Electrolux duce Passion4Cooking la nivel national

miercuri, 15 februarie 2012

Iata-ma implicata intr-un nou si frumos proiect marca Electrolux. Anul acesta Electrolux si-a propus sa duca traditia romaneasca mai departe si incepe cu Retete Traditionale Moldovenesti si/sau Bucovinene. 
Eu am ales sa prepar coltunasi moldovenesti, deliciul copilariei mele de moldoveanca get-beget. :)


Pentru aluat:

400 g faina
1 ou
putina sare
apa calduta

Punem faina intr-un castron. Facem o gaura in mijloc, si adaugam oul , putina sare si ~1 cana de apa calduta, atata cat este nevoie sa obtinem un aluat elastic, ce nu se mai lipeste de maini. Se framanta pana se incorporeaza toata faina.

Aluatul obtinut se intinde pe masa presarata cu faina in foaie subtire, care mai apoi se taie in patrate potrivite ca marime.

Pentru umplutura:

250 g branza de vaci
2 oua
100 g zahar
coaja de portocala confiata

Branza se mixeaza cu ouale, coaja de portocala confiata si zaharul pana obtinem o crema fina. Daca branza este prea uscata se adauga si putina smantana. Daca este prea moale se adauga 1-2 linguri amidon.


 Pe mijlocul fiecarui patratel de  aluat se pune umplutura, iar marginile se lipesc, dandu-le forma triunghiulara.

Coltunasii se fierb in apa cu sare pentru 10-15 minute. Se scot pe un platou si se presara cu zahar.


Se servesc calzi. Pentru cine prefera se pot servi cu smantana indulcita turnata deasupra.


Share This Post

17 comentarii:

  1. Simple, et délicieux mes deux choses préférés, merci!

    RăspundețiȘtergere
  2. Foarte buni!O sa fac si eu,nu am incercat niciodata dar am mancat si mi-au placut.
    Suuuuuper coltunasii!

    RăspundețiȘtergere
  3. niciodata n-am facut:d asa moldoveanca cum sunt :)))

    RăspundețiȘtergere
  4. Foarte buni!!!Imi plac tare mult coltunasii!Pup!

    RăspundețiȘtergere
  5. Pur si simplu iubesc coltunasii! ...iar au tai arata minunat! Bafta!

    RăspundețiȘtergere
  6. ce pofta mi-ai facut...nu am mai mancat din copilarie...si ce-mi mai placeau...foarte bun !!!!!

    RăspundețiȘtergere
  7. Incearca si cu visine proaspete!
    Delicioase!!!
    :)

    RăspundețiȘtergere
  8. Ii ador ...ca si eu sant o moldoveanca get-beget....chiar daca ma lupt pentru cetatenia italiana :))) Acum ma duc la votat ,pupici !!!

    RăspundețiȘtergere
  9. Multumesc Petronela, dar nu e cu vot! Te pupacesc!

    RăspundețiȘtergere
  10. As papa si eu cativa coltunasi !!! ;)

    RăspundețiȘtergere
  11. Si la noi(Maramures) au mare trecere coltunasii, dar se umplu cu dulceata sau gem. Copii mei sunt inebuniti dupa ei:)

    RăspundețiȘtergere
  12. Io desi nu-s moldoveanca,dar nu m-as da in laturi de la o portioara !

    RăspundețiȘtergere
  13. Dulcele meu preferat....dar sa "musteasca" in unt si zahar.

    RăspundețiȘtergere
  14. Ma bucur ca am mai descoperit pe cineva din Iasi!
    Bafta si tie!

    RăspundețiȘtergere