Cornuri cu ciocolata

luni, 13 februarie 2012

Cine ma cunoaste stie deja ca-mi plac lucrurile bine facute, dar facute repede. :)))  Imi doream de multa vreme sa fac aluat de foietaj, din care sa fac niste cornuri simple sau cu ciocolata, dar procesul de fabricatie mi-a taiat tot elanul. Asa se face ca atunci cand am gasit reteta de aluat de foietaj rapid intr-o carte veche de bucate m-am grabit sa o testez.

Update: Si pentru a evita orice fel de confuzii sau neplaceri, tin sa precizez ca aceste cornulete sunt mai degraba crocante, nu tari, dar suficient de crocante incat sa faca "crantz" :))))  Pentru un rezultat moale si pufos, vezi reteta de croissant. :)



600 g faina
100 ml ulei
1 ou
1 lingura otet
1 lingurita sare
200 g unt
200 ml apa

100 g ciocolata pentru umplutura

1 galbenus + 2 linguri lapte pentru uns

Punem faina intr-un castron, facem o gaura in mijloc si punem oul, ulieul, otetul si sarea. Framantam apoi adaugand apa calduta, putin cate putin, pana obtinem un aluat elastic si nelipicios.

Aluatul obtinut se intinde in foaie subtire si rotunda. Se unge apoi cu untul moale, la temperatura camerei. Taiem foaia in 8 segmente de cerc, egale intre ele, lasand mijlocul netaiat. In continuare, fiecare segment de cerc se intoarce peste cercul din mijlocul foii, lipindu-le. Ordinea de intoarcere si asezare se face succesiv, numai din pozitiile opuse fata in fata. Astfel vom suprapune: 1 cu 2; 3 cu 4; 5 cu 6; 7 cu 8.


Coca se acopera cu folie alimentara si se da la rece pentru 2 ore.

Se intinde apoi cu sucitorul o foaie de cca 0.5 cm grosime, pe care o impaturim in 3, pe lungime, apoi inca o data in 3.


Se intinde din nou cu sucitorul, in foaie subtire si dreptunghiulara. Taiem foaia in 2 pe lungime, apoi fiecare parte o taiem in triunghiuri. Pe fiecare triunghi punem cate un patratel de ciocolata, apoi rulam de la baza catre varf.

Asezam cornurile in tava tapetata cu hartie de copt si le ungem cu galbenusul de ou desfacut cu putin lapte.


Dam la cuptor la foc mediu spre mare, pana se rumenesc.




Cartea din care am luat aceasta reteta este o carte veche de bucate de Nicolae Olexiuc, nu stiu cum se cheama pentru ca nu mai are nici coperti saraca. :)


Share This Post

31 de comentarii:

  1. Trop mimi ces croissants, l’idéal pour le bonheur des enfants, bravo!

    bisous

    RăspundețiȘtergere
  2. Ce metoda interesanta de impaturit aluatul! Pare mai simpla decat cele pe care le stiu eu. Poate imi fac curaj si le incerc. Felicitari, arata bestial!

    RăspundețiȘtergere
  3. Ce carte interesanta trebuie sa fi fost! Poti sa-mi spui cum se numeste, sa o caut si eu?

    RăspundețiȘtergere
  4. Laura, am pus o poza ca cartea, nu stiu cat ti-o fi de folos. :D

    RăspundețiȘtergere
  5. Arata super bine! Am si eu o carte veche, am si reteta , asa deci pe treaba! Pana atunci ma servesc de la tine ca e cu cioco! Pupicei!!

    RăspundețiȘtergere
  6. Multumesc, Miha, clar ca e super carticica daca are consemnate astfel de procedee de care sunt si eu foarte interesata. O sa caut sa mi-o procur, macar scanata. btw, foarte faine cornuri ti-au iesit!

    RăspundețiȘtergere
  7. Fragede si tare bune!!!Servesc unul cu mare placere:)Pup!

    RăspundețiȘtergere
  8. Foarte delicioase cornurile tale! servesc si eu 2-3 buc :)

    RăspundețiȘtergere
  9. interesant aluat. foarte bune cornuletze !!

    RăspundețiȘtergere
  10. superbe si delicioase croissantele tale! Pupicei

    RăspundețiȘtergere
  11. yummy.....primesti gogosi la schimb? :))

    RăspundețiȘtergere
  12. Acum 30 de ani faceam un aluat fraged din acesta , dar cu Unirea , dar mult mai simplu , nu impaturire asa elaborata .
    Excelente cornuri , dai si mie ?

