Romburi cu lapte

duminică, 11 octombrie 2009

Flori a facut tort...Laura Sava a facut dreptunghiuri...eu am facut romburi... :)) Mai departe de atat n-am sapat pentru originea acestei retete...:))



Pentru blat avem nevoie de:

6 oua
230 g faina
230 zahar
3 linguri cacao

Mixam ouale cu zaharul si un praf de sare pana isi dubleaza volumul si se deschid la culoare dupa care incorporam treptat faina si cacaoa amestecand de jos in sus.



Impartim compozitia obtinuta in 3 parti egale si coacem foile pe rand, intr-o tava (25/35 cm) tapetata cu hartie de copt, timp de 15 minute.



Lasam la racit.

Pentru crema avem nevoie de:

500 ml lapte
50 g amidon
2 linguri zahar
50 g ciocolata alba
125 g unt
75 g zahar pudra

Amestecam cele 2 linguri zahar cu amidonul.

Adaugam 100 ml lapte putin cate putin, pana obtinem o compozitie omogena, fara cocoloase.

Restul de lapte se pune intr-o cratita, se adauga ciocolata alba si se incalzeste pana se topeste ciocolata. Dam focul la minim si adaugam amestecul de amidon, amestecand mereu pana se ingroasa.



Lasam la racit.

Mixam untul moale, la temperatura camerei, cu zaharul pudra si adaugam in crema de lapte cu amidon, cate putin.

Crema astfel obtinuta o impartim in 3 si o repartizam intre blaturile pe care le insiropam putin, cu sirop obtinut din:

50 ml apa
50 g zahar
2 linguri lichior de ciocolata


Taiem prajitura in romburi pe care le ornam cu 50 g ciocolata de lapte topita.






Share This Post

21 de comentarii:

  1. arata tare frumos , Miha!
    ia zi-mi,iti place in mod desebit?
    stii de ce intreb?
    pt ca eu am facut tort duminica trecuta dupa reteta asta(plus glazura cu unt si ciocolata) si nu mi-a placut in mod deosebit..nu stiu de ce...

    RăspundețiȘtergere
  2. Miha aici e fiecare cu cel doare :))) romburile arata excelent, ma intreb ce va urma :)))) dupa experientele geometrice ale tuturor :))) dar unde-i premiu? tzuc u.

    RăspundețiȘtergere
  3. Multumesc tare mult Gabi!

    Da,noua ne-a placut! E adevarat ca nu se compara cu o prajitura cu ciocolata, dar este foarte buna. Eu sigur o voi mai face. ;) Dar stii cum e...gusturile nu se discuta! :))

    Pup si o saptamana buna!

    RăspundețiȘtergere
  4. Claudia, multumesc!

    Premiul e oleaca mai jos. :)))

    Pup!

    RăspundețiȘtergere
  5. Miha ce bine arata prajitura ,ma incanta tare si curand am sa o fac si eu.
    O zi buna!

    RăspundețiȘtergere
  6. AOLEUUU CE POFTA MI-AI FACUT!!!!!!

    RăspundețiȘtergere
  7. Sa o faceti si voi fetelor! Se face foarte usor! :)

    RăspundețiȘtergere
  8. Buna!Arata tare bine prajiturica asta a ta...mai ales ca ii prajitura mea preferata :D

    RăspundețiȘtergere
  9. Mimi, e super buna, e normal sa fie preferata. :)
    Si noua ne-a placut tare mult, dar pe primul loc e ciocolata. :))

    RăspundețiȘtergere
  10. Buna, buna mi-a iesit. Mi-a plcut tare mult.

    RăspundețiȘtergere
  11. Arata super...abia astept s-o incerc si eu

    RăspundețiȘtergere
  12. Buna prajiturica Adina. ;) Chiar de curand am refacut-o. :)

    RăspundețiȘtergere
  13. buna miha!am fakt aceasta prajitura de cateva ori,dar imi iese crema cam moale si nu stiu de ce,iar atunci cand trb sa amestecam amidonul cu cele doua linguri de zah si laptele nu imi iese o compoz omogena ci imi iese o compoz lichida oare sa fie din cauza asta.imi place foarte mult site-ul tau.te rog sa imi spui ce nu este in regula.merci mult de tot pup

    RăspundețiȘtergere
  14. La inceput, asa este, compozitia este lichida. M-am referit la faptul ca e omogena, adica fara cocoloase. Acest amestec se pune pe foc si se fierbe pana se ingroasa, ca o budinca (vezi foto) O lasi la racit, timp in care se va intari considerabil. Amestecata apoi cu unt, va capata consistenta potrivita.
    Daca a iesit prea moale, probabil ca n-ai fiert suficient budinca.

    RăspundețiȘtergere
  15. ITI MULTUMESC MULT DE TOT MIHA PUPICI

    RăspundețiȘtergere
  16. fff buna!!! e una din preferate, doar ca eu insiropez cu lichior amaretto si ii da un gust absolut delicios!!! chiar azi tb sa o refac doar putin mai schimbata si sub forma de tort: crema va deveni o crema de cocos si cu jeleu de fragute! te pup si felicitari pt blog!

    RăspundețiȘtergere
  17. Alina, multumesc frumos!
    Am facut si eu sub forma de tort si arata foarte bine. ;) Ideea ta de insiropare cu Amaretto este super! Bravo!

    Pup si week-end frumos!

    RăspundețiȘtergere
  18. eu am adaugat lamaie pare mai "usoara".
    Dar am incercat si cu visine din compot si insiropata cu suc de visine+estnta rom , si e....delicioasa

    RăspundețiȘtergere