Tort aniversar

luni, 2 noiembrie 2009

Cand altii sarbatoresc Halloween-ul noi sarbatorim inca un an de cand suntem impreuna. Anul trecut am sarbatorit nunta de tinichea :)), anul asta deja am avansat in grad suntem otelari. :))




Si cum acest eveniment nu se putea sarbatori decat cu multa multa ciocolata...am facut acest tort, ciocolatos pana la ultima firimitura. Am facut o combinatie de mai multe retete, crema fiind cea de la tortul aniversar al Laurei Sava. Cum altfel? :))



Pentru blat avem nevoie de:

6 oua
150 g zahar
3 linguri apa minerala
1 plic budinca de caramel
20 g cacao
100 g faina
1 lingurita praf de copt

Se separa albusurile de galbenusuri si se bat spuma tare cu un praf de sare. Se adauga zaharul si se bate in continuare pana albusurile devin tari si lucioase,ca la bezea.
Galbenusurile se amesteca cu apa minerala si se toarna peste albusul batut. Urmeaza apoi cacaoa si praful de budinca, ce se poate inlocui cu amidon, daca nu va place. La sfarsit incorporam si faina amestecata cu praful de copt, usor cu miscari de sus in jos.


Pentru crema avem nevoie de:

200 g ciocolata alba
200 g unt
6 linguri frisca lichida
50 ml coniac

Topim ciocolata impreuna cu frisca. Dam deoparte si adaugam coniacul. Lasam la racit.

Untul moale, la temperatura camerei, il frecam spuma, dupa care vom incorpora in el ciocolata topita si racita. Dam la frigider cateva minute.

Pentru glazura avem nevoie de:

150 g zahar
50 g cacao
100 ml frisca lichida
100 ml apa
1 lingurita gelatina

Cacaoa o amestecam cu zahar, dupa care o "desfacem" cu frisca lichida si apa. Se pune vasul pe foc si se fierbe, in jur de 10 minute, pana se ingroasa putin. Se strecoara de eventualele cocoloase si se lasa la racit. Cand a ajuns la o temperatura suportabila la deget,adaugam gelatina hidratata in 2 linguri de apa rece si omogenizam.

Pentru sirop avem nevoie de:

100 g zahar
100 ml apa

Zaharul il caramelizam dupa care il "stingem" cu 100 ml apa rece.Lasam la racit,pana se dizolva complet.

Taiem blatul in 2 parti pe care le insiropam. Repartizam crema pe unul din blaturi si uniformizam.



Cand glazura a ajuns la consistenta unei smantani o turnam peste tort si dam la frigider pana se intareste complet.

Se orneaza dupa preferinta.

Eu eram in criza de timp asa ca n-am facut decat sa "stampilez" niste inimoare deasupra.



Din acelasi motiv, al lipsei de timp, n-am nici poze din timpul prepararii, dar va asigur ca e un tort cat se poate de usor de facut.

Chiar daca crema de unt se intareste destul de tare si initial n-am fost prea incantata de cum a iesit, daca lasati tortul putin la temperatura camerei si daca ajunge pana a doua zi :)) e chiar bun.

Poate va convinge sectiunea asta...:))

Share This Post

30 de comentarii:

  1. La multi ani fericiti, cu multa sanatate, bucurii si tot ce va doriti voi!
    Imi place cum ai stampilat inimioarele, foarte ingenios!
    Iar sectiunea...yami, yami :D

    RăspundețiȘtergere
  2. la multi ani fericiti impreuna cu multe multe bucurii!!!

    tortul arata super!

