Tort cu ciocolata si caramel

marți, 8 noiembrie 2011

Cam tarziu vin cu urarile pentru voi cei ce purtati numele Sf Mihail si Gavril. Multa sanatate si numai bine pentru toti, ceea ce imi doresc si mie. :))

Daca anul trecut am facut tort Amandina, anul acesta am schimbat modelul, dar nu m-am abatut prea mult de la regula: ciocolata cat se poate. :)) O combinatie de ciocolata si caramel delicios si curgator. Aspectul nu e tocmai unul pe care mi l-am dorit, mi-au cam iesit niste peri albi pana am ajuns la final :)) dar pana la urma gustul a compensat. ;)




 Blat:

6 oua
6 linguri zahar
3 linguri ulei
6 linguri faina
2 linguri amidon
1 lingurita praf de copt
2 pliculete zahar vanilat

Albusurile se bat spuma tare cu un praf de sare, apoi se adauga zaharul si se mixeaza pana devin lucioase, ca pentru bezea. Galbenusurile se bat uleiul pana devin ca o crema, apoi se rastoarna peste spuma de albusuri. Se adauga zaharul vanilat si faina amestecata cu praful de copt si amidonul. Se omogenizeaza amestecand usor cu o spatula.

Rasturnam compozitia intr-o tava (24 cm diametru) tapetata cu hartie de copt si dam la cuptor pana se rumeneste usor deasupra. Se face proba cu scobitoarea.

Caramel:

150 g zahar
200 ml smantana pentru frisca
50 g unt

Zaharul se caramelizeaza. Lasam pe foc pana devine lichid si capata culoarea chihlimbarului. Dam deoparte sau dam focul foarte mic si turnam smantana pentru frisca. Atentie la aburii care se formeaza. Punem vasul din nou pe foc si fierbem pana se topeste caramelul si compozitia se ingroasa usor. Adaugam untul si omogenizam. Lasam putin sa se racoreasca, timp in care trebuie sa rezistam tentatiei de a baga degetele in caramel. :))) Dupa ce s-a racorit bagam blenderul vertical si mixam bine bine, apoi lasam la racit.

Crema de ciocolata:

200 g ciocolata amaruie
250 ml smantana pentru frisca
2 linguri coniac

Ciocolata rupta bucatele o topim la foc mic impreuna cu smantana pentru frisca. Aducem la punctul de fierbere, omogenizam si lasam la racit. Dupa ce s-a mai racorit adaugam coniacul, omogenizam si dam la frigider pentru macar 1 ora, pana crema se raceste si se intareste. Bagam mixerul in crema si mixam pana crema devine pufoasa.

Sirop:

50 g zahar
2 linguri coniac
~100 ml apa

Zaharul si apa se pun la fiert timp de cateva minute.  Se da deoparte si se lasa la racit. Cand e rece se adauga si coniacul.

Pentru glazura:

100 g ciocolata amaruie
50 ml smantana pentru frisca
50 g unt

Ciocolata se topeste la foc mic cu smantana si untul. Se omogenizeaza si se lasa la racit.

Blatul copt si racit il taiem in 3.


Primul blat il punem pe un platou, insiropam si acoperim cu jumatate din crema. Peste stratul de crema de ciocolata punem un strat de caramel, atat cat consideram de cuviinta.

Nu puneti prea mult, e destul de moale si va curge dintre blaturi. Ce va ramane puneti intr-un borcan si pastrati la frigider pentru alte retete de prajituri.


Acoperim cu cel de-al doilea blat insiropat, restul de crema, inca un strat de caramel si cel de-al 3-lea blat, de asemenea, insiropat. Dam la frigider pentru cateva ore. Eu l-am tinut peste noapte.

Pentru decor:

250-300 ml frisca lichida
1 lingura ness

100 g ciocolata rasa

150 g nuca
50 g ciocolata amaruie

  • Nessul se amesteca in frisca lichida, apoi mixeaza pana se intareste.
  • Ciocolata se rade cu un curatitor de legume.
  • Nuca si ciocolata tinuta cateva minute la congelator se pun la robot si se macina impreuna.
Tortul se imbraca intr-un strat subtire de frisca. Se toarna glazura pe tort, marginile se tapeteaza cu nuca macinata. Se presara ciocolata rasa si se orneaza cu restul de frisca.



Promit sa revin maine cu sectiunea. Am pastrat o feliuta special pentru voi. :))

Share This Post

26 de comentarii:

  1. A iesit frumos!!!!
    Pupici, la multi ani!

    RăspundețiȘtergere
  2. La multi ani pentru ziua de ieri, Miha!!

    RăspundețiȘtergere
  3. Moooooaaaa ce combinatie,cum numai tu stii sa faci!Te pup!

