Alcazare

marți, 25 ianuarie 2011

Alcazare

 6 albusuri batute
200 g zahar
250 g nuca macinata
esenta de vanilie

Albusurile se bat spuma tare cu un praf de sare. Adaugam esenta de vanilie si zaharul putin cate putin. Mixam pana spuma devine tare si lucioasa. Adaugam nuca macinata fin si amestecam usor cu o spatula, cu miscari circulare de jos in sus.

Compozitia o punem intr-un posh (sau intr-o punga taiata la un capat) si formam rondele mici intr-o tava tapetata cu hartie de copt.


Se da tava la cuptor la foc mediu, pana prajiturelele incep sa-si schimbe culoarea. Se scot pe un gratar si se lasa la racit.

Prajiturelele se fac mici, de cca 2-3 cm, cat sa poata fi mancata dintr-o singura miscare. :))) Eu nu am tava mare de aragaz si le-am facut mai mari, altfel riscam sa se lase bezeaua. Ca sunt mari, ca sunt mici, sunt la fel de delicioase, nu va faceti probleme ca nu se vor manca. :)))

Pentru crema:

6 galbenusuri
6 linguri zahar
50 g cacao neagra
100 ml lapte
100 g unt

Galbenusurile se freaca pana se albesc cu zaharul. Adaugam cacaoa. Turnam laptele putin cate putin pana se omogenizeaza compozitia. Punem la fiert pe aragaz la foc mic sau pe baine-marine, pana se ingroasa. Se lasa la racit, dupa care se ia cate 1 lingura de "budinca" si se incorporeaza in untul frecat spuma. La sfarsit punem si esenta de rom dupa gust. Dam putin la rece sa se intareasca.

Prajiturelele se lipesc 2 cate 2 cu crema obtinuta, iar marginile se tavalesc prin nuca macinata. Etapa peste care eu am sarit cu nonsalanta. :)))

Share This Post

11 comentarii:

  1. eu vreau sa le tavalesti nitel prin nuca,asa-mi mai plac!:)

    RăspundețiȘtergere
  2. Imi lasa gura apa...inghit in sec. Trebue sa le incerc si eu, sigur sant grozave !!! da ce nu e grozav din ce gatesti tu...

    RăspundețiȘtergere
  3. mmm yammy....astea sunt prajiturile mele prefereata!Merci

    RăspundețiȘtergere
  4. o ce bune trebuie sa fie!

    RăspundețiȘtergere
  5. Maine ii fac o surpriza sotului meu si-i pregatesc Alcazare. Ale tale arata apetisant, sper ca si ale mele vor fi la fel. Iti apreciez retele si-ti impartasesc "setea" de diversitate.
    Sa fii sanatoasa!

    RăspundețiȘtergere
  6. Miho, fi-ti-ar alcazarele sa-ti fie! Eu ma duc la culcare acusi si sa vezi tu, daca nu oi putea adormi!

    RăspundețiȘtergere
  7. Arata super Miha!!!Am sa le fac si eu,sotul e inebunit dupa bezea,:))
    Te pup!

    RăspundețiȘtergere