    RăspundețiȘtergere
  13. Draga Miha, arata super bine!!!!!Si delicioase......!!!O zi minunata:X

    RăspundețiȘtergere
  14. Miha, sunt super cornurile tale! Felicitari! :*

    RăspundețiȘtergere
  15. Buna Mihaela,
    spune-mi te rog aluatul nu contine deloc drojdie?
    Multumesc!
    P.S. : Felicitari pentru retetele minunate pe care le pregatesti! Te urmaresc cu interes si ma inspir adesea de la tine.

    RăspundețiȘtergere
  16. Buna.
    Aluatul nu are drojdie, deloc.

    Multumesc si ma bucur ca pot fi sursa de inspiratie. Zi frumoasa!

    RăspundețiȘtergere
  17. Super! Multumesc pentru raspunsul atat de rapid! Chiar acum pregateam coronita cu carne si mai aruncam un ochi pe reteta cand am vazut ca deja mi-ai raspuns.
    Numai bine, Doamne ajuta!
    Monica

    RăspundețiȘtergere
  18. Miha, te-a satisfacut produsul finit? E din categoria acelora pe care le-ai repeta, sau ramai la o alta reteta pentru cornuri?
    Multumesc!
    Lavinia

    RăspundețiȘtergere
  19. Lavinia, n-as putea spune cu siguranta. Asta nu pentru ca n-ar fi bune, ci pentru ca sunt crocante si mie nu-mi plac chestiile care fac mizerie :))) iar copiilor nu le place sa li se impuna sa-si manance desertul la bucatarie, ca sa nu faca firmituri prin casa. :))) Si alta ordine de idei...prietena cu foietajul nu prea sunt, prefer alte chestii. Dar e vorba numai de gust si preferinta pana la urma, nu?

    RăspundețiȘtergere
  20. Ai dreptate si tu! Pana la urma no fi foc odata sa experimentez si aces gen de aluat!!!
    Multumesc!

    RăspundețiȘtergere
  21. Lavinia, eu sper sa-ti placa! Pup si seara buna.

    RăspundețiȘtergere
  22. cornurile au iesit super tari.nu ne-au placut

    RăspundețiȘtergere
  23. Rezultatul final este unul putin crocant,dar nici intr-un caz "super tare", nu stiu de ce tie ti-a iesit asa.

    In alta ordine de idei, primul comentariu nu ti l-am aprobat pentru ca e malitios si lipsit de argumente. Imi pare rau ca niciodata nu ti-au iesit retetele mele, dar esti sigura ca e (numai) vina mea? Si daca e asa de ce mai insisti? Sau de ce nu m-ai intrebat niciodata nimic referitor la retete? Formularul acesta de comentarii e si pentru asta, nu numai pentru...critica nefondata.:)

    O zi frumoasa iti doresc!

    RăspundețiȘtergere
  24. Buna ziua,

    Ma numesc Draghici Camelia si vreau sa va zic o poveste trista de viata.
    Am divortat anul trecut si mi-a ramas in intretinere o fata minora,eleva la un liceu bun din Rm.Valcea.Fata cea mare si-a pierdut serviciul si singurul nostru venit este 225 de lei pensia de intretinere si alocatia celei mici.
    Aici in Valcea locuim cu chirie intr-o garsoniera foarte mica,fara bucatarie si pentru care trebuie sa platim lunar 250 lei.
    Fata cea mica invata foarte bine si ar fi pacat sa abandoneze scoala datorita situatiei financiare.Riscam sa ajungem in strada acum in toiul iernii dar nu avem ce face si unde ne duce.Fostul sot este violent si se comporta urat cu copiii si nu putem locui impreuna cu acesta in aceeasi casa.
    Nu se poate scrie in cuvinte durerea unei mame atunci cand copilul iti cere mancare si nu ai ce sa.i dai ?
    Nu am pe nimeni pe lumea asta si de aceea va rog din suflet pe dvs sa.mi ajutati fetele.
    Va rog ajutati un copil sa mearga la scoala.

    Va multumesc si in speranta ca nu veti ramane indiferenti va dau si un numar de

    telefon: 0767971837 !

    RăspundețiȘtergere