Tort "Teren de fotbal"

vineri, 19 noiembrie 2010

Ieri, 18 noiembrie, puiul nostru drag Robert, a implinit 6 anisori.

6 ani, plini cu iubire si in care m-am simtit implinita. Au fost si momente in care mi-a venit sa-mi iau lumea in cap si in care am crezut ca nu mai am solutii la crizele de personalitate, dar alea nu se pun, nu? :)))

Dragul nostru iti dorim din suflet tot ce e mai bun pe lume, iţi dorim sa zambesti mereu si sa ramai mereu ca azi, frumos si cu suflet de copil...


Dupa cum majoritatea stiti, el este un fan inflacarat Thomas&friends. Cu cateva zile inainte il intreb ce tort si-ar dori, iar el imi raspunde fara sa stea prea mult pe ganduri: "Thomas!". Si am inceput eu sa ma tangui, ca m-am saturat de atata Thomas, ca in fiecare an l-am facut pe Thomas. La care el, probabil ca sa ma imbuneze: "bine mami, il facem pe Percy!" :))))

Pana la urma, cum fotbalul e a doua lui pasiune,


am hotarat de comun acord sa-i invitam pe Zidane, Owen, Trezeguet, Ronaldo, Ina si Henry sa faca onorurile la petrecere. :)))




In cursul zilei de azi trebuie sa ne hotaram pentru tortul de maine, pentru petrecerea cu copii. Probabil ca nu voi scapa de Thomas&Co. :))))


Blat de cacao si nuca:

12 oua
300 g zahar
500 g nuca macinata
5 linguri cacao neagra
5 linguri pesmet de biscuit
1 pahar de apă

Nuca, zaharul si apa se pun la fiert, la foc mic. Se fierb pana scade tot lichidul si se ingroasa.


Se adauga cacaoa si pesmetul de biscuit.


Se omogenizeaza si se lasa la racit. Dupa ce s-a racorit se adauga galbenusurile unul cate unul, amestecand dupa fiecare. Albusurile se bat spuma tare cu un praf de sare si se incorporeaza in compozitia cu nuca in 2-3 reprize. Compozitia rezultata se imparte in 2 parti si se coc 2 blaturi intr-o tava (25/35 cm) tapetata cu hartie de copt, la foc mediu, timp de 30-40 de minute.

Blatul de bezea:

300 g albusuri
200 g zahar
zeama de la o limette

Albusurile se bat spuma tare. Se adauga zaharul treptat si se mixeaza pana compozitia devine teapana si lucioasa. Se adauga si zeama de limette.
In aceeasi tava in care am copt cele 2 blaturi cu nuca, vom coace si blatul de bezea.


Dam la cuptor la foc mic cu usa cuptorului deschisa pana blatul se aureste si devine crocant. Nu stiu exact cat a durat, dar cu siguranta undeva inspre 4 ore.

Crema:

50 g cacao neagra
150 g zahar
300 g margarina Rama Maestro
3 galbenusuri
esenta de rom

Cacaoa se amesteca cu zaharul si 1/2 de pahar cu apa. Adaugam galbenusurile unul cate unul si amestecam bine dupa fiecare. Se pune vasul la foc mic (sau pe baine marine) si se fierbe pana compozitia incepe sa se ingroase, ca o smantana. Se da deoparte si se lasa la racit, apoi aromam cu esenta de rom.

Margarina se topeste partial, la microunde, apoi se mixeaza pana se intareste din nou si este pufoasa. Adaugam cate o lingura din compozitia de cacao si mixam energic.


Repetam operatiunea pana terminam de amestecat cele 2 compozitii. Vom obtine o crema foarte buna, cu gust intens de cacao.

Blaturile de cacao nu le-am insiropat, am preferat sa ramana asa cum erau, compacte. Daca preferati blaturile insiropate, puteti insiropa cu sirop de zahar si rom sau sirop de zahar caramelizat.

Am pus primul blat pe un platou, am acoperit cu jumatate din crema, blatul de bezea, cealalta jumatate de crema si cel de-al doilea blat. Am acopeit cu un strat subtire de frisca, apoi am ornat cu moate de frisca (evident! :)) ) si nuca de cocos verde.

Share This Post

33 de comentarii:

  1. La multi ani, sa va traiasca si sa va aduca numai bucurii!

    RăspundețiȘtergere
  2. Foarte frumos tortul! La multi ani fotbalistului vostru.

    RăspundețiȘtergere
  3. la multi ani !puisorului tau ! super tortuletul!

    RăspundețiȘtergere
  4. la multi ani tinarului robert,sa aiba parte numai de clipe frumoase in toata viata sa!felicitari parintilor,de asemenea!
    tortul ,ce pot a mai spune ,perfect !

    RăspundețiȘtergere
  5. LA MULTI ANI FRUMUSETE!!!! o sa frangi multe inimi, esti tare frumos, miha tortul ca de obicei superb!!!!!

