumenesc.



Sa va mai spun inca o data cat sunt de bune? :))) 


Share This Post

32 de comentarii:

  1. Minunate si presupun ca sunt foarteeeee aromate :P

    RăspundețiȘtergere
  2. Trebuie sa le repet si eu, ca tare bune au mai fost ;). Pupici!

    RăspundețiȘtergere
  3. Cat de aromate sunt?Pot doar sa-mi inchipui!!Pupici!

    RăspundețiȘtergere
  4. Frumoasa prezentare ! Gust pe masura !! ;)

    RăspundețiȘtergere
  5. Stiu ca sunt tare bune si aromate.Eu am facut paine su seminte si usturoi.Te pup!

    RăspundețiȘtergere
  6. eu am facut chiflele cu ierburi aromatice, dar fara usturoi....pt ca puiul meu nu iubeste usuturoiul, dar sigur le voi repetat cu tot tacamul, doar pt noi!

    RăspundețiȘtergere
  7. Ce bunatate! Fac o painica azi dupa reteta Gabrielei, care-i intocmai ca asta... asa ca voi face si 1-2 chifle ! te pup

    RăspundețiȘtergere
  8. Minunate!Te cuceresc pe loc:)Trebuie incercat neaparat!Pupici:x

    RăspundețiȘtergere
  9. :)) Ma bucur in primul rand ca le-am gasit, si in al doilea ca ti-am adus aminte de ele. Asa-i ca-s super fantastice la gust? Ce pufosenii frumoase ti-au iesit.... <3
    Pupici!
    xoxo

    RăspundețiȘtergere
  10. F frumoase, cred ca sunt si tare gustoase cu usturoi!

    RăspundețiȘtergere
  11. divine! tocmai le-am incercat si eu si respectnad exact ingredientele mi-au iesit perfect ! ( am vazut ca la Ancuta erau alte masuratori, deci presupun ca le-ai ajustat sa iasa cum trebuie)! mersi Miha!

    RăspundețiȘtergere
  12. Ophelia, sincer... eu m-am uitat pe reteta... am vazut ca-mi trebuie aia aia aia... si dupa aceea am facut dupa cum m-am priceput eu mai bine. :)

    Te pup si-mi pare bine ca ti-au placut!

    RăspundețiȘtergere
  13. Cristina, foarte bune sunt! Sa incerci macar o data. ;)

    RăspundețiȘtergere
  14. Pupici Ana maria. Multumesc inca o data! :*

    RăspundețiȘtergere
  15. Multumesc Maria! Ma bucur ca-ti plac! Si da, merita incercate. :)

    RăspundețiȘtergere
  16. Pup Antonina! Cred ca de-acum is si mancate chiflele. :)))

    RăspundețiȘtergere
  17. Adnia, noi suntem amatori de usturoi, mai ales lui Robert pui mic ii place tare mult. Dar le poti face cu orice fel de ierburi sau arome, totul tine de gust si imaginatie.

    Pupici!

    RăspundețiȘtergere
  18. Buna si varianta ta Dia-Mar! Cred ca au fost delicioase!

    Pup!

    RăspundețiȘtergere
  19. Multumesc Ancuta!

    Neaparat sa le mai faci, ca-s tare bune. :))))

    RăspundețiȘtergere
  20. Asa este Andreea, intocmai cum spui...foarte aromate. :)

    RăspundețiȘtergere
  21. Multumesc Lili! :* Desigur ca poti, oricat doresti! :)))

    RăspundețiȘtergere
  22. Multumesc Gabi! :* Asa ca mine? :))))

    RăspundețiȘtergere
  23. Laptele in care ai oparit usturoiul pisat se pune cu tot cu usturoi sau se strecoara?

    RăspundețiȘtergere
  24. Eu l-am pus cu totul, ca nu ne deranjeaza aroma intensa de uturoi. Daca vrei il poti strecura, nu-i nici un bai.

    Zi frumoasa.

    RăspundețiȘtergere