Pastel de quatro leches

vineri, 15 octombrie 2010


* Pentru blat:

* 6 oua
* 6 linguri zahar
* 6 linguri faina
* 3 linguri ulei
* 1 praf de copt


Albusurile se bat spuma tare ca pentru bezea, cu un praf de sare. Se adauga zaharul cate putin si se mixeaza pana obtinem o spuma tare si lucioasa. Adaugam galbenusurile amestecate cu ulei si omogenizam. Faina amestecata cu praful de copt se incorporeaza usor in compozitie, cu miscari de jos in sus.

Compozitia se toarna intr-o tava ( 25/35 cm) bine unsa cu unt si tapetata cu faina si se da la cuptor la foc mediu pana se aureste. Se lasa la racit cateva minute, apoi cu un cutit se cresteaza din loc in loc.

* Pentru amestecul de lapte:

* 300 g lapte condensat
* 320 ml lapte evaporat
* 250 ml frisca lichida
* 100 ml lapte

Intr-un vas se amesteca toate cele 3 feluri de lapte cu frisca lichida. Cand blatul este caldut se toarna acest amestec deasupra si se da la frigider pentru cateva ore.
Se portioneaza si se serveste cu lapte condensat deasupra. In reteta Gabrielei laptele condensat era caramelizat. N-am incercat sa caramelizez laptele condensat facut in casa, dar voi incerca intr-o buna zi, cu siguranta. :))

Share This Post

10 comentarii:

  1. Hai sa-i spunem pe romaneste!
    Prajitura din patru tipuri de lapte.

    Nu o lua ca ceva personal, doar ca am vazut ca se intampla c-am des asa ceva, ma doare ca imprumutam de la alte tari cuvinte... ce intelege saraci batrani?

    Nu te supara, daca te superi te rog sa ma ierti!
    Pe curand.

    RăspundețiȘtergere
  2. Daniela, dupa cum ai vazut reteta este preluata de pe un alt blog, cel al Gabrielei Cara. Daca asa ii era denumirea, asa am pastrat-o.
    Nu sunt genul care o sa o dea in englezisme, dar de data asta chiar nu era cazul sa fac o traducere mot-a-mot a titlului.
    Mie una mi se pare mult mai importante si demne de bagat in seama greselile grave gramaticale si cele de exprimare decat niste "cuvinte imprumutate de peste mari si tari"
    Nu m-am suparat, chiar nu am de ce. :))

    RăspundețiȘtergere
  3. Super tare Miha! :)) Si raspunsul si prajitura! Te pup!

    RăspundețiȘtergere
  4. Multumesc Andreea.
    Am gresit cu "mi se pare" in loc de "mi se par" si imi fac mea culpa. A fost din viteza...si am vazut abia dupa aceea.

    RăspundețiȘtergere
  5. arata atat de bine.... o admir, e fina ca un bebe :))

    RăspundețiȘtergere