Prajitura cu frisca si mascarpone

luni, 26 septembrie 2011

Mi-a placut atat de mult crema de mascarpone ce-am folosit-o de curand la clatitele cu zmeura, incat am zis ca musai e s-o incerc si cu blat de tort, cu pandispan de cacao mai exact. Ca e bun, moale si pufos si nu trebuie insiropat. ;)

Va doresc o saptamana frumoasa si plina de realizari! Va invit la o felie de prajitura, virtuala sau nu...fiecare dupa cum poate...:)))



Pentru blat:

6 oua
200 g zahar 
50 g cacao neagra
150 ml apa
120 ml ulei
280 g faina
1 lingurita praf de copt
esenta de rom

Intr-un vas punem cacaoa si turnam deasupra apa clocotita, amestecand continuu. Amestecam pana dispar toate cocoloasele si obtinem o compozitie de consistenta uleiului. Lasam la racit.

Albusurile se bat spuma tare cu un praf de sare. Adaugam jumatate din cantitatea de zahar si mixam pana obtinem o bezea lucioasa. Galbenusurile se freaca pana devin ca o crema cu cealalta jumatate din cantitatea de zahar. Adaugam treptat uleiul, esenta de rom, apoi compozitia cu cacao racita. Amestecam usor, ca la maioneza. Incorporam faina amestecata cu praful de copt si la sfarsit (in cateva reprize) bezeaua.

Turnam compozitia intr-o tava (42/29 cm) tapetata cu hartie de copt. Lovim apoi cu palma in masa de cateva ori, sa eliminam exceasul de aer din compozitie si dam tava la cuptor la foc mediu pentru cca 40 de minute. Facem proba cu scobitoarea. Scoatem blatul pe un gratar si-l lasam la racit.

Pentru crema:

200 g mascarpone
250 ml smantana pentru frisca
2 linguri zahar
1 plic zahar vanilat

Smantana pentru frisca se mixeaza pana incepe sa capete consistenta, apoi se adauga zaharul si se mixeaza pana se intareste si devine pufoasa.

Mascarponele se mixeaza cu zaharul vanilat, apoi se incorporeaza frisca amestecand usor.

Blatul de pandispan racit se taie in 2, obtinand astfel 2 blaturi subtiri. Apoi fiecare blat se taie in 2 pe lungime, obtinand 4 blaturi inguste si subtiri.

Am folosit doar 3 din ele, celalalt au vrut piticii sa-l pape ca atare si nu i-am putut refuza. :)

Impartim crema in 2 si o repartizam intre cele 3 blaturi. Acoperim prajitura cu frisca batuta si bilute de ciocolata. Dam la frigider pentru minim 1 ora, apoi se portioneaza dupa dorinta.





Share This Post

11 comentarii:

  1. Da asta reteta imi place foarte mult pentru ca nu e complicata! Bravo!

    RăspundețiȘtergere
  2. Imi place mult mascarpone,deci este buna prajitura.Te pup!

    RăspundețiȘtergere
  3. Mmmm, ce blat pufos! Arata minunat!
    Pupici si o saptamîna frumoasa :*

    RăspundețiȘtergere
  4. si eu ador aceasta crema , chiar o putem folosi in atatea combinatii .... delicioasa prajiturica ai facut!!!

    RăspundețiȘtergere
  5. mmmm pe gustul meu!!!!Arata super!!!deja imi ploua in gura!!O zi frumoasa!!

    RăspundețiȘtergere
  6. Multumesc tare mult dragelor pentru aprecieri! Va pup!

    RăspundețiȘtergere
  7. F buna retata.Am incercat si mi-a iesit de minune....eu am pus un pic de dulceata de afine impreuna cu crema si e si mai bun....

    Multumesc pentru reteta!

    RăspundețiȘtergere
  8. Ooo ce idee minunata cu dulceata. Tre' sa fi fost grozava!

    Ma bucur tare mult ca v-a placut prajitura!

    RăspundețiȘtergere