Briose invartite

luni, 14 decembrie 2009



* Aluat:

* 120 ml lapte caldut
* 2 oua
* 1 lingura ulei
* 50 g zahar
* 2 pliculete zahar vanilat
* 1 cutie crema de unt Milli
* 2 lingurite drojdie uscata
* 1/2 lingurita sare
* 550 g faina

* Umplutura:

* 200 g nuca
* 100 g zahar
* 1 lingurita scortisoara
* cateva linguri lapte, cat sa se lege compozitia

Aluatul este cel folosit la gogosi de tot felul.

L-am preparat la masina de paine, programul framantare+dospire, in total 1 ora si jumatate. Am pus ingredientele in cuva masinii si am scos aluatul pe masa infainata cand a fost gata crescut.



Se rup bucatele potrivit de mari si se intind cu mana pe masa.



Pe fiecare bucata de aluat punem cate o lingura de umplutura,



apoi adunam marginile formand o bocceluta.



Intindem cu sucitorul,



apoi crestam din loc in loc cu un cutit bine ascutit.



Rulam si rasucim, apoi o invartim, formand un melc. Punem aluatul in forme, lasam la crescut aproximativ jumatate de ora.



Ungem fiecare briosa cu galbenus de ou si dam la cuptor, la foc mediu, pana se rumenesc.



Si sectiunea pufoasa...



Idee preluata de la Flori.

Share This Post

5 comentarii:

  1. Arata de milioane! Trebuie neaparat sa le refac si eu. Aluatul este nemaipomenit si Gabi Cara are idei minunate. Alt aluat pentru cozonaci chiar ca nici nu m-ai incerc! O seara minunata! Cami

    RăspundețiȘtergere
  2. Ma indragostisem eu de invirtitele astea cind le-am vazut la Flori, dar acum parca mi-as infige un dintisor intr-una... Mama, ce foame mi s-a facut... si-o pofta de briose...

    RăspundețiȘtergere
  3. Miha, te tzuc dulce. Multumesc mult de tot ca ai schimbat titlul. Inima ta este mare de tot. Scuze ca scriu aici. o saptamina minunata! Cami

    RăspundețiȘtergere
  4. Ideea mi se pare geniala, iar pozele arata delicios :)

    RăspundețiȘtergere
  5. Waw ce bine arata! Te asteapta un premiu la mine pe blog.

    RăspundețiȘtergere