Indiene cu frisca

marți, 1 septembrie 2009



Avem nevoie de:

6 oua
6 linguri zahar
6 linguri faina
1/2 lingurita praf de copt
200 ml frisca lichida

Galbenusurile se freaca foarte bine cu zahara pana devin o spuma albicioasa.Se adauga faina,amestecata cu praf de copt si se omogenizeaza.

Albusurile se bat spuma tare cu un praf de sare si se toarna peste compozitia de galbenusuri,amestecand usor.

Eu le-am copt in formele de briose,la foc mediu,timp de jumatate de ora.



Se lasa la racit,apoi se insiropeaza cu siropul de zahar ars,preparat din:

200 ml apa
150 g zahar
esenta de rom

Zaharaul se caramelizeaza,dupa care se "stinge" cu apa.Dupa ce s-a racorit se adauga esenta de rom.

Prajiturile coapte,se taie in doua si se insiropeaza.Pe una din parti (baza) se pune frisca din belsug :) si se acopera cu cealalta parte (capacul) inmuiata in glazura de ciocolata.

100 g ciocolata
50 ml frisca lichida

Se pun pe foc,pana aproape de punctul de fierbere.Se omogenizeaza.

Share This Post

16 comentarii:

  1. miam miam ce bine arata indienele astea .

    RăspundețiȘtergere
  2. dar ce gustoase tre sa fie!
    mi-e ciuda ca am n-spe kg in plus!!!!!!!!!

    RăspundețiȘtergere
  3. Acest comentariu a fost eliminat de autor.

    RăspundețiȘtergere
  4. Blogul tau arata super si e util cititorilor.
    De aceea te asteapta la mine pe blog un premiu - http://reteteilustrate.blogspot.com/.
    Felicitari!

    RăspundețiȘtergere
  5. mooama ce fain arata!in ce forme le-ai executat asa de ondulate?

    RăspundețiȘtergere
  6. Am facut si eu azi aceste minunate indiene cu frisca,au crescut atat de frumos in cuptor ca nu-mi mai puteam lua ochii de la ele,si imediat s-au lasat atat de tare ca m-a apucat plansul.problema e ca patesc asta cam la fiecare prajitura,blat pe care le fac.Undeva gresesc si nu inteleg unde...Cum am mai scris ,acum am cuptor nou {electric} si tot nu-mi iese,pt ca eu dadeam vina pe cuptor,fac totul cum scrie in reteta ,dar degeaba.Oare au ceva mainile mele?=}}ca ale tare cred ca sunt fermecate:}

    RăspundețiȘtergere
  7. Emi, nu am deloc experienta in ceea ce priveste cuptoarele electrice. Eu am un cuptor (vai de mama lui :))) ) vechi, cu gaz.

    Ce fel de faina folosesti? In functie de tipul de faina folosit e posibil ca uneori sa trebuiasca mai mult sau mai putin.

    RăspundețiȘtergere
  8. de obicei folosesc baneasa,dar ultima data mi-am trimis sotul la cumparaturi si mi-a venit cu o faina Fabio.Nu cred ca este atat de buna,dar trebuie sa o folosesc,mai mult ca pedeapsa ca nu i-am scris pe hartiuta ce tip de faina sa-mi cumpere:))Oricum,m-am gandit si eu ca poate e de la faina si am mai facut o portie la care am folosit faina pt cozonac(mai aveam putina in casa).S-au lasat si acestea,doar ca spre deosebire de celelalte s-au lasat dupa ce le-am scos din cuptor.De data asta am izbucnit in ras si mi-am zis ca se intampla ceva ciudat la mine in bucatarie.:))Le-am facut pt cineva si acum ,dupa ce le-am asamblat ma uit la ele si ma intreb daca sa le mai dau sau nu:))ca sunt cam ciudatele,dar bune....ca am mancat deja 3 indiene

    RăspundețiȘtergere
  9. Diverse motive pentru care blatul se lasa:
    - prea putina faina in comparatie cu cantitatea de lichid. Aici in reteta de fata, e posibil sa fie legat de marimea oualor
    - lingura cu faina va plina, cu mot...nu rasa
    - albus batut insuficient. Albusul se bate pana face turturi, e o spuma lucioasa, ca pentru bezea
    - incorporarea albusurilor se face usor, fara a amesteca energic, cu simt de raspundere :)) altfel iese aerul din compozitie, care trebuie sa fie una aerata
    - consistenta finala a aluatului trebuie sa fie ca cea a unei smantani mai groase, dar curgatoare
    - nu deschide usa cuptorului in timp ce se coace compozitia. Respecta asta macar in primele 15-20 de minute.
    -lasa blatul in cuptor sa se raceasca, cu usa cuptorului deschisa
    -verifica valabilitatea prafului de copt, desi daca albusurile sunt batute foarte bine, blatul aproape ca va creste singur

    Cam atat imi vine in minte acum. Daca esti sigura ca nu e de vina cuptorul poate te ajuta aceste sfaturi.

    RăspundețiȘtergere
  10. multumesc mult,o sa fiu mult mai atenta la urmatoarea prajitura si sper sa am reusite bune.Am aflat de curand ca unul dintre motivele pt care mi se mai lasa blaturile este din cauza cuptorului electric,deoarece tensiunea la curent scade si creste mereu.De aceea mi s-au si lasat indienele mele in cuptor.Abia dupa ce voi avea un stabilizator de curent,voi incerca din nou sa fac una din minunatele tale prajituri.Multumesc ca ai rabdare cu mine si iti doresc o zi minunata

    RăspundețiȘtergere
  11. Emi, e de retinut ceea ce spui legat de cuptor. Multumesc!

    O duminica frumoasa.

    RăspundețiȘtergere
  12. Buna Miha,

    am facut aseara retata asta a ta de indiene..au iesit super bune!! Eu am facut jumatate de compozitie intr-o forma de silicon, si jumatate in forma de briose clasica , cu suport de hartie, si mi-au iesit super bine cele din forma de silicon.

    Foarte bune retetele tale!

    RăspundețiȘtergere
  13. Multumesc Andreea Alina! Pupici si sa papati sanatosi! :*

    RăspundețiȘtergere
  14. M-iamiiii!!! Ce bine arata.Abia astept sa le pap:))
    Pofta mare la toti!

    RăspundețiȘtergere