    RăspundețiȘtergere
  3. Faaaain de tot, Miha!!! :))
    La multi, multi ani fericiti si multe torturi de cioco! :P
    Ma bucur ca ai incercat crema de unt si da, ai dreptate, daca o lasi 5 minunte la temp. camerei e si mai grozava ;)
    La noi nu a fost cazul fiindca blatul folosit de mine a fost mai plin, mai "dur" :))) ...alt tau e aerisit si usor, din cate am vazut si citit...
    Cand o sa ti se ofere ocazia (sper soon :P ) sa incerci si glazura cu cioco, tot de tortul aniversar, da' cu cioco de lapte...o sa iti placa la nebunie!!!
    Pupici multi si aniversare fericita!!! :)

    RăspundețiȘtergere
  4. La multi si fericiti ani cu ocrotirea lui Dumnezeu pentru iubirea si familia voastra!

    Deliciu,ca de obicei! :) eu nu le am cu semnificatiile,habar nu aveam ca exista si tinichea nu stiu ce reprezinta :) pupici

    RăspundețiȘtergere
  5. La multi ani multa sanatate si fericire sa va dea Domnul. Foarte bine arata tortul imi place mult.

    RăspundețiȘtergere
  6. LA MULTI ANI CU SANATATE! SA FITI MEREU FERICITI SI VOIOSI!

    tortul e, ca de obicei, minunat!

    RăspundețiȘtergere
  7. Casa de Piatra in continuare si ani multi si fericiti impreuna!:)

    RăspundețiȘtergere
  8. La multi ani si casa de piatra in continuare !

    RăspundețiȘtergere
  9. buna miha...ca de obicei,tortul tau arata exceptional :) vad ca esti o mare iubitoare de ciocolata:)
    happy anniversary:)

    eu am inceput sa-ti urmaresc blogul nu cu mult timp in urma asa ca nu stiu daca ai abordat lumea "buttercream"...crema de unt care se imbraca tortul se numeste buttercream icing sau buttercream frosting si este considerata un fel d eopera de arta in sine daca este facuta corect... nu stiu cata engleza intelegi tu, dar uite aici un link care explica cate feluri de buttercream sunt si care este dfferenta intre ele http://takethecannoli.wordpress.com/2008/05/22/buttercream/

    Eu cred ca odata ce o sa incerci italian buttercream sau french buttercream, o sa indragosteti de ele asa de mult, ca rar o sa mai folosesti un alt fel de frosting pentru torturile tale :) asta e predictia mea:)
    eu nu am incercat inca crema de unt italieneasca..o sa o incerc curand, dar ori de cate ori fac tort folosesc reteta de french buttercream... nu e greu de facut dar e pur si simplu divina! cateodata o fac doar ca sa o mancam asa, fara sa fac tort lol.. cand o folosesc doar ca sa o mancam asa, adaug ciocolata la ea

    atasez un link de buttercream...una este "oranj" doar petru ca pui colorant la sfarsit, dau eu fac retata asta exact la fel numa ca nu pun colorantul, deci iasa alba http://www.foodnetwork.com/recipes/ina-garten/chocolate-buttercream-cake-recipe/index.html

    Ina Garten are de asemenea un alt fel de frosting pentru tort in reteta asta ..foarte usor de facut http://www.foodnetwork.com/recipes/ina-garten/beattys-chocolate-cake-recipe/index.html
    daca ai nevoie cu intelesul retetelor, pot sa ajut :)
    pupici!

    RăspundețiȘtergere
  10. sa-ti fie casa plina de fericire mereu!si de-asa torturi ciocolatoase aratoase!imi place mult decorul,original forte!

    RăspundețiȘtergere
  11. buna miha :)
    iti doresc sa aveti multi ani inpreuna si sa aveti parte numai de sanatate si bucurii alaturi de cel drg tie si de toti cei dragi ...
    la multi ani scumpa !!!

    RăspundețiȘtergere
  12. La multi ani si din partea, sa ai parte numai de bucurii si de tot ce iti doresti.
    By the way, arata senzational tortul :)

    RăspundețiȘtergere
  13. Felicitari, Miha ! La multi ani buni si frumosi si de acum inainte, plini de dragoste , sanatate si intelegere.

