Cornuri cu ciocolata - Croissants

joi, 23 februarie 2012

Eiii, dragii mei...si uite-asa mi-am invins teama de a face aluat de foietaj in casa. Dupa ce am facut cornurile cu ciocolata din aluat de foietaj rapid, am vrut sa incerc si varianta asta, pentru a putea face diferenta.

Am vrut sa fie un rezultat final moale si  pufos, dar in acelasi timp foietat. Si chiar asa si este. Iar acum, cu mana pe inima i-as putea raspunde Laviniei...da, este un aluat pe care l-as mai face si a doua si a treia oara...Asa ca, intr-o zi cand dispuneti de ceva timp, neaparat sa-l faceti si voi. Nu e deloc greu, va asigur.



550 g faina
7 g drojdie uscata
1 lingurita sare
40 g zahar
250 ml lapte rece
50 g unt

250 g unt
2-3 linguri faina

Intr-un castron punem faina. Facem o gaura in mijloc, punem drojdia, sarea, zaharul, untul taiat cubulete si laptele rece. La inceput se amesteca cu o furculita pana faina se transforma in coca, apoi se framanta cu mana pana se obtine un aluat omogen, care nu se lipeste de mana si castron. Nu se framanta mult, doar cat sa nu aiba cocoloase.
  • La nevoie se mai poate adauga putin lapte rece sau faina, dupa cum o cere aluatul.
Aluatul se strange sub forma de bila si se da la frigider pentru 1 ora.

Untul se freaca, sa iasa apa din el, apoi se amesteca cu 2-3 linguri faina. Se pune pe o bucata de folie alimentara, se inveleste, i se da o forma cubica si se da la frigider.

Pe masa presarata cu faina intindem cubul de unt, pana obtinem o foaie patrata, de cca 1 cm grosime.

Intindem apoi aluatul, intr-o foaie dubla ca marime, fata de patratul de unt.

Punem patratul de unt peste foaia de aluat si impachetam astfel: partea din dreapta se aduce peste unt, iar cea din stanga se aduce pe deasupra, pana la marginea foii.

Se intinde apoi cu sucitorul intr-o foaie de 3 ori mai lunga decat este pe lat, de cca 1 cm grosime. Mai departe, impachetam in 3 parti, se aduce partea din fata, pana la jumatate, iar cealalta parte se aduce deasupra si inca o data in 3. Se impacheteaza bine, astfel incat sa nu ramana goluri de aer.

  •  Daca apar basicute de aer in aluat, mai ales in timpul intinderii cu sucitorul, se elimina intepand aluatul cu varful unui cutit subtire.
  • Daca in timpul intinderii se intampla ca untul sa iasa din aluat, se presara locul cu faina si se intinde cu sucitorul.
Invelim aluatul in folie si dam la rece pentru 30 de minute.  Scoatem aluatul de la frigider si repetam operatiunea de mai sus, operatiune ce o repetam de 4 ori, la interval de 30 de minute de tinut la rece.
  • In tot timpul cand impaturim aluatul presaram cu faina, sa nu se lipeasca, doar daca este nevoie
  • Cand se impaturesc foile se curata bine de faina cu ajutorul unei pensule, pentru ca aluatul sa nu se imbibe cu multa faina
Ultima data se intinde aluatul in foaie dreptunghiulara de cca 0.5 cm grosime, apoi se taie in 2 pe lungime, apoi in triunghiuri de marimea dorita.

Pe baza fiecarui triunghi se pune cate un patratel de ciocolata si se ruleaza catre varf. Se pun in tava tapetata cu hartie de copt, la distanta unele de altele si se pun la frigider pentru 30 de minute.

  •  Se poate folosi orice alta umplutura va place sau se pot face si simple, dupa cum va e preferinta.
  • Neaparat sa le puneti la frigider, sa fie reci inainte de a baga tava la cuptor. Eu la prima tura de cornuri am zis ca nu e nevoie si n-au iesit frumoase, s-au desfacut. Au fost bune, dar urate. :))
Se scoate tava de la frigider, se ung repede cornurile cu galbenus de ou desfacut cu putin lapte rece si se dau la cuptorul incins la foc mediu spre mare, pentru cca 20-25 de minute.


