Chec cu lamaie si bezea

joi, 21 iulie 2011

Daca va place gustul de lamaie in prajituri, combinat cu o bezea delicioasa, ati gasit reteta perfecta pentru un inceput de zi minunat. Perfect langa o cana de cafea pentru parinti sau una cu lapte pentru copilasi.


 4 oua
100 g zahar
140 g faina
60 g lapte praf
50 ml ulei
50 ml suc de lamaie
1 lingurita praf de copt


Pentru bezea:

2 albusuri
3 linguri zahar
esenta de vanilie

In plus, vom avea nevoie de:

2-3 linguri cacao neagra

Ouale se mixeaza cu un praf de sare pana isi dubleaza volumul. Se adauga zaharul si se mixeaza in continuare pana se obtine o spuma densa si deschisa la culoare. Mixand in continuare se adauga uleiul in fir subtire, apoi sucul de lamaie. La final, incorporam faina amestecata cu praful de copt si laptele praf. Amestecam usor cu o spatula, cu miscari de jos in sus.

Compozitia obtinuta o turnam in tava de chec unsa cu ulei si tapetata cu faina. Dam la cuptor la foc mediu pentru cca 15-20 minute, pana suprafata checului devine lucioasa si usor aurie.

Intre timp pregatim bezeaua:

Albusurile se bat spuma tare cu un praf de sare. Adaugam zaharul putin cate putin mixand bine bine pana obtinem o spuma lucioasa, care face tepi atunci cand scoatem paletele mixerului. Aromam cu vanilie dupa gust.

Scoatem tava de chec din cuptor si pe toata suprafata checului pudram cacao neagra, 2-3 linguri. Acoperim totul cu bezea si dam din nou la cuptor la foc mare, pana bezeaua se rumeneste usor.

Se lasa la racit in tava, se scoate pe un platou si se portioneaza dupa dorinta.

Share This Post

31 de comentarii:

  1. Doamne ,Miha, cand ai atata timp sa faci mereu ceva dulce? checuletul asta cred ca mi-ar placea: ca doar imi palce lamaia si bezeaua....yam....pacat ca deja mi-am baut cafeaua! :)- ca lauam o bucata de la tine...oare nu inventeaza astia teleportarea? sa imi teleportezi si mie niste checulet? :)

    RăspundețiȘtergere
  2. Cred ca a fost foarte bun cu bezea !

    RăspundețiȘtergere
  3. Mie mi se pare ca a iesit cam turtit.

    RăspundețiȘtergere
  4. Da' cacao..pt ce?
    Asa il faceai pe el cu cacao...
    :)))

    RăspundețiȘtergere
  5. Minoki, cred ca azi nu ti-ai sters ochelarii. :))

    RăspundețiȘtergere
  6. Gabi, cacaoa e... ca sa fie. :)) Sau.. de ce nu? :)) Nu l-am facut pe el cu cacao, pen' ca e deja cu lamaie. :))

    Da' po' sa faci tu si sa-mi spui cum e. Promit sa fac si eu dupa aceea. :))

    RăspundețiȘtergere
  7. cat mai ai timp sa faci atat de multe bunatati?pupicei

    RăspundețiȘtergere
  8. Mai..eu am intrebat doar asa..
    ca in general ceva ori se pudreaza (fie cafea, cacao, zahar pudra, etc ) fie se glazureaza, fie se pune bezea sau frisca.
    Ambele..nu le vad sensul odata ce deja era aromat cu lamaie:)
    Lamaie, cacao, bezea..in viziunea mea nu se pupa.
    Dar nah..e doar parerea mea :)

    RăspundețiȘtergere
  9. Gabi, eu am avut in cap ideea de la un alt chec ce l-am facut candva, doar ca acum a fost altceva. Am vrut ca acel strat fin si subtire de cacao sa delimiteze stratul de bezea de cel de chec si sa mai "taie" nitel din dulceata bezelei.

    http://dulciurifeldefel.blogspot.com/2010/12/chec-din-albusuri-2.html

    Si a fost bun, dar na...e vorba de gusturi care nu se discuta.

    RăspundețiȘtergere
  10. Eu bezea nu i-as pune ca nu ma pricep s-o fac crocanta, dar in rest deja salivez la gandul unui desert cu gust de lamaie.

    RăspundețiȘtergere
  11. mmmmmmmm arata delitios !!!!Ce aparat de fotografiat ai?Faci niste foto superbe...clar ca mai mult datorita maiestriei tale..

    RăspundețiȘtergere
  12. Bunuuuuuuuuuuuuuuuuut ! Dar nici incontrarea cu Gaby , nu-i de colo ... hihihi .
    Diana

    RăspundețiȘtergere
  13. Minoki zicea ca este cam turtit checul, dar mie nu mi se pare. Eu cred ca l-as face doar de vreo doua degete :) Maxim! Sa pun accentul pe bezea...

    RăspundețiȘtergere
  14. Diana, de ce intepretezi ca incontrare?
    Din pacate cuvintele nu au ton (am zis-o de nenumarate ori pe net) si fiecare o ia cum vrea.
    Eu discutasem doar pe marginea retetei (nu inafara) dandu-mi o parere, nu am zis ca nu e bun, ci doar intrebasem (a se vedea semnul de dupa fraza mea).
    Nu cred ca e primul comentariu al meu pe blogul Mihai si nu cred ca ai vazut vreodata ceva scris de mine, neplacut :)

    Acum inteleg de ce m-ai intrebat si ciuperci si paste?....

    RăspundețiȘtergere
  15. Pentru Barbatul de la cratita, nu conteaza degetele pana la urma. Gustul este important, si va zic ca e chiar buna prajitura.

    RăspundețiȘtergere
  16. Diana, a fost doar o discutie amicala. Si sper sa fi fost inteleasa ca atare. De toata lumea. :)

    Pupici! :*

    RăspundețiȘtergere
  17. Sarah, pup si eu. Timp daca nu am...imi fac! :)))

    RăspundețiȘtergere
  18. Oana, bezeaua asta nu e crocanta. Doar putin la exterior, in interior e moale si pufoasa. ;)

    RăspundețiȘtergere
  19. Vica, multumesc! :* Folosesc un Nikon P100

    RăspundețiȘtergere
  20. Uite si un Barbat care stie ce vrea! :))) Bravo Robert!

    RăspundețiȘtergere
  21. Minoki, ma bucur ca ai fost satisfacuta! :)))

    RăspundețiȘtergere
  22. faza cu teleportarea ii mortala , schiar ca ar fi fain sa se inventeze.
    checul de lamaie o idee superba pt caldurile astea

    RăspundețiȘtergere
  23. in loc de lapte praf ce se poate pune?

    RăspundețiȘtergere
  24. Nico, laptele praf ii da o aroma deosebita. Il poti scoate daca doresti si mai pui faina, pana ajungi la consistenta dorita, cea a unei smantani groase.

    RăspundețiȘtergere
  25. Teleportarea mi-ar placea si mie. M-as teleporta prin multe bucatarii. :))))

    RăspundețiȘtergere
  26. Multumesc Silvia draga! Sper sa-ti placa. Pup!

    RăspundețiȘtergere