Tort Autostrada

luni, 23 noiembrie 2009



Un tort ce l-am facut pentru devoratorii de la gradinita...:) Batalia cea mai mare a fost pe masinuta. :)) N-am vrut sa le-o dau ca avea colorant, dar ei s-au rugat atat de frumos..."dar macar o roata se poate?" :))

La multi ani, pui drag!



Avem nevoie de:

# Blat:

# 10 oua
# 400 g zahar
# 6 linguri ulei
# 4 linguri amidon
# 8 linguri faina
# vanilie
# 1 praf de copt

Se separa albusurile de galbenusuri si se bat spuma tare cu zaharul si un praf de sare, ca la bezea.

Galbenusurile se amesteca cu uleiul si vanilia. Se toarna totul peste albusul batut si se omogenizeaza.Se adauga amidonul si faina amestecata cu praful de copt si se amesteca usor.

Compozitia se imparte in 2 si se coc 2 blaturi, unul rotund si unul dreptunghiular, in tavi tapetate cu hartie de copt, la foc mediu, pana se rumenesc.



# Crema:

# 200 g ciocolata amaruie
# 250 ml frisca lichida

Ciocolata se topeste impreuna cu frisca, la foc mic, pana ajunge in punctul de fierbere. Se da deoparte si se omogenizeaza. Se lasa la rece pana incepe sa se intareasca, dupa care se mixeaza pana obtinem o frisca ciocolatoasa.



# Pentru decor:

# frisca
# bilute de ciocolata

# Sirop:

# 100 g zahar
# 100 ml apa

Din blatul rotund vom face partea de jos a cifrei 5, iar din cel dreptunghiular partea de sus si masinuta. :)





Blaturile se taie in 2, se insiropeaza, se umplu cu crema, apoi se asambleaza.



Decorul...in functie de imaginatie si preferinta.

Share This Post

17 comentarii:

  1. aha,deci ai facut si pt. gradi unul...ntz-ntz-ntz,ce delicios!

    RăspundețiȘtergere
  2. ti=a iesit foarte bine. de mult ma gandesc la un tort sub forma de numar. inca nu am facut nici unul.felicitari. cred ca a fost f gustos. felicitari

    RăspundețiȘtergere
  3. Foarte dragut si tortul pentru gradi!
    Noua nu ne da voie la gradinita cu torturi preparate in casa, ar fi fost o provocare frumoasa, dar, asta e, cumparam bomboane si gata.
    Totusi, pot incerca candva tortul acesta pentru fie-mea, ei si asa ii plac masinile ;)

    RăspundețiȘtergere
  4. Dar masinuta....Masinuta cum ai facut-o???
    E absolut deosebit. Mi-ai dat multe idei acum pt torturile aniversare.

    RăspundețiȘtergere
  5. La multi ani, puiului vostru! Sa fie sanatos si sa aiba mult noroc in viata!
    Ambele torturi arata fantastic, felicitari draga mamica!
    Pup!

    RăspundețiȘtergere
  6. Foarte fain tortuletul devoratorilor din gradinita!
    O chestie interesanta este ca ti s-a dat voie sa duci tortulet la gradi,ca la Luana nu mai e voie de vreun an de zile!:(
    Foarte fain tortul!
    Pana la urma cum ai dat la pace cu masinuta?
    Si la multi ani flacaiasului!:)

    RăspundețiȘtergere
  7. Ai un baietel tare frumusel! Si torturile arata extraordinar, ca de obicei bineinteles!

    Colorantul folosit pentru masinuta nu era colorant alimentar comestibil?

    RăspundețiȘtergere
  8. Da Alison. Unul pentru acasa, unul pentru la gradinita si inca unul pentru petrecerea cu copii. :))

    RăspundețiȘtergere
  9. Multumesc tare mult Giovanna. Anul trecut am facut cu 4...a fost chiar mai usor decat asta. :)

    RăspundețiȘtergere
  10. Alexandrina...si Amirei mele ii plac masinile. :)) Dar ea a avut un bun exemplu in familie. :)

    RăspundețiȘtergere
  11. ce frumusete de tort! vin si eu cu intarziere :"La multi ani!" puiului,sanatate si mult noroc!
    tare fain tortul,bravo!

    RăspundețiȘtergere
  12. Veronica, in urmatoarea postare iti vei da seama. :))

    RăspundețiȘtergere
  13. Multumesc tare mult Gabriela draga!

    RăspundețiȘtergere
  14. Ana-maria, poate la anu' nu ne mai da nici noua voie. :)) Eu am intrebat daca am voie, mi s-a dat dezlegare...

    Pana la urma am dat la pace si le-am dat cate o bucata de roata. :))

    RăspundețiȘtergere
  15. Kitty, ba da, era colorant alimentar, dar oricata dezlegare as fi avut de la educatoare, m-am ferit sa le dau. Tortul a fost facut cu produse proaspete, naturale...dar coloranti nu stiu cati din ei au voie sau nu sa pape.

    RăspundețiȘtergere
  16. super fain tortul, se vede treaba ca autostrada nu era din tarisoara noastra::), ca prea a fost frumos!

    RăspundețiȘtergere
  17. Wow, how beautiful cake! Just perfect Miha! Compliments! And greetings to little sweety!

    RăspundețiȘtergere