Clatite - reteta de baza

luni, 7 martie 2011


 2 oua
300 ml lapte
300 ml apa minerala
100 g zahar
4 linguri ulei
~ 400 g faina
esenta de vanilie

Faina se amesteca cu laptele caldut si apa minerala, sa iasa o compozitie ca o smantana. Se adauga zaharul, galbenusurile, uleiul, esenta de vanilie si se mixeaza bine. La sfarsit, incorporam si albusurile batute spuma cu un praf de sare.

Tigaia in care vom coace clatitele se pensuleaza cu putin ulei. Se toarna in tigaie atata compozitie cat sa acopere fundul tigaii in strat subtire. Cand s-a copt pe o parte se intoarce pe partea cealalta cu ajutorul unei palete.

Dupa ce s-au prajit toate clatitele, se umplu cu dulceata, crema, inghetata... si se ruleaza sau impacheteaza sub diverse forme, dupa preferinta.

Pentru varianta aperitiv se va renunta la zaharul din compozitie si se vor folosi ca umpluturi piept de pui, sunca, ciuperci, cascaval...

Share This Post

8 comentarii:

  1. Arata minunat, faci poze foarte frumoase

    RăspundețiȘtergere
  2. buna ziua............as avea o intrebare care nu are de-a face cu clatitele dar cum se vede esti o experta in bucatarie. Ai putea sa imi spui de ce in pandispan se adauga praf de copt?
    Eu nu pun niciodata si imi iasa foarte bine dar in multe retete de pandispan am vazut ca se foloseste si nu stiu pentru de ce. ai un blog foarte interesant si multe retete sunt pe gustul meu si am salvat unele si sper sa le incerc cat mai repede. multumesc, Vero.

    RăspundețiȘtergere
  3. Vero, e adevarat ca iese si fara praf de copt. Nu e neaparat necesar sa fie pus, se pune doar pentru o reusita sigura.
    Scuze ca am raspuns cu intarziere si multumesc de aprecieri! :*

    RăspundețiȘtergere