Baclava

miercuri, 21 octombrie 2009



Avem nevoie de:

#1 pachet foi de placinta
# 300 g nuca macinata
# 2 linguri scortisoara
# 200 g unt (se va inlocui cu ulei pentru varianta de post)



# Pentru sirop:
# 150 g zahar
# 120 g miere
# 240 ml apa
# vanilie

Foile de placinta le taiem la marimea tavii in care vom coace, apoi le impartim in 3.

Nuca macinata o amestecam cu scortisoara, apoi o impartim in 2 parti.

Punem in tava unsa cu unt prima parte de foi, unse fiecare in parte cu unt topit, din abundenta. Punem deasupra jumatate din cantitatea de nuca,apoi acoperim cu cea de-a doua parte de foi, de asemenea unse cu unt. Urmeaza cea de-a doua jumatate din cantitatea de nuca si la sfarsit ultima parte din foi, de asemenea unse cu unt.

Cu un cutit bine ascutit portionam baclavaua, dupa bunul plac, romburi, patrate sau dreptunghiuri. :) Dam la cuptorul incins la foc mediu, pentru 20-30 de minute, pana incepe sa se rumeneasca usor deasupra.

Intre timp preparam siropul.

Punem apa la fiert impreuna cu zaharul si mierea. Lasam la fiert pana incepe sa faca spuma deasupra. Spumuim, adaugam si vanilia. Turnam fierbinte peste baclavaua abia scoasa din cuptor.

Se lasa la racit.



Daca va place insiropata tare, mariti cantitatile de la sirop. Intocmai se poate proceda si cu cantitatea de nuca sau zahar.

Share This Post

21 de comentarii:

  1. M-ai terminat cu baclavaua....in ultimile zile vad doar baclava pe net, caut ce caut si dau de baclava si acum vii si tu cu reteta asta.....cred ca ma bantuie baclavaua, trebuie facuta neaparat.

    RăspundețiȘtergere
  2. Baclavaua asta e tare usor de facut...fata de original,zic!N-am mancat inca cu foi de placinta,insa a ta arata demential.
    E de incercat!Sincer,balesc la greu!:)

    RăspundețiȘtergere
  3. Hallo Miha,

    acuma tare serios doresc sä-ti spun cä asta este cea mai aspectoasä Baclava care am väzut-o in Viata mea.
    Si de peste 30 de Ani sint confrontat cu Bucätäria Turceascä.
    Respect, Respect !!

    Multe Salutäri Jacob

    RăspundețiȘtergere
  4. Oana, daca ai sti de cat timp visez si eu la baclavaua asta. Ei, uite ca mi-am facut damblaua. :))

    RăspundețiȘtergere
  5. Ana-Maria, asta e varianta cea mai usoara. Nu stiu daca si cea mai buna, dar cu siguranta cea mai usoara. :)

    RăspundețiȘtergere
  6. Wow Jacob...multumesc! Un asemenea compliment venind de la tine ma face tare mandra de mine. :))

    RăspundețiȘtergere
  7. Hallo Miha,

    Corect väzut nici nu a fost Compliment, a fost numai recunoastere a Calitätii.
    Da uite cä acuma te si compliemntez. Compliment.
    Baclava am mincat prima Datä acuma 32 de Ani cind am venit in Germania
    si de atuncia in o mie de Variante.
    Si Afirmarea cä nu este ca si original este fals.
    Original se face asa Baclava.
    Restul Rezetelor sint tot Felul de Adaptäri si Variante.

    Multe Salutäri Jacob

    RăspundețiȘtergere
  8. Arata foarte bine ,Miha...si intradevar,asta e varianta scurta...Ai incercat sa faci si cu arahide?Arahide prajite...e foarte buna...

    RăspundețiȘtergere
  9. mmm,ce deliciu e!cu mult sirop vreau!

    RăspundețiȘtergere
  10. Wow Miha! Baclava ta este superba si deosebit de apetisanta, iar reteta de neiertat. Trebuie incercata negresit. Felicitari, le poti face cu brio concurenta turcilor. Merci de vizita ta pe blog si te mai astept cu drag pe la mine! Pupici dulci!

    RăspundețiȘtergere
  11. Foarte bien arata . Sambata am sa o fac si eu . Si puiul cu cascaval la fel am sa il fac :)

    RăspundețiȘtergere
  12. Moaaama, ce pofta mi-ai facut. Numai bunatati faci!
    Pup, pup!

    RăspundețiȘtergere
  13. Ana-Maria, n-am incercat cu arahide, caci Robert e alergic. Ramanem deocamdata la varianta cu nuca. Pup!

    RăspundețiȘtergere
  14. Davella, multumesc de invitatie! Bineinteles ca voi mai veni! Pup!

    RăspundețiȘtergere
  15. Sandytza, multumesc!

    Sambata o sa papati bun bunut! :)

    RăspundețiȘtergere
  16. yum-yum, sunt innebunita dupa bucataria turceasca, fac si eu in we:)

    RăspundețiȘtergere
  17. Adra, cum au iesit baclavalele? :)

    RăspundețiȘtergere
  18. bun.
    Dacă doriţi să încercaţi un alt pilulă a venit să-mi

    RăspundețiȘtergere
  19. Va urmaresc din Turcia- semaerbay.blogcu.com. Retete gustoase dar m-a surprins balcavaua :) Vad ca este o adaptare dupa gustul dumneavoastra. Nu am sa comentez decat faptul ca baclavaua traditionala care este numita "regina" deserturilor este facuta fara mirodenii. Simtiti din belşug gustul de nuca, alune sau fistic depinde cu care este facuta şi untul. Poate ajungeti ıntr-o zi ın Turcia sa mancati multe feluri de deserturi ınsiropate aşa cum este baclavaua....

    RăspundețiȘtergere
  20. Hallo Sema,

    asta este numai o Variantä si Miha a si declarato asa.
    Eu sint mare Fan de Turcia si de 30 de Ani visitez Tara si de fiecare datä vin si mai fermecat inapoi( special Gastronomia) si cunosc Baclava.
    Varianta asta este incä foarte delicioasä. Un pic mai Europeanä.

    Multe Salutäri din Nürnberg jacob

    RăspundețiȘtergere