Trandafiri cu mere

luni, 26 octombrie 2009

by Lena

Trandafiri cu mere


Avem nevoie de:

* 400 g aluat de foietaj
* 3 mere
* 6 linguri zahar
* 2 linguri scortisoara
* zeama de la 1/2 de lamaie


Merele se taie in sferturi, se scot coatoarele, apoi se taie felii subtiri.



Se pun intr-o cratita si se acopera cu apa. Adaugam 2 linguri de zahar si zeama de lamaie si punem la fiert. Cand incepe sa fiarba se mai dau 2 clocote si se da deoparte.

Se scot feliile de mar pe un prosop absorbant si se lasa la racit.

Intindem foaia de aluat de foietaj, presaram zaharul ramas ( cantitatea de zahar se poate mari sau micsora, dupa preferinta) si scortisoara.



Aluatul de foietaj sa nu fie dezghetat complet, se lucreaza mai usor.
Apoi taiem fasii de aluat de 1.5 cm Pe fiecare fasie se pun felii de mar, usor suprapuse.



Apoi se ruleaza cat mai strans posibil. Dupa ce presarati zaharul pe foaia de aluat, treceti de 2 ori cu sucitorul peste foaie. Zaharul se va lipi mai bine si nu se va imprastia la rulat.

Fiecare rulou se aseaza intr-o tava tapetata cu hartie de copt


 si se dau la cuptorul incins, la foc mediu, pana se rumenesc.

Sub tava in care se coc trandafirii puneti un vas/tava cu apa, pentru a evita sa se arda la "talpa"

Se pudreaza cu zahar dupa ce s-au racit.

Share This Post

57 de comentarii:

  1. Miha, am revenit dupa ce am vizitat si "trandafirii" Lenei! Ai tai sint de nota 1o cu felicitari!!! Bravo! :)

    RăspundețiȘtergere
  2. Iti dai seama ca trebuie sa ii fac si eu, mai ales caaub scortisoara si sotul meu o sa ii adore ! Merci !

    RăspundețiȘtergere
  3. Ce frumosi sunt !! Cu ce ai taiat sa iasa putin ondulata marginea ? Mi-am batut capul degeaba si nu am gasit prin casa ceva potrivit.

    RăspundețiȘtergere
  4. Ce frumosi si delicati ti-au iesit trandafirasii! Arata extraordinar!

    RăspundețiȘtergere
  5. Felicitari, Miha, ti-au iesit foarte frumosi trandafirii, ca de altfel toate retetele tale.
    Si eu am vazut trandafiri pe alte bloguri, dar ai tai sunt intr-adevar cei mai frumosi si pe deasupra foarte bine explicata reteta!
    P.S. Mi-e dor de Iasul studentiei mele...

    RăspundețiȘtergere
  6. Doamne ce frumusete ! Da tu mai dormi? Toata ziua le bucataresti! O zi minunata! Cami

    RăspundețiȘtergere
  7. Se vede ca sint "trandafiri de la Moldova", sint superbi. Arunca si la mine unul, ca ies in balcon...

    RăspundețiȘtergere
  8. Intr-adevar superbi, de cate ori am vazut pozele trandafirilor la diferite gospodine nu a fost niciuna la fel.

    RăspundețiȘtergere
  9. sunt formidabili! imi place la nebunie blogul tau..buna treaba ;)

    RăspundețiȘtergere
  10. Arata superb!
    Tot timpul apare ceva bun si frumos aici la tine!Felicitari!
    Te pup!

    RăspundețiȘtergere
  11. Extraordinar de bine arata! am sa fac si eu intr-o zi, mersi de truc.

    RăspundețiȘtergere
  12. hi mih a!! :) ce frumosi ti-au iesit :) ff buni trebuie sa fie
    eu nu prea am timp de prajituri dar m astraduiesc :) te pup pa

    RăspundețiȘtergere
  13. Cat, ma bucur ca ti-au placut! Sper din inima sa-i placa si sotului tau! :)

    RăspundețiȘtergere
  14. Alina, aluatul l-am taiat cu o rola zimtata, de-aia gen taietor de pizza. :)

    RăspundețiȘtergere
  15. Alison si Elena...Va multumesc! Imbratisari cu drag!

    RăspundețiȘtergere
  16. Geta, daca vreodata vei ajunge in Iasul studentiei tale sa-mi dai un semn. ;)

    RăspundețiȘtergere
  17. Anne...Butuc...va multumesc! O zi buna!

    RăspundețiȘtergere
  18. Carmen...Ducesa...Anca...multumesc!

    RăspundețiȘtergere
  19. EXCELENT...NU DOAR RETETA ACESTA..CI TOT CE AM GASIT LA TINE PE BLOG! E F NOROCOASA FAMILIA TA.....!PUPICI!