Multumesc Gabrielei ca m-a ajutat cu ingredientele pentru acest aluat de foietaj. :*

Share This Post

26 de comentarii:

  1. Vai ce minunatie de croissante...tare imi plac ..cred ca sunt delicioase..

    RăspundețiȘtergere
  2. deci chiar nu e greu de facut foietsajul?
    eu am spaima!

    RăspundețiȘtergere
  3. Bravo ces croissants sont superbes très bien réaliser en plus bien garnie sa donne envie de les dévores!

    RăspundețiȘtergere
  4. Foarte bune! Chiar merita efortul. Pupici!

    RăspundețiȘtergere
  5. Super bune! Bine ca nu le-am postat si eu azi... Doar ca acum imi dau seama ca nu le-am pozat in sectiune, nici pe cele cu gem, nici pe cele cu ciocolata!

    RăspundețiȘtergere
  6. Ce bine arata! mie imi place foietaju cu untura.. ti se topesc cornurile astea-n gura si alta nu ;) Te pup

    RăspundețiȘtergere
  7. Da' ai pazit un pic frigiderul :d .Perfecte ti-au iesit , arunca la vele cateva

    RăspundețiȘtergere
  8. yamiii, ce bune trebuie sa fie!!! :))

    pup

    RăspundețiȘtergere
  9. Eu ador foietajul dar niciodata nu l-am facut acasa!Trebuie sa-ncerc,te pup!

    RăspundețiȘtergere
  10. daaa...cornuri!!! vreau si eu pt micul dejun, arata super!

    RăspundețiȘtergere
  11. Super ti-au iesit! Chiar nu sunt greu de facut, dar e nevoie de ceva timp. Si eu le-as face mai des, dar nu prea am cand :)

    RăspundețiȘtergere
  12. Ce-mi vad ochii aici la tine, Miha!!! Sa stii ca te-am urmarit asa, din umbra (am avut o perioada arhi-extra-mega incarcata!)...
    Vad ca are hainute noi blogul, sa fie intr-un ceas bun! E foarte placuta ochiului alegerea!
    Si ce de bunatati cu ciocolata, mor de pofta!!!

    RăspundețiȘtergere
  13. Multa munca, dar rezultatul final e super delicios!!!Merita efortul:)Pupici!

    RăspundețiȘtergere
  14. Dupa cum arata sigur se topesc in gura. Pup!

    RăspundețiȘtergere
  15. I was just thinking of making some today. Thanks for the recipe!

    RăspundețiȘtergere
  16. arata exceptional. Am sa incerc si eu !

    RăspundețiȘtergere
  17. Foarte frumoase croissante! Mi-ar placea si mie unul cu o cana mare de lapte :P
    Imi place si noul look al blogului ;) Pupici!

    RăspundețiȘtergere
  18. Arata super!merita facute!dar cestile colorate de pe lingurite?unde se gasesc?

    RăspundețiȘtergere
  19. Superbe croissantele!Mersi pentru reteta.Pupici:x

    RăspundețiȘtergere
  20. Foitaj=aluat. Aluat de foitaj = pleonasm.(vezi DEX)

    RăspundețiȘtergere
  21. Anonim, mai documenteaza-te sau citeste in DEX-ul ala de la un capat la altul, nu numai ceea ce iti convine.

    Foitaj=aluat frantuzesc= aluat de prajitura format din straturi de foi foarte subtiri

    Aluat= pasta obtinuta din faina amestecata cu apa, grasime etc, din care se prepara paine, prajituri etc

    Deci, care-i pleonasmul?

    RăspundețiȘtergere
  22. Daca ies ca cele frantuzesti am sa fac in fiecare weekend. :D :) :)

    Arata f foarte bine !

    RăspundețiȘtergere
  23. Multumesc frumos de aprecieri. Va pup pe toti de la un capat la celalalt! :))

    RăspundețiȘtergere