    RăspundețiȘtergere
  6. GOD! Ce frumos copchil:))))
    La multi ani inca o data!
    ps. e dat baiatu', doamna?:d:)))))

    RăspundețiȘtergere
  7. mamaa miaa ce bine arata in interior! =P~

    RăspundețiȘtergere
  8. La multi ani minunati ca acum, Robert, alaturi de surioara si parinti! Felicitari, mamico!

    RăspundețiȘtergere
  9. La multi ani ,sa va traiasca sa va aduca numai bucurii.Distractie placuta la petrecere !

    RăspundețiȘtergere
  10. La multi ani pentru Robert, unul dintre cei mai frumosi copii pe care i-am vazut vreodata! Seamana foarte bine cu mami.
    Tortul, deosebit, asa cum ne-ai invatat pana acum! Pupici!

    RăspundețiȘtergere
  11. La multi Ani!!!
    Foarte frumos tort...felicitari

    RăspundețiȘtergere
  12. La multi ani voinicului!Sa creasca mare,sanatos si sa aiba in viata numai bucurii!
    Felicitari,mami!

    RăspundețiȘtergere
  13. La multi ani, ginerica ! Sa cresti mare, sanatos, sa fii toata viata fericit, frumos si voios, ca acum la 6 anisori. Pupici si ... fur o feliuta de tort pentru Isabella si bineinteles ca-ti transmit urarile si din partea ei. Cuscra, sa va traiasca flacaul !

    RăspundețiȘtergere
  14. La multi ani! Sa iti traiasca frumusetea de baiat, sa ajunga ce isi doreste el in viata si sa fie fericit!

    RăspundețiȘtergere
  15. foarte bine arata tortul . Cred ca este si foarte bun. Imi plac mult torturile cu bezea . Mi-ai facut poftaca de mult nu am mai mancat. Felicitari si nu in ultimul rand Un sincer La multi ani si sa creasca mare si un mare fotbalist Robert :) .

    RăspundețiȘtergere
  16. Apropo Miha daca iti place sa faci cadouri mai ales acum ca se apropie Craciunul informeaza-te de MPA pe blogul meu. Te salut.

    RăspundețiȘtergere
  17. La multi ani,Robert! Sa va bucurati unul de celalalt. Felicitari pentru tort. Pare a fi f bun. Sau...sa fi fost...

    RăspundețiȘtergere
  18. La Multi Ani !!! Sa va traiasca voinicul, sa fie sanatos si sa va aduca numai bucurii!

    RăspundețiȘtergere
  19. LA MULTI ANI!!!!BAIATULUI. DAR O INTREBARE DE UNDE AI GASIT NUCA DE COCOS VERDE

    RăspundețiȘtergere
  20. La multi ani puisorului tau si tie Miha ! Sa aveti noroc in viata si sa va aiba Domnul in paza. Ai facut o capodopera. Foarte frumos. Deasemena te felicit pentru ca ai devenit castigatoarea concursului de pe bucataras.ro . Bravo tie. Am fost convinsa, ca vi castiga.Un pupic de la Anisoara de peste Prut.

    RăspundețiȘtergere
  21. La multi ani tanarului Robert! Felicitari pentru tort.

    RăspundețiȘtergere
  22. Superb tortul... felicitari..
    La multi ani puiului... sanatate si numai bucurii

    RăspundețiȘtergere
  23. La multi ani! Sa fie sanatos, sa creasca mare si frumos!

    RăspundețiȘtergere
  24. La multi ani, Robert, ai o mama minunata!

    RăspundețiȘtergere
  25. La multi ani si sa va aduca numai bucurii.
    Felicitari pt tort ,arata super.

    RăspundețiȘtergere
  26. Multumesc din suflet tuturor pentru urarile frumoase! Sa mai pregatiti o tura de urari, ca imediat e ziua fie-mii. :)))
    Pupici!

    RăspundețiȘtergere
  27. Alison draga mea, tortul nu e perfect, dar e facut cu toata dragostea!
    Pupici si multumesc inca o data.

    RăspundețiȘtergere
  28. Dana, poate o sa le franga inimile fetelor. Numa sa nu vina la mine la usa dupa aceea. :)))

    RăspundețiȘtergere
  29. Gaby...e dat fata. Inca de cand era bebe. Si nu ici colea, ci tocma' in Elvetia. :)))
    Pup!

    RăspundețiȘtergere
  30. Adina, nuca de cocos verde gasesti la orice supermarket. In Kaufland si Selgros este sigur.

    RăspundețiȘtergere
  31. La multi ani Robert!!! desi e cam tarziu o urare e binevenita oricand.Sa va traiasca flacaul si sa va bucurati de realizarile lui.
    Va pup dulce
    Lory

    RăspundețiȘtergere
  32. Miha mersi mult de raspuns. Eu sunt in spania si pe aici nu am vazut nuca de cocos verde. dar de craciun o sa primesc pachet de acasa si am sa-i rog sa-mi trimita.te pup si sa fi iubita

    RăspundețiȘtergere