Prajitura cu mousse de ciocolata si zmeura

vineri, 6 februarie 2009



Pentru blat avem nevoie de:

100 g ciocolata
30 g unt
4 albusuri
2 galbenusuri
100g zahar
6 linguri de faina
1 praf de sare
1 lingurita praf de copt

Topim ciocolata cu untul si lasam deoparte la racit.
Cele 4 albusuri le batem spuma tare,ca pentru bezea,cu zaharul. Adaugam si galbenusurile. Dupa ce-am omogenizat,turnam amestecul de ciocolata si mixam.Amestecam faina cu praful de copt si sarea si incorporam in compozitia de mai sus.
Iese un aluat mai gros decat cel de chec.Turnam in tava tapetata cu hartie de copt si coacem in cuptorul incalzit la 180 de grade,pentru 30 de minute.

Pentru mousse-ul de ciocolata avem nevoie de:

100 g ciocolata
300 ml frisca lichida
1 lingura de gelatina (am pus un plic de gelatina la inmuiat cu 3 linguri de apa rece si din acest amestec am luat o lingura.Restul il vom folosi la mouse-ul de zmeura)

Ciocolata o punem la topit cu 150 ml de frisca.Incalzim doar pana la punctul de fierbere.Dupa ce s-a racorit adaugam lingura de gelatina,omogenizam si dam la frigider sa se intareasca.
Intre timp batem frisca ramasa si o amestecam cu ciocolata racita,usor cu miscari de sus in jos.Sau de jos in sus. :))

Intre timp s-a copt si blatul pe care-l taiem in doua.Punem mouse-ul de ciocolata intre cele 2 blaturi si dam la frigider pana e gata si mouse-ul de zmeura.

Pentru mousse-ul de zmeura avem nevoie de:

300 g zmeura
200 ml frisca lichida
2 linguri gelatina

Zmeura o blenduim,facem un piure pe care il punem un pic la incalzit,ca sa putem dizolva gelatina.Dam la frigider pana batem frisca,pe care o incorporam in piureul de zmeura cu aceleasi miscari de sus in jos. :) Dam la frigider pana se intareste putin,apoi formam cel de-al doilea strat de crema.

Ornam cu ciocolata topita,in functie de imaginatie si indemanare. :)

Share This Post

5 comentarii:

  1. Super arata, Miha! Cred ca are un gust...!!!

    RăspundețiȘtergere
  2. Multumesc Flor!
    Da,gustul acrisor al zmeurei se potriveste de minune cu cel al ciocolatei. ;)

    RăspundețiȘtergere
  3. Miha, felicitarile mele!!! Esti o gospodina desavarsita. Ai toata admiratia mea.

    RăspundețiȘtergere
  4. Oare de ce o fi aparut Catalin? Eram eu Roxxy80. Chiar ma intrebam unde trebuie sa trec prenumele.

    RăspundețiȘtergere
  5. Hai ma Roxxy...Si eu care ma gandeam ca am starnit admiratia unui mascul. :))

    Multumesc! Pupici!!!

    RăspundețiȘtergere