Rulada cu crema de ciocolata

vineri, 8 iulie 2011

Eu cred ca rulada face parte din categoria acelor retete de prajituri mult dorite, dar de care multa lume se cam teme. Si asta pentru ca se intampla uneori sa nu iasa. Da, mi s-a intamplat si mie. Ori l-am copt prea mult si s-a uscat prea tare, ori n-am batut ouale cum trebuie si blatul a refuzat cu indarjire :)) sa iasa pufos... Aceasta reteta am facut-o de cateva ori si a iesit bine. Nu stiu daca o fi reteta de rulada perfecta, dar eu cred ca sunt pe drumul cel bun... :)))



Pentru blat:

4 oua
4 linguri zahar
4 linguri faina
2 linguri ulei
2 linguri apa clocotita
1/2 lingurita praf de copt
esenta de vanilie


Blatul este asemanator cu cel de la prajitura cu visine.

Galbenusurile le mixam cu zaharul si esenta de vanilie pana se albesc si devin ca o crema. Adaugam apoi, pe rand, lingura cu lingura, uleiul si apa clocotita, amestecand bine dupa fiecare. Cernem faina, o amestecam cu praful de copt si o incorporam in crema de oua.

Albusurile le batem spuma tare cu un praf de sare, dupa care le incorporam in compozite, amestecand usor cu o spatula, cu miscari de jos in sus. Turnam in tava (42/29 cm) tapetata cu hartie de copt. Dam tava la cuptor la foc mediu, pentru cca 15 minute, pana cand blatul se aureste usor deasupra, iar marginile incep sa se rumeneasca.

Pe o bucata de hartie de copt presarata cu putin zahar rasturnam blatul si cat e inca fierbinte il rulam incet sa nu se rupa, cu tot cu hartie. Lasam asa rulat pana se racoreste, apoi il derulam si-l lasam sa se raceasca.


Pentru crema:

150 g ciocolata amaruie
125 g dulce de leche
100 ml smantana pentru frisca

Ciocolata, peste care am turnat smantana lichida pentru frisca, o topim la foc mic sau pe baie de aburi. Cand a ajuns la punctul de fierbere dam deoparte de pe foc si omogenizam. Incorporam apoi si dulce de leche si lasam la racit.

Blatul racit il ungem cu crema de ciocolata, rulam cu atentie, punem rulada pe un platou si dam la frigider pentru minim 1 ora.

Se orneaza cu frisca si se portioneaza.



Share This Post

18 comentarii:

  1. O lingurita eu, una tu, una Amira si una Robert si gata :D .
    :))))
    po' sa elimini pe care vrei, numa' pe mine nu !:)))

    RăspundețiȘtergere
  2. Que rico con la nata alrededor.

    Saludos

    RăspundețiȘtergere
  3. Eu zic ca este tare reusita , si are crema de cioco, care imi place la nebunie! Pupici!

    RăspundețiȘtergere
  4. super arata....poate fac si eu intr-una din ziel..cine stie....ca asa..nu mai am chef de cucinat :(

    RăspundețiȘtergere
  5. Arata super!!! Chiar ma gandeam sa fac zilele acestea dar pana atunci, am sa ma servesc cu o felie de la tine...Pupici!

    RăspundețiȘtergere
  6. Woooow, cum arataaaa... Vreau si eu macar o bucatica...Iti dadeam tortul meu cu ciocolata in schimbul ruladei asteia. Ador frisca... :)

    RăspundețiȘtergere
  7. Gabi, da' prajitura nu vrei? Numa lingurita? :))

    RăspundețiȘtergere
  8. Adela, pupici. Multumesc mult de aprecieri. :*

    RăspundețiȘtergere
  9. Alina, cum asa? O fata harnicuta ca o albinta sa nu mai aiba chef? Nu poooot sa cred... :)))

    Te pup si sa stii ca te inteleg. Mi se intampla si mie si nu numai o data. :)))

    RăspundețiȘtergere
  10. Multumesc Licuta. Te poftesc, cu drag! :*

    RăspundețiȘtergere
  11. Ana Maria, eu nu spun nu la trocul tau. :))) Pup!

    RăspundețiȘtergere
  12. Retete de prajituri, multumesc! :)

    RăspundețiȘtergere
  13. Cu ce as putea inlocui dulcele de leche ?

    RăspundețiȘtergere
  14. Anca, poti renunta la dulce de leche daca nu ai si pui mai multa smantana pentru frisca. Adica 150 ml.

    RăspundețiȘtergere
  15. ce fainuta e rulada! nu ca esti pe drumul cel bun, ci cred ca deja ai ajuns la destinatie! :)

    RăspundețiȘtergere
  16. Am sa incerc blatul data viitoare :-*

    RăspundețiȘtergere