Meniu Paste 2010

miercuri, 7 aprilie 2010

Aperitive:


*Bulete de cascaval



*Chiftelute la cuptor



*Oua umplute in sos de maioneza



*Medalioane de pui cu spanac si ardei





*Poienita cu ciuperci



*Cosulet de ceapa cu salata boeuf



*Piftie de cocos cu legume



*Oua rosii

Fel principal:

Bors moldovenesc de pasare cu taitei de casa



Sarmale cu varza acra



Friptura la tava si muschiulet in crusta de piper



Desert:

Pasca umpluta cu ciocolata



Cozonac moldovenesc



Oua de ciocolata cu cocos



Brownies Cappucino

Share This Post

37 de comentarii:

  1. Miho, dar tiu ca ai gatit, nu te-ai incurcat. Daca nu ai fi fost prietena mea nu te-as fi crezut.
    Brava, felicitari !

    RăspundețiȘtergere
  2. Mama mia Miha cat ai gatit. Bravo..
    felicitari

    RăspundețiȘtergere
  3. suuper meniul!si ce multe!!bravo miha!ca intotdeauna:p>:d<

    RăspundețiȘtergere
  4. wow! si mai ai si pt mine? super, toate arata fantastic, felicitari!

    RăspundețiȘtergere
  5. mamaaa ce bine arata,FELICITARII!!!FELICITARI!!FELICITARI!!!

    RăspundețiȘtergere
  6. wowow cat ai gatit. ai facut petrecere mare? Toate una si una. Bravo.

    RăspundețiȘtergere
  7. Felicitari ptr realizarea unui meniu asa de bogat si de aspectos ( cu siguranta a fost si foarte gustos).

    RăspundețiȘtergere
  8. Miha mama draga da ai gatit nu gluma! Totul arata minunat si delicios!!!

    RăspundețiȘtergere
  9. Tare mi-ar fi placut sa fiu musafir la masa ta, mai ales la cea de deserturi :D

    RăspundețiȘtergere
  10. Minoki, sa stii ca si eu ma bucur ca sunt prietena ta. :))

    RăspundețiȘtergere
  11. Multumesc Gabi. Mie mi se pare a fi un meniu obisnuit, fara prea mult "spectaculos" :))

    RăspundețiȘtergere
  12. Just me, nu mai am. Aseara am mancat ultimele faramituri de cozonac. :))

    RăspundețiȘtergere
  13. Multumesc Cristina. Asa in lista par multe, dar cand le-am pus pe masa pareau chiar putine. :))

    RăspundețiȘtergere
  14. Veronica, n-am facut petrecere. Nici mare si nici mica. Am avut doar prieteni in vizita, plus ca 3 zile nu am intrat in bucatarie pentru gatit. :))

    RăspundețiȘtergere
  15. Ana, multumesc. As fi vrut eu sa mai fac cate ceva, dar n-am mai avit timp. :-s

    RăspundețiȘtergere
  16. Natalia, poate vei fi la anu'. :)) Dar pana la Pastele celalalt poate ne vedem la vara. :))

    RăspundețiȘtergere
  17. Mihaela, totul arata atat de bine. Bucatele sunt delicioase, ai gatit ca.. o moldoveanca adevarata:) : muuult si totul foarte frumos prezentat. Super!!! Felicitari!

    RăspundețiȘtergere
  18. Mesaj de la "invidioasa" GDC pentru curajoasa Miha:
    "Doar atat?"

    RăspundețiȘtergere
  19. miha,draga mea,ai facut o masa extraordinara.cu exceptia,dupa parera mea a pascai cu ciocolata.la mine in ardeal pasca asta se manaca pe post de paine,chiar daca e dulce ,dimineata cu drob,sunca fiarta in zeama de varza(adica pulpa porcului,nu slanina,),cas de oaie,uscat,ca un cascaval, nu plin de apa,oua .nu e desert.e paine dulce,pur si simplu.ca la nemto-autrieci.
    am mai vazut astfel de retete ,dar alea sunt deja dulciuri ,nu pasca,sunt inventii.lumea nu mai stie ce semnificatie are pasca.pasca inlocuieste painea de pasti.asa ca nu poate fi o prajitura cu cacao,cu are mananci mancarea.
    iarta-ma a am facut aceasta observatie,te apreciez in mod deosebit,dar cred ca radacinile traditiei trebuiesc cunoscute,mai ales ca foarte multi dintre noi nu au mai avut educatie religioasa.concluzia este,ca daca arunci astfel de retete pe internet,(nu esti singura,am vazut foarte multe) trebuie sa povestesti despre ce e vorba.sau sa-i spui prajitura cu branza si cacao.in nici un caz pasca,CARE E PAINE DE PASTE !

    RăspundețiȘtergere
  20. intradevar o minunatie de masa imbelsugata!Chiar daca pasca cu ciocolata nu e "traditionala",sa stii ca ai mei acasa tot din asta mananca...chiar daca in moldova celebra pasca traditionala e doar paine cu putina branza!Ai mei nici nu vor sa auda de asa ceva!FELICITARI INCA ODATA!Ai muncit mult!

    RăspundețiȘtergere
  21. Miha draga mea cate minunatii ai gatit pentru Paste!! Tare mi-au facut cu ochiul toate toate dar mai ales cosuletul de ceapa cu salata bouef, borsul moldovenesc, piftia de curcan si medalioanele de pui. Felicitari din toata inima pentru maiestrie draga mea si chiar acum merg sa citesc retetele!! Te pup cu drag.