    RăspundețiȘtergere
  14. Multi, multi ani fericiti de acum inainte! Sa-ti tii sotul numai cu bunatatile cu care ne-ai obisnuit .
    Saptamana placuta si petrecere frumoasa. Te pup!

    RăspundețiȘtergere
  15. La multi ani si din partea mea, sa aveti parte de multa sanatate, sa fiti fericiti si sa va iubiti mereu!
    Tortul arata delicios!

    RăspundețiȘtergere
  16. La multi ani fericiti Miha!!!Sa va iubiti 1000 de ani si sa va bucurati de copilasii scumpi!!!

    Hihihih,si eu cu sotul am sarbatorit pe 30 octombrie 10 ani de casatorie,ce coincidente de date ,:))...va pupam cu drag!!!!

    Frumos tortul si ciocolatos rau,:))...cred ca a fost tare bun!!!

    RăspundețiȘtergere
  17. miha ,uitasem sa ti zic ca am facut trandafiri cu mere reteta ta si mi-au iesit buni dar mam pacalit cu aluatul (l-am facut prea subtire dar o sa mai fac curand ca sotului meu tare mult i place :)) )

    RăspundețiȘtergere
  18. La multi ani! fericiti miha si la cat mai multe tortulete :)

    RăspundețiȘtergere
  19. La multi ani mami si tati!!
    Delicios tort !

    RăspundețiȘtergere
  20. La multi multi ani fericiti de acu' incolo! noi avem aniversarea nuntii aproape de a voastra, pe 2 noiembrie, dar anul asta am facut abia un an, deci mai avem pana sa sarbatorim nunta din diferite metale :)))
    Tortul tau arata extraordinar si blogul la fel! imi place tare mult, felicitari pentru el ;)

    RăspundețiȘtergere
  21. Va multumesc tare mult tuturor pentru urari! Va imbratisez cu drag pe toate, mi-ati umplut inima de bucurie cu atatea urari!

    RăspundețiȘtergere
  22. La Multi Ani!cu multa,multa fericire,sanatate si iubire cel putin pina la cea de aur!
    Tortul arata minunat!
    XOXO

    RăspundețiȘtergere
  23. cu ce pot inlocui coniacul? Nu de alta dar nu am nimik in casa.

    RăspundețiȘtergere
  24. Cu orice aroma iti place tie. Poti pune vanilie.

    RăspundețiȘtergere
  25. Am facuut si eu azi acest tort, blatul a iesit minunat, crema nu am cuvinte, am avut ceva emotii la glazura, am fiert-o pe aburi c-am 10 min., dar parca se tot subtia, am racit-o putin si am pus gelatina si am pus-o la frigider vre-o 20 min, a iesit super si am rasuflat usurata ptr ca era cat pe aci sa o arunc si sa merg sa cumpar ciocolata amaruie sa fac alta glazura, impresii iti las maine, azi doar ne uitam in frigider si salivam..:)) te pup, .

    RăspundețiȘtergere
  26. Iu huuu...bravo Cristina. Abia astept sa-mi spui daca v-a placut.

    RăspundețiȘtergere
  27. Am facut crema aceasta si a iesit minunat. Am facut-o impreuna cu blatul cu mac.
    A fost foarte apreciat tortul. Precizez ca Miha m-a facut sa iubesc "the making of the cakes", dat fiind ca sunt un dezastru in bucatarie.
    Multumim,
    semnat - fetele recunoscatoare pentru care blogul= aur curat.

    RăspundețiȘtergere
  28. Multumesc!
    Interesanta combinatia ta. Mi-ai dat si mie o idee buna. :)))
    Imbratisari cu drag!

    RăspundețiȘtergere
  29. Pare foarte delicios asa ca o sa incerc

    RăspundețiȘtergere
  30. Daca iti plac cremele cu unt, este bun...da.

    Ca o recomandare...intrucat crema se intareste foarte bine dupa ce sta la frigider, ar fi bine sa fie scos de la frigider cu vreo 15-20 de minute inainte de servire.

    RăspundețiȘtergere