Pui mânăstiresc

miercuri, 30 mai 2012

Vestea că am devenit Bucatar Real m-a bucurat tare mult, apoi locul bucuriei a fost luat de neliniște... Cum să fac rețeta de lasagna, pe care am propus-o în prima etapa a concursului, în vasul rotund Pyroflam? Să o fac să arate a mâncare sau a tort? :)) Apoi când am aflat că putem găti în vas orice rețetă tot universul meu s-a dat peste cap...Nici o rețeta nu mi se părea demnă de vasul ăsta atât de frumos, alb și strălucitor.

Pâna într-o bună dimineață, când am baut o cafea zdravănă, mi-am facut ordine-n gânduri și am decis să intru în bucătarie și să fac ceea ce știu eu mai bine: să gătesc moldovenește. Să fac o rețetă delicioasă, bogată în calorii, care să-ți lase gura apă și care să te facă să te gandesti necontenit: oare n-o fi gata?

Ș'-am hotărât: pui mânăstiresc să fie, că nu degeaba s-o afla la loc de cinste în colecția de rețete a lui Radu Anton Roman. N-am avut eu pui de curte și nici ciuperci de padure, am adaptat pe ici pe colo cantitățile, dar până la urmă am reușit ceea ce mi-am propus: o mâncare fabuloasă, o combinație senzațională de pui, ciuperci și smântâna., întregită de verdețuri aromate, usturoi și un strop de vin.



4 copănele de pui

200 g ciuperci proaspete
75 g kaiser
5 cepe verzi (doar partea albă și puțin din cea verde)
50 ml vin alb
50 g unt
4 căței de usturoi
sare și piper
boia de ardei
cimbru
3 linguri smântâna
1 ou

Pentru că n-am avut pui de curte, dar aveam în congelator niște aripioare de pui și o spinare, am facut o supa clara de pui, pe care am folosit-o la prepararea acestei rețete, în loc de apă.

Punem vasul pe foc și topim o parte din unt. Adăugăm carnea, pe care am condimentat-o cu sare, piper și boia de ardei. O rumenim ușor pe toate parțile. Punem supa, atât cât să se acopere carnea, apoi dăm vasul la cuptor, pentru vreo jumătate de oră, timp în care ne vom ocupa de restul ingredientelor.


Topim restul de unt într-o tigaie și adaugăm kaiser-ul taiat fâșii.


Amestecăm și prăjim kaiser-ul pâna se topește grăsimea. Adăugăm ceapa tocată și călim până se înmoaie,


apoi punem și ciupercile spălate și tăiate felii.


După ce ciupercile s-au înmuiat puțin, turnăm vinul și mai adaugăm putina supă. Sărăm și piperăm după gust și punem și cimbrul și usturoiul pisat.

Scoatem vasul Pyroflam din cuptor și turnăm deasupra cărnii sosul cu ciuperci. Punem din nou pe foc și lăsăm la fiert, acoperit cu capac.


.Trebuie să mai rezistați mirosului ce iese de sub capac, doar vreo 20 de minute, timp în care vom bate oul cu puțină sare, piper si smântână. Pregătim și verdeața, să o avem la îndemână, gata spălată și tocată mărunt.

Turnăm sosul de smântână în vas, peste carne, mai dăm câteva clocote și presărăm cu verdeață.

Se servește caldă, cu mămăligă.


Și așa cum bine zicea și Radu Anton Roman... "E greu să nu te arunci, de nebun, cu mămăligă cu tot, în bunătatea asta sofisticată" 


Vă doresc poftă bună!

Share This Post

25 de comentarii:

  1. As servi cu mare drag o portie, arata minunat!

    RăspundețiȘtergere
  2. waw Miha, arata de nota 20!! Imi place si reteta si ma bucur ca ai postat-o, asa n-am facut asa ca o sa aduc si eu putina diversitate puiului!

    RăspundețiȘtergere
  3. mmmmmm ce mancare buna! uite asa slabesc eu....

    RăspundețiȘtergere
  4. Arata delicios ,super delicios !!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    RăspundețiȘtergere
  5. Sa me plait beaucoup ce poulet avec tous ces ingrédients, une délice!

    Bisous

    RăspundețiȘtergere
  6. suna provocator, sigur am s-o incerc:)pup:*

    RăspundețiȘtergere
  7. Am facut si eu odata. Ne-a placut mult de tot.
    Faina tare si poza si prezentarea.
    Pupici!

    RăspundețiȘtergere
  8. Cu ceva timp in urma am facut si eu reteta si indaradevar tot ce ai scris tudespre reteta este de un mare adevar. Arata fantastic!

    RăspundețiȘtergere
  9. N-am gatit niciodata, insa m-ai convins ca trebuie incercata reteta. Imaginile sunt tare frumoase. Pup, felicitari pt Bucatar Real.

    RăspundețiȘtergere
  10. Imi place mult cum arata mancarea si cum ai prezentat-o.Bafta in continuare!

    RăspundețiȘtergere
  11. Pui cu smantanaaaa - mmm. Asta era papa mea favorita cand eram mica. Fac si eu reteta asta, sigur sigur!

    RăspundețiȘtergere
  12. Delicioasa mancarica ta!!!Arata super apetisant!Pup!

    RăspundețiȘtergere
  13. Foarte bine arata mancarica ta, merita facuta in acest vas cu siguranta ;) Pup

    RăspundețiȘtergere
  14. Am sa pun si eu reteta la loc de cinste :)
    Trebuie sa fie foarte gustoasa, like!
    Pupici, noapte buna

    RăspundețiȘtergere
  15. Va multumesc tare mult!
    Va doresc spor si pofta buna, pentru atunci cand veti prepara reteta. ;)

    RăspundețiȘtergere
  16. Ador retetele lui Anton Roman!Buna alegere!

    RăspundețiȘtergere
  17. Tare buna mancare ai facut aici! felicitari pt vas si bafta in continuare!!!

    RăspundețiȘtergere
  18. O nebunie de mancare;cunosc gustul pentru ca si eu am facut-o;pupici draga mea si weekend minunat impreuna cu familia!!

    RăspundețiȘtergere
  19. Crede-ma in ploua in gura!!!!Week-end placut!

    RăspundețiȘtergere
  20. Adaptat, neadaptat, rezultatul e de carte de bucate.. excelent

    RăspundețiȘtergere
  21. Multumesc mult pentru cuvinte frumoase! :)

    RăspundețiȘtergere
  22. am facut si eu si mi-a placut foarte mult.eu sunt oarecum novice in bucatarie.dar sunt mereu pe net in cautare de retete.imi place sa gatesc.nu imi place ca mi-a iesit smantana bobite, nu e omogena.si la ciorbe cand mai pun iese la fel.fac eu ceva gresit sau smantana e de vina?

    RăspundețiȘtergere
  23. Crina, e din cauza smantanii. De regula se foloseste smantana grasa. Mi s-a intamplat si mie, chiar cu smantana grasa, asa ca nu e universal valabil. O alta regula ar fi, in cazul ciorbelor de exemplu, sa aduci smantana la aceeasi temperatura cu ciorba, turnand 1 polonic cu lichid fierbinte peste smantana, apoi sa adaugi in ciorba.

    Multumesc si mult spor in continuare.

    RăspundețiȘtergere