Clatite de post

joi, 22 martie 2012


Daca acum 2 zile va tentam cu o portie de clatite cu banane, azi m-am gandit sa o fac din nou, dar cu o portie de clatite de post, sa fie pentru toata lumea. :)

Pentru umplutura am ales niste portocale scaldate in sos dulce delicios. Pentru varianta mai rapida se poate folosi dulceata sau gem, dupa preferinta.



Pentru clatite:

1 cana apa minerala carbogazoasa
1 cana faina
1 lingura zahar
50 ml ulei
1 lingura zahar vanilat
1 praf de sare

Punem intr-un castron faina amestecata cu zaharul, zaharul vanilat si sarea. Adaugam apoi apa minerala si uleiul amestecand usor cu telul.

Daca compozitia este prea groasa se mai adauga putina apa minerala, daca e prea subtire putina faina, trebuie sa avem un aluat de consistenta smantanii.

Clatitele se coc pe ambele parti, in tigaia unsa cu putin ulei


Pentru umplutura:

3 portocale
50 g zahar
1 lingura zdravana de miere
1 steluta de anason

Stoarcem sucul de la 1 portocala. Celelalte 2 le curatam de coaja si le taiem felii potrivit de groase.

Adaugam in suc zaharul si mierea, amestecam putin sa se omogenizeze, punem feliile de portocala si steluta de anason si punem la foc mic. Fierbem pana sosul incepe sa se ingroase, timp in care intoarcem feliile de portocala de pe o parte pe alta.

Punem feliile de portocala cu tot cu sos peste clatite si servim.


Delicios!


Share This Post

28 de comentarii:

  1. Ti-au iesit perfecte! Nu am incercat niciodata fara oua... O fi apa gazoasa secretul?

    RăspundețiȘtergere
  2. Multumesc Vica! Te pup. :*

    Da, apa carbogazoasa le face sa fie pufoase.

    RăspundețiȘtergere
  3. Daca sint de post, trimite vreo 6-7-8 bucati si la mine...

    RăspundețiȘtergere
  4. O idee buna,imi ca un desert sa contina si fructe.Eu numai asa reusesc sa pacalesc mofturosii sa inghita si ceva vitamine:)

    RăspundețiȘtergere
  5. Cat de bine arata clatitele!... Pufoase... si de post!...

    RăspundețiȘtergere
  6. Bunica imi facea tot postul clatite fara lapte si oua,si tare bune mai erau.Mi-ai adus aminte de ele.Pupici!

    RăspundețiȘtergere
  7. le stiu! sunt gustoase!arata foarte bine!!

    RăspundețiȘtergere
  8. cat de frumos arata, f vesela farfuria ta :)

    RăspundețiȘtergere
  9. Ce dantelate sunt !!! Mmmmmmmmmmmmmmmm , cred ca mi-ai facut pofta de clatite ... ma faci sa stau iar in picioare si asta nu-i bine .Te declar vinovata !:d

    RăspundețiȘtergere
  10. Un deliciu !!! Si eu am maine in plan clatite ;) ... We placut !!!

    RăspundețiȘtergere
  11. Diana..recunosc...sunt vinovata. :))) Te pup si spor la copt clatite.

    RăspundețiȘtergere
  12. Multumesc mult de aprecieri dragelor! Trimit cate o portie generoasa la fiecare in parte. :)) Va pup!

    RăspundețiȘtergere
  13. Mmmmmmmm....cu siguranta o sa le incerc si eu!!! multumesc de retetaa si ..o zi frumoasaa!!

    RăspundețiȘtergere
  14. Arata extraordinar! Pot fi facute totusi si cu apa plata?

    RăspundețiȘtergere
  15. Apa minerala le ajuta sa devina mai pufoase, dar se poate folosi si apa plata bineinteles. :)

    RăspundețiȘtergere
  16. dar pot sa le fac si fara umplutura?

    RăspundețiȘtergere
  17. Evident ca se pot face si fara umplutura. Sa ai grija, in acest caz, s-ar putea sa mai trebuiasca zahar in aluat. Depinde de cat preferi de dulce. :)

    RăspundețiȘtergere
  18. Cam cate clatite ies din ce ai scris tu? :)

    RăspundețiȘtergere
  19. Andreea, nu mai stiu exact cate clatite au iesit. Sa fi fost vreo 10. Dar depinde foarte mult de tigaia in care le coci, daca e mai mare sau mai mica. :)

    RăspundețiȘtergere