Tarta cu mere si aluat dospit

vineri, 20 februarie 2009

Pentru aluat am folosit reteta Tanei (culinar)
Am facut reteta completa desi tava mea e cam mica,dar n-a fost o problema,din ce-a ramas am facut niste cornuri cu ciocolata si gem. ;)




Avem nevoie de:

200 ml lapte caldut
100 g zahar
500-550 g faina
25 g drojdie
100g unt moale
1 galbenus
1 plic zahar vanilat

Toate ingredientele le-am pus in masina de paine la programul de framantare + dospire.

In tot acest timp am pregatit umplutura de mere.

4 mere mari
zahar dupa gust
1 lingurita scortisoara
50 g unt

Am dat merele pe razatoarea mare si le-am calit impreuna cu untul,zaharul si scortisoara.Am lasat la racit pana a fost gata aluatul.

Am tapetat forma cu hartie de copt,am intins o foaie de aluat pe care dupa ce am asezat-o in forma am intepat-o cu furculita din loc in loc.Am turnat merele si am acoperit cu o alta foaie de aluat,pe care la randul ei am intepat-o cu furculita. Albusul ramas l-am batut bine cu zahar vanilat si am uns tarta,cu o pensula. Am copt la foc mediu,in jur de 40 de minute.

Am lasat sa se raceasca in tava,apoi am taiat felii pe care le-am pudrat cu zahar.




Din restul de aluat am facut cateva cornuri cu ciocolata Nutella si gem de prune. ;)

Share This Post

6 comentarii: