Paine impletita elvetiana

miercuri, 28 aprilie 2010

O paine tare buna si pufoasa tocmai din Elvetia de la cuscra Danelutza. :))





* 500 g faina
* 2 lingurite drojdie uscata
* 250 ml lapte
* 1 lingurita sare
* 1 lingurita zahar
* 1 ou
* 80 g unt

* Pentru uns:

* 1 galbenus + 2 lingurite lapte

In cuva masinii de paine punem faina, drojdia dizolvata in putin lapte cu zahar, untul topit, oul batut si restul de lapte caldut. Dupa ce ingredientele s-au amestecat bine punem si sarea si lasam la dospit.

Rasturnam aluatul pe blatul de lucru ( eu am pus putina faina, dar merge si fara) si-l impartim in 2 parti, pe care le vom intinde sub forma de rulou, de cca 60 cm lungime.

Asezam rulourile unul peste altul, sub forma de cruce.



Cel de dedesupt il incrucisam peste cel de deasupra, apoi la fel cu celalalt.





Sper ca pozele sa fie mai explicite. :) Eu am exersat cu niste plastilina de la copii inainte. :)) Bine...asta nu m-a impedicat sa o desfac de vreo 2 ori pana sa-mi iasa cum trebuie. :))

Punem aluatul impletit in tava unsa cu ulei si lasam la crescut pentru jumatate de ora.



Ungem cu galbenusul desfacut cu lapte si dam la cuptorul incins la foc mediu pana se rumeneste.

Share This Post

4 comentarii:

  1. Uff, ce complicat pare. De ce nu faci si tu un filmulet demonstrativ, cum a facut Laura? Asa, ca pentru putori cum sint eu, ce nu vor sa-si puna imaginatia la treaba. :)))

    RăspundețiȘtergere
  2. Miroase de la Bucuresti paine ta Miha. Cu impletitul m-ai cam pierdut...:-)) Te pup!!

    RăspundețiȘtergere
  3. Arata super, totusi mi se pare complicata impletitura!
    Felicitari !

    RăspundețiȘtergere
  4. Hi, I´ve just find your blog and it´s marvellous, congratulations.
    Scuse me, I only speak spanish and a litle english.
    Your photos are perfect, don´t need translation.
    Kisses from Spain.
    Hilda

    RăspundețiȘtergere