Cubulete cu caramel

luni, 21 septembrie 2009

by Mircea si Corina



Pentru blat avem nevoie de:

200 g faina
150 g unt
100 g nuca macinata
125 g zahar
1 ou

Intr-un bol se amesteca faina cu zaharul,un praf de sare si nuca macinata.



Se adauga untul moale si oul.



Se framanta un aluat destul de moale si lipicios,care se pune in folie si se da la frigider pentru o ora.



Aluatul se intinde in tava (20/30 cm) tapetata cu hartie de copt si se da la cuptor,la foc mediu,in jur de 15 minute,pana incepe sa se rumeneasca pe margini.

Pentru caramel avem nevoie de:

370 ml smantana dulce
30 g unt
200 g zahar
120 g nuca macinata

Se caramelizeaza zaharul cu 2 linguri de apa. Cand incepe sa se aureasca se adauga smantana si untul.



Se amesteca incontinuu pana se topeste caramelul,apoi se adauga nuca. Se fierbe la foc mic,in jur de jumatate de ora,amestecand continuu pana se obtine un amestec gros.Se lasa la racit.



Se intinde caramelul peste foaia de biscuit,



dupa care se taie cubulete.



Delicioase!

Share This Post

8 comentarii:

  1. Cred ca e foarte delicios... Si eu am o reteta cu crema de caramel, de mult nu am mai facut-o. Mersi de reteta, trebuie incercata :)

    RăspundețiȘtergere
  2. Betty,ma bucur tare mult ca-ti place! :)

    RăspundețiȘtergere
  3. as putea inloc de smantana dulce sa folosesc frisca hulala? de asta am mai multa in casa...
    sunt novice in ale bucataritului...poate ma poti lamuri si pe mine aspectul asta..conteaza daca se adauga hulala sau creme patisserie in locul smantanii dulci...? am mai cautat pe net dar nu gasesc nimic concret...multumesc...
    Alexandra

    RăspundețiȘtergere
  4. Alexandra, poti folosi frisca Hulala, desigur. In stare lichida.
    Eu am facut in ambele variante si a iesit foarte bine. ;)
    Sa ai spor! Pup si o zi buna.

    RăspundețiȘtergere
  5. multumesc mult, Miha! o sa incerc cat de curand aceaste cubulete..mi'au facut cu ochiul de ceva vreme.. te voi anunta cum o sa imi iasa! pup

    RăspundețiȘtergere
  6. Te astept cu impresii. ;)
    Pup si seara buna.

    RăspundețiȘtergere
  7. Si mie imi place cum arata, dar acum reloaded Islere...eu cu acelea am avut succes si mai vreau. Iti multumesc mult, Miha!Pentru mine stilul tau de prezentare a fost de folos si foarte prietenos! Sa fiti binecuvantati cu totii din familie si din cugetele voastre si LA MULTI ANI!(ca vad ca va tineti de dulciuri:)!)

    RăspundețiȘtergere
  8. Danela, multumim. La fel si tie iti dorim! :*

    Zilele astea am luat blogul la purificat si am dat peste reteta de Islere. Si chiar mi-a ramas gandul la un reloaded. :)))

    Sa stii ca de mancat nu mancam atat de mult dulce pe cat pare. :)) Pentru ca mai tot timpul avem cate un prieten, neam, vecin :)) in vizita, care ne ajuta cu mare drag la mancat. :)))

    Imbratisari cu drag si o seara frumoasa!

    RăspundețiȘtergere