    RăspundețiȘtergere
  4. La multi ani, pretena mea !!!!!!! Tortul a fost delicios, foarte bun, yumm,yumm!

    RăspundețiȘtergere
  5. La multi ani Mihaela! Tortul a iesit super! Nu stiu cat de frumos ai fi vrut sa fie, dar mai frumos de atat nu cred ca se putea. Eu am pregatit pentru ieri un tort Padurea Neagra (tot din retetele tale minunate), si a iesit f bun...daca il postai pe acesta mai repede, il faceam si eu. Acum trebuie sa aman pentru urmatoarea aniversare ;)
    O zi frumoasa!

    RăspundețiȘtergere
  6. La multi ani cu intarziere !!!! ... tortuletul cred ca a fost delicios cu acel caramel ;) ...

    RăspundețiȘtergere
  7. La multi ani!!! Tortul cred ca e tare bun. Pupici!

    RăspundețiȘtergere
  8. La multi ani! Scuze de intarziere. Un tort minunat, felicitari. Pup!

    RăspundețiȘtergere
  9. La multi ani ! Adica ai mincat tortul cind eu m-am dus la nanita, da ?! Pe mine ma intereseaza, unde e feliuta mea ?????

    RăspundețiȘtergere
  10. La multi ani,Miha, cu scuzele de rigoare! Amu'dac-am intarziat, nu mai primesc doua felii, numa'una?? :(((

    RăspundețiȘtergere
  11. Doamne cit arata de apetisanta torta asta....
    Miha,cine maninca toate bunatatile tale? Cam greu sa ramii in forma...eheheh :p

    RăspundețiȘtergere
  12. felicitari...la ca am facut eu tortul amandina nul asta :)) pup

    RăspundețiȘtergere
  13. of... si eu cu intarziere....La Multi Ani!!!!!!!!!!!!!!sa fii sa natoasa,si sa te bucuri langa cei dragi tie.te pup,mariana.

    RăspundețiȘtergere
  14. Miha de foarte multe ori nu reusesc sa iti las comentarii la retete. Stii care ar putea fi cauza? Te pup. Imi spune ca nu am acces la aceasta pagina daca incerc sa comentez ca cont google.

    RăspundețiȘtergere
  15. La multi ani cu intarziere si de la mine...

    RăspundețiȘtergere
  16. Miha, cu ce frisca lichida te intelegi cel mai bine?

    RăspundețiȘtergere
  17. Din suflet va multumesc pentru urarile voastre de "la multi ani" si imi cer scuze ca i fac cu intarziere.

    Va imbratisez cu drag! :*

    RăspundețiȘtergere
  18. Lavinia, smantana pentru frisca iau din Kaufland de la firma Viam, iar frisca vegetala de la Meggle. Foarte rar am mai folosit in ultima vreme frisca vegetala. E foarte buna smantana asta de la Kaufland, daca ii pun 1-2 intaritoare de frisca o pot folosi si la ornat. ;)

    RăspundețiȘtergere
  19. Irina, nu stiu care ar putea fi problema. Imi pare rau sa "aud" asta, probabil ca mai sunt in situatia asta... nu stiu...

    RăspundețiȘtergere
  20. Si sectiunea de la tort? Eu inca o mai astept :P

    RăspundețiȘtergere
  21. Vaiii Poliana... iarta-ma ca te-am facut sa astepti si multumesc ca mi-ai adus aminte. :)

    Luna asta e teroare pentru mine, lipsa de timp ma omoara. Bine, e doar o metafora, ca nu sunt decat evenimente placute, dar... am foarte putin timp pentru cate am de facut si atunci din viteza si agitatie mai omit cate ceva. Noroc de prieteni intelegatori care ma mai trag de maneca. :)) Ma stradui azi sa descarc pozele si sa pun sectiunea, da?

    Pupici!

    RăspundețiȘtergere
  22. :)) Bine Miha, multumesc.
    Stai linistita, cand ai tu timp. Nu vreau sa mai adaug si eu presiune pe umerii tai. Spor in toate!

    RăspundețiȘtergere
  23. Gata, am pus si sectiunea promisa! Pupici!

    RăspundețiȘtergere
  24. Ooo...sectiunea arata la fel de bine ca tortul, de altfel ma si asteptam! Multumesc pentru sectiune. Pupici si de la mine!

    RăspundețiȘtergere
  25. Am mai vazut torturi si inainte, imi place sa fac si eu din cand in cand, dar al tau e pur si simplu senzational. Cred ca retetele tale s-ar potrivi foarte bine in galeria mea de fotografii, de aceea te invit sa te inregistrezi in website-ul meu www.foodepix.com. Sunt sigura ca o gramada de lume o sa se bucure de talentul tau la fel de mult ca mine.

    RăspundețiȘtergere