Prajitura din albusuri

marți, 14 februarie 2012

O prajitura din albusuri, moale si pufoasa, ce se preteaza cu usurinta la orice fel de topping aveti voi chef. Potrivita pentru atunci cand aduni mai multe albusuri la congelator.





350 g albus200 g zahar pudra
150 g faina
1/2 lingurita praf de copt
50 g nuca de cocos
esenta de vanilie

Albusul se bate spuma tare cu un praf de sare. Se adauga jumatate din cantitatea de zahara si se mixeaza pana spuma devine lucioasa, ca pentru bezea. Aromam cu esenta de vanilie, dupa gust.

Separat amestecam faina cu praful de copt, nuca de cocos si restul de zahar, apoi o incorporam in spuma de albusuri amestecand usor cu o spatula, cu miscari de sus in jos.

Turnam compozitia in 6 forme de silicon pentru briose, ce ramane punem intr-o tava (17 cm diametru) tapetata cu hartie de copt. Dam la cuptor la foc mediu pana se rumeneste usor. Se face proba cu scobitoarea.

Se scot pe un gratar si se lasa la racit.

Pentru topping:

150 g dulce de leche
150 g mascarpone

Mixam mascarponele cu dulce de leche, apoi turnam peste prajitura bine racita.




Share This Post

16 comentarii:

  1. de acum am sa adun si eu albusurile! mai tot timpul uit de ele sau le arnci din greseala ... asta daca nu le prajeste sotul meu, ca tare mult ii mai plac!
    arata superb si tortul si briosa ... iar toppingul este demential!

    RăspundețiȘtergere
  2. Hummmm..... parfait et très beaux, il en reste?????

    RăspundețiȘtergere
  3. Delicios ca de obicei, felicitari din sufler, Multa dragoste azi, de fapt ca si ieri si maine si tot asa.

    RăspundețiȘtergere
  4. Minunate ! am albusuri adunate la congelator si tot nu eram eu hotarata ce anume sa fac ? Acuma stiu :)
    pupici

    RăspundețiȘtergere
  5. Mmmmmmm, ce apetisant! Zilele trecute am preparat un chec din albusuri, dar spun drept prajitura ta ma ispiteste. Te pupic.

    RăspundețiȘtergere
  6. Minunat!!!Trebuie sa adun albusuri!O seara placuta!Te pup!

    RăspundețiȘtergere
  7. Si eu fac tot chek din albusuri de obicei. Cu prima ocazie incerc si prajitura ta. Arata foarte bine!

    RăspundețiȘtergere
  8. prajitura asta in america se numeste prajitura ingerilor,doar ca are in compozitie si lamaie,fara nuca de cocos si se face intr-o forma speciala cu tuturoi la mijloc,care tuturoi sa fie mai inalt decat marginile formei,pentru ca se pune la racit intoarsa pe dos,cu tuturoiul in jos.trebuie sa incerc si eu topingul tau,ca pare a fi tare bun.pupu-te!

    RăspundețiȘtergere
  9. Cate albusuri mai aruncam eu !!!! .... grozava idee!!

    RăspundețiȘtergere
  10. De unde ai cumparat decoratiunile?

    RăspundețiȘtergere
  11. Te referi la inimoare mici si roz?

    RăspundețiȘtergere
  12. Le-am primit cadou de la o prietena din strainatate.

    RăspundețiȘtergere
  13. Nicio sectiune? :( Si zi la prietena ta din strainatate ca vreau si eu inimioare din alea mici si roz...da' se vad rosii, sa stii :P puup

    RăspundețiȘtergere
  14. Nu am sectiune Liana, n-am mai apucat sa fac poze. :(

    Inimioarele is o culoare...nedefinita. :p :)))

    Pup!

    RăspundețiȘtergere