    RăspundețiȘtergere
  20. Wow, arata excelent, ii voi incerca si eu.

    RăspundețiȘtergere
  21. Ce bine arata trandafirasii tai Miha. Super idee. Un sfarsit de saptamana placut!

    RăspundețiȘtergere
  22. Uite inca un dulce bun si rapid cu mere facut de mine ieri. o sa-ti placa. cccris.blogspot.com

    RăspundețiȘtergere
  23. Draga Miha, te invit la mine sa-ti ridici premiul pentru "Cel mai aspectuos aperitiv" dulce octombrie !
    te pup si te astept cu drag aici !!!
    http://anastassiacafe.blogspot.com/2009/10/castigatorii-cel-mai-aspectuos-aperitiv.html

    RăspundețiȘtergere
  24. Just me...multumesc!

    Ma bucur tare mult ca ti-a placut la mine! Te mai astept cu drag! :)

    RăspundețiȘtergere
  25. Mihaela, dupa ce ii incerci te astept cu impresii, despre cum ti-ai uimit familia. :))

    Pup!

    RăspundețiȘtergere
  26. Cris...daaaa, am vazut dulcele tau cu mere. Super!

    RăspundețiȘtergere
  27. Anastasia, multumesc de premiu. Poate o fi "aperitivul" meu aspectuoas, dar premiul tau e haios cu siguranta. :))

    RăspundețiȘtergere
  28. Felicitari, Miha, Intr-adevar sunt minunati trandafirii tai. I-am incercat si eu dar...dezastru, am impresia ca nu e aluatul potrivit. Eu am folosit foietaj, cred ca Morarita, dar al tau nu pare foietaj (foietajul se vede clar la Strudelul tau cu mere, de exemplu). Spune-mi si mie, te rog, de care aluat ai folosit?

    RăspundețiȘtergere
  29. Miha, arata grozav! Ce fel de aluat ai folosit?
    O zi frumoasa!
    Flori

    RăspundețiȘtergere
  30. Flori, multumesc1
    Am folosit aluat de foietaj congelat. De la Linco.

    RăspundețiȘtergere
  31. Ce bine arata trandafirii tai! Sunt urmatorii pe lista, mai ales ca sunt de post!

    RăspundețiȘtergere
  32. Intr-adevar Diana, sunt de mare efect! :)

    RăspundețiȘtergere
  33. buna, in primul rand felicitari pentru blog. se stie ca moldovencele sunt cele mai bune bucatarese. am probat si eu reteta ta, acum jumatate e ora, dar ca orice prima reteta probata nu a iesit ca la poza, cred ca am pus prea multe mere, ca trandafiri mei arata mai mult''ofiliti'', s-au lasat un pic. dar data viitoare sper sa am mai mult noroc:). sarbatori fericite.........si o mica intrebare folosesti pasta de zahar la torturi????te pwp. andrada

    RăspundețiȘtergere
  34. Andrada, sper ca data viitoare sa fie mai bine decat acum.
    Multumesc pentru felicitari si iti doresc si tie un Paste fericit!
    Nu folosesc pasta de zahar la torturi. Mi se pare mult prea greu si nu am rabdarea necesara. :)

    RăspundețiȘtergere
  35. Una maravilla de tartita!!!. besos

    RăspundețiȘtergere
  36. Preciosas y riquíiiisimas.
    Besitos

    RăspundețiȘtergere
  37. aluatul nu-i cel indicat, foetajul se desface in foite care se ard cu voiosie !!!!!!!!!!!!
    deci care e?

    RăspundețiȘtergere
  38. Se foloseste aluat de foietaj sau aluat frantuzesc.

    Nu se desface in foite si nu se arde mai mult decat ai face un strudel, de exemplu. Timpul de coacere difera de la un cuptor la altul, de aceea am spus ca se coc pana se rumenesc. Cand incep sa se rumeneasca le scoti, nu vad de ce ar trebui lasat pana se arde.

    RăspundețiȘtergere
  39. Arata innebunitor! Ii incerc fara doar si poate. Pupici! <3

    RăspundețiȘtergere
  40. Pupici Ana Maria. Ma bucur ca-ti plac! :*

    RăspundețiȘtergere
  41. Cat de bine arata.. :) Delicios si..foarte frumos. Chiar un desert ca asta poate impresiona chiar si cel mai exigent oaspete..

    Felicitari!

    RăspundețiȘtergere
  42. Doamne Mihaa! Esti incredibila! Inspiratie pura!!! O nebunie!!!! Nici nu am cuvinte cata frumusete!

    RăspundețiȘtergere
  43. Multumesc Ruxy! xoxo

    Intr-adevar, sunt de mare efect. ;)

    RăspundețiȘtergere
  44. ce bine arată..felicitări..

    RăspundețiȘtergere