Clatite banatene (2)

vineri, 4 februarie 2011

Vorbeam zilele trecute cu Gabi si-mi zice ca ea ar manca aceste clatite pana ar sta cu burta-n sus. :)))

Eu am mai facut candva aceasta reteta si eram contrariata, cum de nu le-am mai facut daca sunt atat de bune. :))) Si chiar sunt buuune... Bine, atat de bune cat poate accepta "altceva" un iubitor de ciocolata. :)))


Deci...vom avea nevoie de:

6 clatite (sau cate va incap in vasul disponibil;eu le-am facut mai groase)
~50 g unt

Clatitele le puteti prepara dupa aceasta reteta sau dupa orice alta reteta va place.

Pentru umplutura:

300 g branza de vaci
1 ou
50 g zahar (sau mai mult, daca va plac foarte dulci)
esenta de rom

Branza de vaci se mixeaza cu 1 ou (daca e prea uscata se adauga 1-2 linguri cu smantana sau inca 1 ou), zahar si esenta de rom.

Pentru sos:

250 g smantana 20% grasimi
4 galbenusuri
100 g zahar
esenta de vanilie

Galbenusurile se mixeaza cu zaharul si esenta de vanilie pana devin ca o crema, apoi adaugam smantana si omogenizam.

Pentru bezea:

4 albusuri
100 g zahar
esenta de vanilie

Albusurile se bat spuma tare, apoi se adauga zaharul si esenta de vanilie. Se continua mixarea pana spuma devine lucioasa si face "turturi".

Clatitele se umplu cu amestecul de branza, se impacheteaza pliind marginile, apoi se ruleaza.

Asezam clatitele intr-un vas termorezistent uns cu unt. Restul de unt il taiem cubulete si-l presaram deasupra clatitelor. Se toarna peste clatite crema de galbenusuri si se acopera cu bezeaua.

Se da la cuptor la foc mic, pana se rumeneste bezeaua.

Share This Post

10 comentarii:

  1. Arata super apetisant... cerd si eu ca sunt bune... Altfel nu au cum sa fie!!... te pup... multumesc si pentru reteta de la felia de lapte!!..

    RăspundețiȘtergere
  2. Tare bune. Azi am fost pe un gand si tot de la Gaby mi se trage si mie :))

    RăspundețiȘtergere
  3. trebuie sa le incerc si eu:)arata f bine!

    RăspundețiȘtergere
  4. Foarte apetisante! Si eu le-am facut o data.

    RăspundețiȘtergere
  5. vai ce-mi faci...o sa incerc si eu...ca deja ma gandesc la ele

    RăspundețiȘtergere
  6. Arata foarte bine si poza e foarte reusita,mi s-a facut pofta, trebuie sa incerc,mersi...

    RăspundețiȘtergere
  7. Clatitele banatene au ceva in plus la ceea ce s-a postat mai sus....se pu nstafide in ele, staide puse in apa cu exenta de vanilie cu cateva ore inainte de prepararea umpluturii.Nu se pune esenta de rom, ci se rade coaja de lamaie si cateva firisoare de vanilie , se adauga stafidele.In umplutura nu se folosesste oul complet, ci doar galbenusulm si se stoarce lamaie, cateva picaturi ca si dealtfel cateva picaturi in bezeaua de pe clatite, unde deasemenea nu se pune nici un fel de esenta...

    RăspundețiȘtergere
  8. Am tot zis că fac dar n-a reuşti până acum.
    Arată tare bine. *drools*

    RăspundețiȘtergere