Salata de vinete cu rosii si usturoi

sâmbătă, 16 iulie 2011

Nu stiu voi cum sunteti, dar eu cand simt miros de vinete si ardei copti ma ia cu lesin. De pofta! :))) Asa se face ca zilele trecute cand am fost in vizita la o prietena n-am rezistat sa nu mananc putina salata de vinete, proaspat preparata. Era altceva fata de ceea ce faceam eu de obicei (si aici ma refer la salata de vinete clasica, cu maioneza sau fara maioneza) . Asa ca, mi-am facut si eu acasa, sa pot manca pe saturate. :))


1 kg de vinete
3 rosii
3 catei usturoi
ulei de floarea soarelui (cantitatea de ulei este orientativa, in functie de vinete si de gustul personal)
sare


Vinetele si rosiile se coc pe aragaz, pe tabla speciala pentru copt. Vinetele se pot coace si direct pe flacara, dar "deranjul" e cam mare. :)))

Se pun pe un fund de lemn, putin inclinat, pentru ca in timp ce se racesc, sa se scurga zeama. Se curata apoi cu atentie, sa nu ramana nici o bucatica de coaja arsa.

  • Daca e nevoie se inmoaie din cand in cand mana in apa rece.
  • Daca vinetele au seminte mari sau parti tari,se indeparteaza.

Vinetele curatate se pun pe un alt fund de lemn, se presara cu sare si se lasa sa se raceasca complet, apoi se toaca cu tocator de lemn.

Se pun intr-un castron si se amesteca cu ulei, putin cate putin, atat cat sa se "desfaca" vinetele si sa obtinem o pasta omogena. Adaugam rosiile curatate de coaja si taiate cubulete si usturoiul pisat. Potrivim gustul de sare si omogenizam.

Va doresc pofta buna. ;)

Share This Post

21 de comentarii:

  1. si eu sunt inebunita dupa vinete.arata yummy dar unde-i usturoiul,ce-ai facut cu el?!?
    pupicei multi

    RăspundețiȘtergere
  2. Si eu fac la fel, doar ca in loc de usturoi pun ceapa taiata marunt, marunt... Pupici !!!

    RăspundețiȘtergere
  3. Am sa incerc si eu reteta. Doar citind-o m-au napadit toate aromele.

    RăspundețiȘtergere
  4. Draga Miha eu in continuare ma "lupt"cu blogul.Fac si eu exact ca si tine.Este super buna.Mi-ai facut o pofta,dar pe caldurile astea nu prea imi vine sa coc vinete.Eu mai fac si o "salata taraneasca de vinete".Multumesc mult ca ma suporti.

    RăspundețiȘtergere
  5. Draga Miha,sunt fericita ca mai am un vizitator la mine pe blog,si nu pot decat sa va multumesc din suflet.Asta imi da curaj si poate voi reusi si eu sa fac ce faceti voi.Multumesc din tot sufletul.Sper sa ma mai vizitezi.Am sa fac si eu poze.Acum nu am aparatul acasa.Sper sa reusesc sa le postez.

    RăspundețiȘtergere
  6. cu putina ceapa cruda taiata marunt , ii mai mortala...

    RăspundețiȘtergere
  7. Am facut si eu cu rosii,maioneza sau fara,doar ca am folosit mereu ceapa.Sunt convinsa ca e foarte buna si varianta cu usturoi.Pupici!

    RăspundețiȘtergere
  8. De cand nu am mai trecut pe aicea multe bunaciuni ai mai confectionat si observ o noua fata la blogul tau.Imi place , arata foarte frumos.Felicitari si o zi frumoasa!

    RăspundețiȘtergere
  9. excelenta idee.....te urmaresc de multa vreme si ma inspir din blogul tau.....tine-o tot asa.....

    RăspundețiȘtergere
  10. Gabi, si cand mai faci? Sa vin la tine... :)))

    RăspundețiȘtergere
  11. Sarah, am editat. Mi-a scapat... din viteza... Multumesc, pup!

    RăspundețiȘtergere
  12. Daniela, o sa incerc si cu ceapa. Buna idee, multumesc!

    RăspundețiȘtergere
  13. Viorica, e tare buna, n-o sa regreti daca o vei face. Uite, fetele zic ca e buna si cu ceapa. ;)

    RăspundețiȘtergere
  14. Diamar, hai sa vb pe mess. Cu drag te ajut cu atat cat pot si stiu.

    RăspundețiȘtergere
  15. Minoki, e yamm... sa faci si tu... :))

    RăspundețiȘtergere
  16. Anonim, multumesc si tie de pontul cu ceapa. Sigur voi incerca si varianta asta. ;)

    RăspundețiȘtergere
  17. Flory, e buna si cu usturoi. Parol! :)) Pupici!

    RăspundețiȘtergere
  18. Medi, draga mea... multumesc tare mult de aprecieri. Te pup.

    RăspundețiȘtergere
  19. Anonim, multumesc tare mult ca ma vizitezi. Sper sa mai revii. Zi frumoasa! :)

    RăspundețiȘtergere