Tort Minge

sâmbătă, 12 decembrie 2009



Eu sunt doar un chibit :)) , nu stiu daca chiar asa arata o minge adevarata de fotbal, dar macar seamana de departe. :)) Si ce e mai important...a placut sarbatoritului. Sper! :)))

* Pentru blat avem nevoie de:

* 6 oua
* 150 g zahar
* 3 linguri apa minerala
* 1 plic budinca de ciocolata
* 3 linguri Nesquik
* 100 g faina
* 1 lingurita praf de copt

Se separa albusurile de galbenusuri si se bat spuma tare cu un praf de sare. Se adauga zaharul si se bate in continuare pana albusurile devin tari si lucioase,ca la bezea.
Galbenusurile se amesteca cu apa minerala si se toarna peste albusul batut. Urmeaza apoi cacaoa si praful de budinca, ce se poate inlocui cu amidon, daca nu va place. La sfarsit incorporam si faina amestecata cu praful de copt, usor cu miscari de sus in jos.

Compozitia o turnam intr-o tava (20/30 cm) tapetata cu hartie de copt si dam la cuptor pentru 30-35 de minute. Facem testul cu scobitoarea.

* Pentru crema avem nevoie de:

* 200 g ciocolata cu lapte
* 200 g unt
* 6 linguri frisca lichida
* 50 ml coniac

Topim ciocolata impreuna cu frisca. Dam deoparte si adaugam coniacul. Lasam la racit.

Untul moale, la temperatura camerei, il frecam spuma, dupa care vom incorpora in el ciocolata topita si racita. Dam la frigider cateva minute.

* Minge:

* 100 g ciocolata alba
* 300 ml frisca lichida
* 10 g gelatina
* 50 g ciocolata amaruie

Ciocolata am topit-o impreuna cu 50 ml de frisca. Dupa ce s-a racorit compozitia am adaugat gelatina hidratata in cateva linguri de apa rece. Am dat la frigider pana la racirea completa apoi am incorporat restul de frisca batuta.

Am tapetat un castron cu folie alimentara si am pus compozitia, am "sigilat" si am dat la frigider pana s-a intarit.

Blatul copt si racit il taiem in 2, il insiropam cu putin sirop de zahar ars, umplem cu crema de ciocolata



si acoperim cu frisca batuta.

Pentru decorul mingii, am topit ciocolata si am intins-o pe hartie de copt, dupa care am decupat hexagoanele. Am gasit o forma prin sortatorul Amirei. :))



Sectiune...

Share This Post

15 comentarii:

  1. La multi ani sarbatoritului. Tortu arata minunat si cred ca este un deliciu.

    RăspundețiȘtergere
  2. Inima mare ai ! Iar ai facut pe cineva foarte fericit. Un al treilea Advent plin cu bucurii. Cami

    RăspundețiȘtergere
  3. Superb tortuletul Miha, felicitari! Si... "la multi ani" sarbatoritului norocos!

    PS: te asteapta un premiu yummy pe blogul meu, numai bine!

    RăspundețiȘtergere
  4. Arata foarte bine.Ar fi supar sa-i pot face si eu intr-o zi, asa ceva baietilor mei.Am un premiu pentru tine http://vegetarian-gustos-si-sanatos.blogspot.com/2009/12/primul-meu-premiu-mi-primer-premio.html sper sa te bucure. Sarbatori fericite.

    RăspundețiȘtergere
  5. Bravooo! Foarte frumos si apetisant! La multi ani sarbatoritului! Ai si la mine un premiu, nu stiu daca l-ai mai primit, dar eu ti-l daruiesc cu admiratie pentru ceea ce faci. Pup si o saptamana faina sa ai!

    RăspundețiȘtergere
  6. Alison, multumesc! Esti tare draguta, ca de obicei! :) Pup!

    RăspundețiȘtergere
  7. Cami, multumesc. Asemenea! Te pup, draga mea!

    RăspundețiȘtergere
  8. Florena, multumesc! Indata trec sa-l iau!

    RăspundețiȘtergere
  9. Daniela, multumesc tare mult. Desigur ca ma bucura orice premiu. :) Chiar si virtual.

    RăspundețiȘtergere
  10. Multumesc Dana! M-au premiat fetele, dar un premiu in plus nu strica niciodata. :)) Te pup, draga mea!

    RăspundețiȘtergere
  11. pupici Miha ai lucrat mult pe tortul asta ? nu de alta dar altii s-au chinuit mai putin si doar l-au expus la ei pe pagina. E o cofetarie cu 40 de ani de experienta. Aici o gasesti http://www.lemnulverde.ro/pages/produse.html?Torturi-Aniversare impreuna cu alte 3 torturi ale Lissei si unul al lui Lily .Ce nesimtire. Pupici.

    RăspundețiȘtergere
  12. Multumesc Sandutza de atentionare. Daca tot au atat experienta si stiu sa faca atat de multe torturi si prajituri de ce oare nu-si expun propria munca? Cred ca toate produsele expuse acolo sunt copiate, am vazut torturi si de la Leo-Flori si de la Laura Adamache. Adevarul e ca-i mult mai usor sa-ti faci reclama cu munca altuia.

    Trist!

    RăspundețiȘtergere
  13. Miha ,am vazut si eu torturile ca m-a atentionat Alexandra ,ai dreptate..cat e de usor cu munca altuia ,au sters si semnatura de pe torturi .Le-am trimis un mesaj ,sper sa-mi si raspunda .
    Te pup!

    RăspundețiȘtergere