Turte cu cartofi

vineri, 17 iunie 2011

Zilele trecute mi s-a facut pofta niste pirosti cu cartofi. Dar vrand sa evit prajeala mi-am zis: "ce-ar fi sa combin reteta de turte integrale cu cea de pirosti?" :)) Si-am combinat-o... si iata ce-a iesit.


Pentru aluat:

300 ml apa
250 g faina integrala
50 g tarate de grau
50 g faina de ovaz
~100 g faina alba
10 g drojdie uscata
1 lingurita sare
2 lingurite zahar
1 lingura ulei


Drojdia amestecata cu zahar se dizolva in putina apa calduta. Amestecam taratele cu faina si sarea. Se toarna in mijloc drojdia dizolvata si restul de apa. Se framanta un aluat elastic, usor lipicios. In timpul framantarii punem si uleiul. Se lasa la dospit pana isi dubleaza volumul.

Pentru umplutura:

4 cartofi medii
1/2 capatana de usturoi
sare si piper
50 g unt

Cartofii se fierb in coaja in apa cu sare. Cand sunt fierti (se verifica cu furculita), se scot si se trec pe sub un jet de apa rece, apoi se curata de coaja. Se pun intr-un castron si se paseaza, apoi se adauga untul, usturoiul pisat, sare si piper dupa gust.

Aluatul se imparte in bucati mici, care se intind in foaie subtire pe masa usor infainata. Punem umplutura pe jumatate din foaie, acoperim cu cealalta jumatate neunsa si lipim marginile presand cu degetele.

Pentru copt am folosit tigaia de ceramica, la foc mic, acoperita cu capac.

Foarte bune atat calde cat si reci.

Share This Post

7 comentarii:

  1. Bunica ne facea niste turte asemanatoare,tot cu un aluat cu cartofi.Le frigea pe plita sobei cu lemne.Un deliciu!Apetisante turtite ai facut!
    M-ai bagat în butoiul cu melancolie :D

    RăspundețiȘtergere
  2. Ufff Maya... dulci amintiri... Eheee, ce mi-ar place o soba cu plita. Da' de un' s-o iau? :)))

    RăspundețiȘtergere