    RăspundețiȘtergere
  22. Mama mia, dar ati mincat nu gluma. Minunate toate ! Brownies arata de milioane si idea cu ceapa pt. cosulet e grozava! O zi buna!
    Cami

    RăspundețiȘtergere
  23. Draga Miha, nu mai fusesem de mult pe la tine, iar astazi cand am ajuns in sfarsit nu-mi venea sa mai plec:)
    Desi am cam facut exces cu mancatul de Paste, preparatele tale mi-au starnit din nou poftele:) in special piftiuta si pasca cu ciocolata. Felicitari!!! Tare bune si aspectuoase toate preparatele din meniu! Bravooo!

    RăspundețiȘtergere
  24. Pansy, cu tot respectul pentru experienta ta in bucatarie si pentru blogul tau, dar cred ca esti prea categorica si dura in mesajul tau.
    Traditiile difera de la regiune la regiune.
    Tinand cont de faptul ca la noi pasca se sfinteste si se mananca doar in cele trei zile ale sarbatorii, dimineata pe stomacul gol, fara nimic altceva, inainte de a incepe masa, as putea si eu sa par ingrozita de traditiile voastre, cum ai parut tu de-ale Mihaelei ( cum adica sa mananci pasca pe post de paine?).. dar eu respect traditiile voastre, citesc despre ele cu interes, chiar daca nu am sa le practic niciodata. La mine in zona sunt absolut diferite (la noi pe masa de Pasti nu se afla nici unul din preparatele enumerate de tine) si la fel ca si tine, sunt foarte mandra de ele.

    RăspundețiȘtergere
  25. Pansy, Romania e formata din mai multe regiuni, in caz ca nu stiai. Si asa cum aveti voi obiceiuri in Ardeal, exista obiceiuri si in celelalte regiuni ale tarii. Nu e litera de lege cum se face in Ardeal. Eu sint din Moldova (de dincolo de Prut), si la noi, pasca se face tot cu brinza, dar nu se maninca in loc de piine, ca la voi, ci se sfinteste la biserica in noaptea de Inviere si se maninca in primele 3 zile, inainte de orice alta mincare. E un soi de ritual de purificare, necesar in acele zile luminate.
    Cozonacul da, la noi se maninca pe post de piine, anume in zilele de Paste. Si se face diferit, fara umplutura. Dar asta nu inseamna ca trebuie sa sar in capul Mihaelei, sa-i reprosez ca arunca cu retete incorecte pe net. ;)

    RăspundețiȘtergere
  26. Pansy, stii vorba aia...cate bordeie atatea obiceie. Nu stiam de faptul ca pasca este o paine, la noi intotdeauna a fost dulce, servita ca desert. E un fel de cozonac mai special, nicidecum paine.
    Acum nu stiu pe unde si cand s-o fi pierdut traditia, dar inca de cand eram copil acasa am avut la masa de Paste pasca cu branza, cu cacao sau cu smantana. Ca o fi cea cu branza cea care se face in mod traditional nu neg asta, dar secolul XXI si-a pus amprenta si asupra altor preparate de Paste. Totul depinde si de gustul si preferinta fiecaruia.
    La noi in oras exista o cofetarie a Mitropoliei, care face la comanda cozonac, pasca... Iar pasca e cu diverse umpluturi, printre care si cu cacao/ciocolata. Asta ma duce cu gandul la faptul ca nu educatia religioasa are un cuvant de spus. Acuma, daca mie nu-mi place mielul, n-ar trebui sa mai sarbatoresc Pastele?
    Si dupa cum am scris si in titlul acestei postari, acesta este meniul NOSTRU de Paste, nu am recomandat nimic, nu am zis si nu am sustinut vreodata ca respect obiceiuri si traditii. Poate ca nici nu am o educatie religioasa vasta, ca sa pot face asta. Daca o fi cineva interesat de ceea ce am facut si o vrea sa faca ( la anu' :)) ) nu pot decat sa ma bucur. Daca nu...asta e, ma voi stradui mai mult data viitoare.
    Iar faptul ca ma "acuzi" ca arunc cu retete pe internet, nu poate decat sa-mi lase un gust amar. Este o reteta care o stiu demult, pe care nu o fac numai eu, pe care multa lume o apreciaza, nu vad unde este problema.

    RăspundețiȘtergere
  27. Draga doamna GDC, doar atat...Doar atat m-au tinut puterile. :))

    RăspundețiȘtergere
  28. Geta, multumesc! Si voi ati avut o masa imbelsugata! ;)

    RăspundețiȘtergere
  29. Laura, multumesc tare mult de aprecieri si ma bucur nespus ca ti-am starnit interesul. :) Sa faci cand vei avea ocazia cosuletul de ceapa, din mainile tale va iesi o bijuterie. :)

    RăspundețiȘtergere
  30. Mariana si Cami...va multumesc! Va imbratisez cu drag!

    RăspundețiȘtergere
  31. Oooo Dana...multumesc de vizita. Iar laudele tale ma umplu de bucurie. Te pup si multumesc inca o data!

    RăspundețiȘtergere
  32. Lilia si Natalia, multumesc de "interventie". Voi sunteti moldovence de-ale mele :) si stiti foarte bine cum e cu traditiile in zona.
    Mai, o fi pasca asta adoptata de pe undeva, nu zic nu. La fel cum a fost si cu ouale vopsite in alte culori decat rosu, la fel cum a fost adoptat si Iepurasul.

    RăspundețiȘtergere