Clatite cu cacao si inghetata de caramel

sâmbătă, 9 octombrie 2010

Iubitorii de clatite vor fi extaziati. ;)

Clatite cu cacao si inghetata de caramel


* 2 oua
* 300 ml lapte
* 300 ml apa minerala
* 100 g zahar
* 4 linguri ulei
* ~400 g faina
* 3 linguri cacao
* esenta de rom


Faina se amesteca cu laptele caldut si apa minerala, sa iasa o compozitie ca o smantana. Se adauga zaharul ,galbenusurile amestecate cu ulei, cacao si esenta de rom. Se mixeaza bine. La sfarsit, incorporam si albusurile batute spuma cu un praf de sare.

* Pentru inghetata:

* 100 g zahar
* 300 ml lapte
* 1 lingura amidon
* 250 ml frisca lichida

Zaharul il caramelizam, apoi il "stingem" cu jumatate din cantitatea de lapte rece. Aducem la punctul de fierbere, apoi punem amidonul "desfacut" cu restul de lapte. Fierbem la foc mic, amestecand continuu, pana incepe sa se ingroase. Se lasa la racit si cand s-a racit complet amestecam cu frisca batuta. Omogenizam si dam la congelator pana se intareste.

Se coc clatitele intr-o tigaie unsa cu putin ulei, se umplu cu inghetata si se impaturesc sau ruleaza, dupa dorinta.




Share This Post

11 comentarii:

  1. VREI SA SALIVEZ AICI?:))NU AM INGHETATA..CE MA FAC?POT LUA DE LA TINE UNA?:))ARATA SUPER SUPER, SA AVETI POFTA..DACA NU ATI AVUT DEJA:))

    RăspundețiȘtergere
  2. Miha ce aspectus arata !!hmm si inghetata de caramel super :)
    nu am trecut de mult pe la tine dar am revenit :))))

    RăspundețiȘtergere
  3. ce bine arata ! da'iti rasfeti ceva familia !

    RăspundețiȘtergere
  4. Foarte gustos

    Daca ai chef hai la blogul meu, ca vreau sati ofer cadou :)
    Sper ca am scris bine :))))

    RăspundețiȘtergere
  5. Ce reteta minunata ... ca si toate retetele de pe acest blog. Ma intrebam, cum ai timp sa gatesti atatea bunatati si sa mai si postezi retetele ? Imi place blogul tau, e numarul 1 ! :)

    RăspundețiȘtergere
  6. Just me, ma bucur ca ti-au placut clatitele, dar cu parere de rau iti zic ca nu mai am. Asa ca trebuie sa-ti faci singura. :))
    Te pup!

    RăspundețiȘtergere
  7. Anca, bine ai revenit. Cu bratele deschise te primesc oricand.
    Pupici.

    RăspundețiȘtergere
  8. Pansy, pai daca nu eu atunci cine? :))
    Pupici si multumesc!

    RăspundețiȘtergere
  9. Multumesc din suflet draga Maria pentru aprecieri.
    Imi place sa gatesc si sa ofer familiei mele tot ce e mai bun. :)

    RăspundețiȘtergere